Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikBijatykiPCPS3X360PSV
Okładka Mortal Kombat (X360)

Mortal Kombat

Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon.

Bijatyki | multiplayer | na 2 osoby | 2.5D | kooperacja | podzielony/wspólny ekran

Mortal Kombat to kolejna odsłona kultowego cyklu gier walki, słynącego z wyjątkowej brutalności, wyrazistych postaci oraz krwawych wykończeń zwanych Fatalities. Za jej deweloping odpowiedzialna jest ekipa NetherRealm Studios (dawniej Warner Bros. Games Chicago), zarządzana przez pomysłodawcę marki, Eda Boona.

W Mortal Kombat nacisk położony został na brutalność i bezkompromisowość. Walki są nie tylko dynamiczne, ale przede wszystkim bardzo krwawe, co dla miłośników serii jest z pewnością wielkim atutem. Pod względem mechaniki rozgrywki nowy Mortal Kombat stanowi unowocześnioną wersję starych, dwuwymiarowych odsłon serii. Oznacza to, że zmagania, choć ukazane w trójwymiarze, odbywają się w przestrzeni 2D. W ten sposób twórcy zapragnęli powiązać klasykę z nowoczesnością. Ta ostatnia reprezentowana jest także przez zupełnie nowy silnik graficzny, zaprojektowany specjalnie na potrzeby nowego Mortal Kombat.

Z nowości, które zostały ujęte w dziele NetherRealm Studios, warto wymienić dwa tryby rozgrywki: Story Mode (który nie jest jedynie miernym dodatkiem, a pełnowartościowym elementem), a także Tag Team. W przypadku tego ostatniego chodzi oczywiście o bitwy dwuosobowych zespołów – w rozgrywce sieciowej oznacza to możliwość uczestniczenia w walce nawet czterech graczy jednocześnie. W ramach trybu multiplayer nabywcy Mortal Kombat mogą również wziąć udział w klasycznych walkach 1-na-1 (także offline) oraz w trybie Co-op Arcade Mode. Inną nowością jest tryb wyzwań, w którym bohaterowie gry muszą zmierzyć się z określonymi zadaniami, m.in.: pokonać nacierające na gracza hordy zombie, czy wygrać walkę wykonując tylko ciosy specjalne. Uzupełnieniem tego są różne mini-gierki dla wszystkich bohaterów gry.

Innowacją w serii jest również system X-Ray, służący do wyprowadzania specjalnych, wyjątkowo brutalnych ataków. Opiera się on na podzielonym na trzy części pasku energii, ładowanym przez otrzymywanie obrażeń i zadawanie ciosów specjalnych. Po naładowaniu paska możemy wykonać potężną sekwencję uderzeń. Każdy z zawodników dysponuje unikalną kombinacją X-Ray.

W grze znalazło się wielu znanych i lubianych bohaterów. Gracz może się wcielić m.in. w: Raidena, Shao Khana, Johnny’ego Cage’a, Reptile’a, Nightwolfa, Mileenę, Kung Lao, Sektora oraz Sub-Zero.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,6 / 10 na podstawie 3080 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,4 / 10 na podstawie 1396 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Mortal Kombat

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Mortal Kombat

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

PC Windows

Rekomendowane: Core i5 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), Windows Vista/7/8

Recenzja gry Mortal Kombat na PC - fatality dla klawiatur

Recenzja 10 lipca 2013, 11:33

W dziewiątym Mortal Kombat twórcy powrócili do mechaniki rozgrywki z pierwszych odsłon, ale dodali do tego elementy wypracowane w późniejszych tytułach i parę nowych pomysłów. Walka toczy się więc w dwóch wymiarach, a postacie dysponują klasycznymi zestawami ciosów, czyli wysokim i niskim kopniakiem oraz uderzeniem, wraz z ich rozwinięciami, wykonywanymi przyciskami kierunkowymi. Do tego dochodzą rzut, blok, kombosy oraz ruchy specjalne, często związane z właściwościami postaci – chodzi o miotanie ogniem z rąk Liu Kanga, przyciąganie liną Scorpiona i wiele innych klasycznych ruchów Mortal Kombat. Zupełnie nowym i jak zwykle brutalnym pomysłem są ataki X-Ray, dostępne po nabiciu maksymalnego paska energii. To potężne automatyczne animacje, które zadają sporo obrażeń i wyglądają widowiskowo – postacie łamią w nich przeciwnikom kości. Wprawdzie ta przymusowa lekcja anatomii nie kończy się faktycznymi złamaniami, ale w dalszym ciągu robi spore wrażenie. Pasek energii można też wykorzystać bardziej taktycznie, na przykład wzmacniając niektóre uderzenia specjalne. Generalnie rzecz ujmując, zaproponowany w 2011 roku system Mortal Kombat w dalszym ciągu spełnia swoją rolę: jest banalnie prosty w obsłudze, a jednocześnie na tyle rozbudowany, aby dać zajęcie weteranom.

X360
PS3
PSV
PC