Mroczniejsze Diablo III w akcji
Jak wiemy oprawa graficzna nowego Diablo wciąż budzi liczne kontrowersje wśród fanów serii, którzy uważają ją za zbyt kolorową. Mieliśmy juz okazję zobaczyć przeróbki screenshotów i poznaliśmy zdanie Blizzarda na ich temat. Według twórców bardziej mroczne i mniej nasycone środowisko byłoby zbyt monotonne, a wrogowie za bardzo zlewaliby się z tłem.
Dorota Drużko
Jak wiemy oprawa graficzna nowego Diablo wciąż budzi liczne kontrowersje wśród fanów serii, którzy uważają ją za zbyt kolorową. Mieliśmy już okazję zobaczyć przeróbki screenshotów i poznaliśmy zdanie Blizzarda na ich temat. Według twórców bardziej mroczne i mniej nasycone środowisko byłoby zbyt monotonne, a wrogowie za bardzo zlewaliby się z tłem, przez co walka z nimi stałby się bardziej uciążliwa. Jeden z fanów, sam siebie określający mianem Suzou, postanowił więc sprawdzić, czy rzeczywiście sugerowana przez graczy stylistyka kiepsko sprawdzałaby się w akcji. W tym celu zmodyfikował pierwszych dwanaście minut wypuszczonego przez Blizzarda filmu prezentującego gameplay, upodabniając go do wspomnianych screenshotów. Dla lepszego porównania fragmenty oryginalnej wersji przeplatają się ze zmodyfikowanymi przez Suzo. Filmik, w nienajlepszej jakości, możecie obejrzeć w serwisie DIII, natomiast w wyraźniejszej wersji możemy pobrać go za pośrednictwem Rapidshare.
Oto co dokładniej zrobił Suzo, aby uzyskać taki efekt: zmniejszył nasycenie środowiska, pozostawiając kolorowe efekty towarzyszące użyciu czarów i umiejętności, a na wszystko narzucił jeszcze efekty ziarnistości i winiety, tak aby obraz w środku ekranu był bardziej wyrazisty niż na w dalszej jego części. Autor filmu wspomniał też, że ma mieszane uczucia co do klimatu nowego Diablo, ponieważ z jednej strony szanuje ekipę, która go tworzy, z drugiej jednak jako fan wolałby bardziej gotycki nastrój.
Który styl byłby lepszy - zaprezentowany przez Suzou, czy oryginalny Blizzarda - pozostaje kwestią gustu. Trzeba jednak zauważyć, iż istotnie przy mniejszym nasyceniu barw przeciwnicy są słabiej widoczni. Być może nie przeszkadza to podczas oglądania, jednak nie wiadomo jakie pozostawiłoby wrażenia z gry. Poza tym chyba jednak powinniśmy zaufać firmie, która ma na koncie praktycznie same hity, w tym dwie poprzednie, genialne odsłony Diablo.
Więcej:To koniec pewnej ery w World of Warcraft. Blizzard usuwa addony, na których gracze polegali od lat

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
zanonimizowany51150 Konsul
Zgadzam się z przedmówcą. Odważne podejście Blizzarda wyszło grze na dobre.
Marder Senator

Szaro-bury filtr niczego nie wnosi do gry. Tyle to ja mogę sobie na karcie grafiki ustawić. Wstawienie winiety bardzo zawęża widoczność terenu. Nie po to graficy włożyli tyle trudu tworząc mapy żeby je później oglądać przez dziurkę od klucza. Ogólnie uważam że cały ten szum wokół kolorystyki stworzyło kilku malkontentów i sieje niepotrzebnie ferment.
Mastyl Legend

Przedmówca mądrze uważa. Wielbicielom "mrocznego" Diablo polecam - kupcie sobie ciemny okular.
zanonimizowany407138 Konsul
ale niektorzy to maja za przeproszeniem nasrane we lbach.sadzac po filmiku to diablo 3 bedzie tak samo jak dwojka: tu mroczna tu kolorowa.i napewno bedzie to tak dobrze dobrane ze po premierze wszystkim kopara opadnie.przeciez w d2 w 2 miescie jest wiecej kolorow niz na niejednej bozonarodzeniowej choince, fakt, pozniej podziemia i zacmienie.ale na poczatku jest jaskrawo.tak samo jak w filmiku z d3.trawka zieloniutka az milo, a w podziemiach szarosc i zimna zielen (a'la ta z pierwszego miasta w d2(i niech mi ktos powie ze "nie")).ludzie z blizzarda wiedza co robia.ja jestem jak najbardziej ZA ta oprawa
Raziel Legend
sami eksperci tu siedzą;D
a diablo 2 to faktycznie takie mrooczne było, że grały w nie dzieci z wieku 10 lat.
Mroczna to byla jedynka.