Josh Sawyer rezygnuje z Gauntlet: Seven Sorrows na rzecz Neverwinter Nights 2

18 lutego 2005 roku serca fanów istniejącej już dwadzieścia lat serii Gauntlet zabiły mocniej. Wówczas koncern Midway poinformował o produkcji nowej odsłony cyklu, zatytułowanej Seven Sorrows, która firmowana była dwoma wielkimi nazwiskami branży elektronicznej rozrywki: Johna Romero oraz Josha Sawyera. No właśnie... była.

Krystian Smoszna

18 lutego 2005 roku serca fanów istniejącej już dwadzieścia lat serii Gauntlet zabiły mocniej. Wówczas koncern Midway poinformował o produkcji nowej odsłony cyklu, zatytułowanej Seven Sorrows, która firmowana była dwoma wielkimi nazwiskami branży elektronicznej rozrywki: Johna Romero oraz Josha Sawyera. No właśnie... była.

Wczoraj szeroko skomentowaliśmy fakt odejścia (a może wyrzucenia, gdyż w przypadku tej osoby nigdy nic nie wiadomo) Johna Romero z projektu. Dziś wiemy, że w produkcji Gauntlet: Seven Sorrows nie uczestniczy również Josh Sawyer. Człowiek ten kojarzony jest głównie ze studiem Black Isle Studios, gdzie zaczynał karierę jako opiekun oficjalnej strony internetowej gry Planescape: Torment. Talent Sawyera szybko został przez pracodawców dostrzeżony, gdyż podczas produkcji Icewind Dale stał się już jednym z licznych projektantów. Josh sukcesywnie piął się w górę, czego efektem było zrzucenie na jego barki odpowiedzialności za Icewind Dale II. Upadek Black Isle Studios spowodował, że czołowy designer firmy rozpoczął poszukiwania nowej pracy. Znalazł ją w Midway, gdzie wraz z Johnem Romero objął pieczę właśnie nad Gauntlet: Seven Sorrows. Jak widać, posada nie okazała się zbyt interesująca, gdyż Sawyer z niej dobrowolnie zrezygnował.

Dziś po raz ostatni Josh Sawyer spędzi dzień w szeregach Midway. Od poniedziałku przeniesie się do firmy Obsidian Entertainment, gdzie dołączy do teamu pracującego nad... Neverwinter Nights 2!

Pytanie dotyczące przyszłości Gauntlet: Seven Sorrows wciąż pozostaje aktualne. John Romero po swoim odejściu stwierdził, iż produkcja w żaden sposób nie zostanie opóźniona, a gra ukaże się w terminie. Josh Sawyer ma inne zdanie i zasugerował, że program po jego absencji nie zostanie dokończony.

Neverwinter Nights 2

Neverwinter Nights 2

PC
po premierze

Data wydania: 31 października 2006

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

8.3

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Graczu, powróć do wirtualnego świata Dark Age of Camelot

Następny
Graczu, powróć do wirtualnego świata Dark Age of Camelot

The Godfather opóźniony

Poprzedni
The Godfather opóźniony

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl