Medieval: Total War - demo

Dostępne jest już grywalne demo Medieval: Total War, tworzonej przez zespół Creative Assembly strategii czasu rzeczywistego/turowej będącej niejako kontynuacją cieszącego się swego czasu bardzo dużą popularnością Shoguna. Po dalekowschodnich klimatach, przeniesiemy zostaniemy tym razem w realia średniowiecznej Europy.

Janusz Burda

Dostępne jest już grywalne demo Medieval: Total War, tworzonej przez zespół Creative Assembly strategii czasu rzeczywistego/turowej będącej niejako kontynuacją cieszącego się swego czasu bardzo dużą popularnością Shoguna. Po dalekowschodnich klimatach, przeniesiemy zostaniemy tym razem w realia średniowiecznej Europy.

W demie tym udostępnionych zostało osiem misji treningowych oraz jedna pełna misja przeznaczona dla trybu pojedynczego gracza (The Battle of Jaffa).

Pliki: Medieval: Total War – demo [235,3MB]

„Ta gra będzie wspaniałym prezentem dla wszystkich, którzy polubili Shoguna wraz z jego rozszerzeniem Mongol Invasion. Można wręcz powiedzieć, że Medieval to taki Shogun de Luxe, którego akcję przeniesiono ze średniowiecznej Japonii do średniowiecznej Europy. Grę rozpoczynasz w roku 1095 i wcielasz w postać jednego z 12 europejskich władców, a twoim zadaniem stanie się opanowanie reszty kontynentu. Podobnie jak w Shogunie gra będzie podzielona na część strategiczną (tu kierujesz ruchami wojsk, zarządzasz gospodarką, inicjujesz akcje dyplomatyczne) oraz taktyczną (uczestniczysz w zmaganiach wielotysięcznych armii i sterujesz oddziałami na polu bitwy). W tym pierwszym wypadku możesz spokojnie się zastanawiać nad swym postępowaniem, gdyż akcja toczy się w trybie turowym. W drugim, natomiast, wypadku, musisz już wykazać się refleksem i umiejętnością szybkiego podejmowania decyzji, gdyż masz do czynienia z zabawą w czasie rzeczywistym.

W dodatku zabawa ta toczy się na trójwymiarowym planie, gdzie ogromne znaczenie mają ukształtowanie terenu oraz warunki pogodowe. Imponująco przedstawia się liczba typów jednostek, które będziesz mógł powołać do walki. Łącznie ma ich być przeszło sto, oczywiście znajdziesz oddziały charakterystyczne dla danej epoki lub dla danego państwa. Podobnie jak w Shogunie ogromna rola przypada generałom. Morale i sprawność bojowa wojsk jest ściśle zależna od liczby wygranych przez generała bitew. Im dowódca skuteczniejszy, tym większa szansa, że żołnierze zaufają mu i na przykład nie rzucą się niespodziewanie do panicznej ucieczki. Elementy gospodarcze nie będą w Medieval szczególnie wyeksponowane (w Shogunie twoim zadaniem było tylko uprawianie ryżu i ewentualnie zakładanie nielicznych kopalń), ale oczywiście ich rola też będzie ważna. Prowincje wytworzą cenne towary, będziesz mógł również ustanowić szlaki handlowe.” – fragment artykułu „RTS 2002

P.S. Plik z demem nie jest niestety zbyt mały i gdyby rozmiar był dla Was barierą uniemożliwiającą jego pobranie, to zawsze możecie zamówić sobie odpowiednią płytkę CD w naszym sklepiku :)

Medieval: Total War

Medieval: Total War

PC
po premierze

Data wydania: 21 sierpnia 2002

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.4

Gracze

7.1

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Activision
  • Creative Assembly
  • PC
Podobało się?

0

Microsoft nie pozwoli „dmuchać sobie w kaszę”?

Następny
Microsoft nie pozwoli „dmuchać sobie w kaszę”?

Twórca Dark Age of Camelot szykuje rewolucję w gatunku MMOcRPG

Poprzedni
Twórca Dark Age of Camelot szykuje rewolucję w gatunku MMOcRPG

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl