Kolejne przygody Batmana wyłącznie na silniku Unreal Engine 3

Firma Epic Games poinformowała o zawarciu długoterminowej umowy z Warner Bros. Interactive Entertainment. Na jej mocy projekty spod skrzydeł tego wydawcy mają być tworzone z wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 3. W praktyce oznacza, że kolejne części Batmana wyprodukowane przez Rocksteady Studios czy serii Mortal Kombat autorstwa NetherRealm Studios bazować będą na tej technologii.

Aleksander Kaczmarek

Firma Epic Games poinformowała o zawarciu długoterminowej umowy z Warner Bros. Interactive Entertainment. Na jej mocy projekty spod skrzydeł tego wydawcy mają być tworzone z wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 3. W praktyce oznacza, że kolejne części Batmana wyprodukowane przez Rocksteady Studios czy serii Mortal Kombat autorstwa NetherRealm Studios bazować będą na sprawdzonej technologii.

W trakcie niedawnej konferencji Deweloperów Gier w San Francisco pokazano możliwości nowej, ulepszonej wersji Unreal Engine 3. Najwyraźniej zrobiła ona wystarczająco dobre wrażenie, skoro koncern Warner Bros. postanowił zapewnić sobie prawa do korzystania z tego silnika graficznego aż do 2014 roku.

Kolejne przygody Batmana wyłącznie na silniku Unreal Engine 3 - ilustracja #1

Umowa przewiduje, że studia Rocksteady i NetherRealm korzystać będą wyłącznie z tej technologii. Nie jest to wielką niespodzianką, bo na UE 3 bazowały ich wcześniejsze produkcje – Batman: Arkham Asylum i Mortal Kombat. Pozostali deweloperzy związani z Warner Bros. Interactive Entertainment, a więc: Monolith Productions, Snowblind Studios, Surreal Software, TT Games, Turbine, WB Games i WB Games Montreal, mają mieć jedynie taką możliwość.

- Unreal Engine 3 to jedno z wiodących narzędzi dostępnych dla deweloperów i doskonale odpowiada zarówno ekipom NetherRealm jak i Rocksteday – wyjaśnia Samantha Ryan, wiceprezes ds. produkcji i dewelopingu w WBIE. - Gry Mortal Kombat i Batman: Arkham City korzystają z najnowocześniejszych rozwiązań tego silnika, by zapewnić graczom doznania, jakich oczekują.

Przypomnijmy, że pierwsze tytuły bazujące na Unreal Engine 3 (Gears of War, RoboBlitz i Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas) ukazały się w 2006 roku. Do tej pory technologia doczekała się kilku poważniejszych modyfikacji. Silnik z powodzeniem stosowany jest w produkcjach adresowanych na komputery PC, konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a także produkty firmy Apple, jak telefony iPhone i tablety iPad. Kolejna, czwarta wersja Unreal Engine pojawi się najprawdopodobniej dopiero po premierze konsol nowej generacji.

Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 18 października 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.8

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

marzec
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-03-17
22:40

Kazioo Senator

👍

@Saves35
Bo za mapping w Mirror's Edge odpowiadał wymiatacz, Robert Briscoe (http://www.littlelostpoly.co.uk/), który nawet z Source'a zrobił CryEngine ;) Żartuję, ale i tak osiągnął na nim najwięcej ze wszystkich.
Wystarczy zobaczyć sobie filmy i screeny z remake'u Dear Esther:

http://www.youtube.com/watch?v=i3bPjEbenew
http://www.littlelostpoly.co.uk/devblog/?p=521
http://www.littlelostpoly.co.uk/devblog/?p=448

A UE3 mnie irytuje. Może narzędzia oferuje dobre i deweloperzy go doceniają, ale prawie wszystkie gry na tym silniku mają feeling, ktorego nie lubię. Odchodzenie od semi-real (Source, CyrEngine) na rzecz efektowności i intensywności obrazu to IMO domena UE3.

Komentarz: Kazioo
2011-03-17
22:44

zanonimizowany639270 Generał

Nie wiedziałem, że ten gościu maczał paluszki w Mirrors Edge. Mega podziw dla jego umiejętności. Niektóre jego projekty to dosłownie jak zrobić coś z niczego.

Komentarz: zanonimizowany639270
2011-03-18
00:15

TobiAlex Legend

Mikul1991 Bioshock nie jest na UE 2.5 tzn. był w pierwszej fazie produkcji, ale potem zrezygnowano na rzecz UE3:

http://en.wikipedia.org/wiki/BioShock

Komentarz: TobiAlex
2011-03-18
09:05

zanonimizowany431140 Legend

@TobiAlex [ gry online level: 50 - Generał ]: BS nigdy nie byl na pelnym UE3. Levine wielokrotnie sie wypowiadal w wywiadach, ze z UE3 wzieli renderer i pare innych drobiazgow, reszta to bardzo mocno zmodyfikowany UE 2,5.
Dopiero BS: Infinite jest tworzony na pelnym UE3, o czym zreszta tez pare razy Levine mowil przy okazji wywiadow odnosnie tej gry.

EDIT:
http://www.joystiq.com/2010/11/03/bioshock-infinite-is-to-unreal-engine-3-as-bioshock-was-to-unrea/
Chris Kline zreszta tez o tym mowil.

Komentarz: zanonimizowany431140
2011-04-08
17:02

JaRuTo Konsul

Słyszałem pogłoski jakoby Batman Arkham City był tworzony na najnowszej wersji unreal engine 3 czyli tej podrasowanej.

Komentarz: JaRuTo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl