Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPS2XBOXPC
Okładka Gauntlet: Seven Sorrows (PC)

Gauntlet: Seven Sorrows

Gauntlet: Seven Sorrows jest siódmą pozycją ze słynnej serii, zapoczątkowanej w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku. Zgodnie z duchem sagi zaserwowano nam niesamowitą ilość dynamicznej akcji, okraszoną elementami gatunku cRPG.

RPG | RPG akcji

Gauntlet: Seven Sorrows jest siódmą pozycją ze słynnej serii, zapoczątkowanej w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku. Zgodnie z duchem sagi zaserwowano nam niesamowitą ilość dynamicznej akcji, okraszoną elementami gatunku cRPG. Aby zagwarantować najwyższą jakość produktu zatrudniono sztab znakomitych amerykańskich developerów z Johnem Romero (ojciec Doom i Quake) i Joshem Sawyerem (twórca Planescape: Torment) na czele.

Scenariusz przedstawia czterech legendarnych herosów, którzy mieli dokonać egzekucji pewnego potężnego władcy. Niestety ich niebezpieczna misja nie powiodła się i za karę wszystkich awanturników przykuto do samotnego drzewa, żeby powoli umierali w niewyobrażalnych męczarniach. Szczęśliwie bohaterski kwartet został w tajemniczych okolicznościach oswobodzony, celem wyzwolenia swojego dotychczasowego kata z sideł opętania i uratowania zarazem fantastycznego świata przed nieuchronną zagładą.

Tradycyjnie w skład czwórki głównych postaci wchodzi krzepki wojownik, zwinny elf, mądry czarodziej i ponętna walkiria. Natomiast zabawa polega przeważnie na wyżynaniu mnóstwa rozmaitych przeciwników w szeregu zróżnicowanych lokacji oraz zbieraniu po drodze przydatnych przedmiotów itd. Naturalnie obecne są typowe punkty doświadczenia, umożliwiające rozwijanie konkretnych umiejętności u danej osoby.

Ponadto autorzy przygotowali niespodziankę w formie dwóch dodatkowych herosów, jak również interesujący system zestawiania ataków kilku bohaterów w mordercze kombinacje. Oprócz standardowego trybu single-player istnieje także opcja rozgrywki multiplayer, obsługująca też połączenia internetowe. Oczywiście trójwymiarowa oprawa wizualna stoi na wysokim poziomie, a wtóruje jej nastrojowa warstwa dźwiękowa.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Ocena gry 8,4 / 10 na podstawie 144 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,5 / 10 na podstawie 49 głosów czytelników.

Gry podobne do Gauntlet: Seven Sorrows

Klasyfikacja PEGI Gauntlet: Seven Sorrows

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Gauntlet: Seven Sorrows

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci

Dwa nowe tytuły dołączą do usługi Xbox Originals
Dwa nowe tytuły dołączą do usługi Xbox Originals

wiadomość15 maja 2008

Microsoft podał do wiadomości, że już w najbliższy poniedziałek udostępni kolejne dwie pozycje znane z pierwszego Xboxa, które będzie można pobrać za pośrednictwem usługi Xbox Originals. Mowa o Stubbs the Zombie oraz Gauntlet: Seven Sorrows.

Gauntlet: Seven Sorrows do kupienia w USA

wiadomość13 grudnia 2005

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do amerykańskich sklepów trafiły pudełka z Gauntlet: Seven Sorrows - dynamiczną grą akcji z elementami cRPG (hack'n'slash). Mowa tutaj oczywiście o wersjach, dedykowanych konsolom obecnej generacji, tj. Sony PlayStation 2 oraz Microsoft Xbox. Całość zawita na Starym Kontynencie najwcześniej w przyszłym roku.

Gauntlet: Seven Sorrows nie dla Pecetów

wiadomość4 sierpnia 2005

Osoby z uwagą śledzące wszelkie wiadomości na temat gry Gauntlet: Seven Sorrows z pewnością zaniepokoiły się widząc, jak najpierw z kierowania projektem zniknął John Romero, a następnie prace przy grze porzucił Josh Sawyer. I niestety, pożegnalne słowa Josha zdają się sprawdzać.

Josh Sawyer rezygnuje z Gauntlet: Seven Sorrows na rzecz Neverwinter Nights 2

wiadomość15 lipca 2005

18 lutego 2005 roku serca fanów istniejącej już dwadzieścia lat serii Gauntlet zabiły mocniej. Wówczas koncern Midway poinformował o produkcji nowej odsłony cyklu, zatytułowanej Seven Sorrows, która firmowana była dwoma wielkimi nazwiskami branży elektronicznej rozrywki: Johna Romero oraz Josha Sawyera. No właśnie... była.

John Romero nie przewodzi już projektowi Gauntlet: Seven Sorrows
John Romero nie przewodzi już projektowi Gauntlet: Seven Sorrows

wiadomość14 lipca 2005

Zaczęło się niewinnie, od plotki. Popularny magazyn Computer Games Magazine poinformował, że jedna z bardzo dobrze znanych w branży elektronicznej rozrywki postaci, pożegnała się z pracą w ogromnym koncernie – kolokwialnie mówiąc, została „wylana”. Wieścią tą podzielił się ze światem David Jeffe – szef projektu God of War – nie określając jednak z imienia i nazwiska, o kim mowa.

PC
PS2
XBOX