John Deiley opowiada o tym, jak wyglądał Fallout 3 w chwili zamknięcia Black Isle Studios

Chyba nigdy nie będzie dane umrzeć w spokoju trzeciej odsłonie Fallouta. Tym razem za potrząsanie trupem wziął się serwis GameBanshee, który wpierw namierzył, a potem zaprosił do rozmowy postać znaną wszystkim fanom post-nuklearnej rzeczywistości, Johna Deiley’ego. Wywiad jest o tyle interesujący, że jego bohater szczegółowo opowiada o tym, w jakim stanie zostawiono projekt w chwili zwolnienia pracowników Black Isle Studios.

Krystian Smoszna

Komentarze

Chyba nigdy nie będzie dane umrzeć w spokoju trzeciej odsłonie Fallouta. Tym razem za potrząsanie trupem wziął się serwis GameBanshee, który wpierw namierzył, a potem zaprosił do rozmowy postać znaną wszystkim fanom post-nuklearnej rzeczywistości, Johna Deiley’ego. Wywiad jest o tyle interesujący, że jego bohater szczegółowo opowiada o tym, w jakim stanie zostawiono projekt w chwili zwolnienia pracowników Black Isle Studios.

Poniżej możecie przeczytać najważniejsze rzeczy, jakie powiedział John Deiley na temat Fallout 3. Cały wywiad znajdziecie natomiast w tym miejscu.

Engine ukończony był w 95%. Można było tworzyć postacie, korzystać z ośmiu standardowych umiejętności, podróżować po mapie, nagrywać i ładować stan gry. Gotowy był tutorial, który pozwalał na wykorzystywanie wszystkich powyższych rzeczy (i to prawdopodobnie on stanowił słynne wewnętrzne demo dla Interplay). Ukończono projekty terenów, a także modele postaci i potworów. Zaprojektowano połowę spośród wszystkich map, a także 75% dialogów. Pod względem wielkości, Fallout 3 miał lokować się pomiędzy pierwszą, a drugą częścią.

Tym razem gracz, zamiast zwiedzać zachodnie wybrzeże USA, przenosił się bardziej na wschód, na tereny dzisiejszych stanów Utah i Colorado. Podróżowanie po pustkowiach miało odbywać się podobnie jak w części drugiej: pieszo lub za pomocą samochodów, wśród których pojawiło się znacznie więcej modeli. Ponadto, można było korzystać z usług pociągów, o ile wcześniej udało nam się zreperować tory i lokomotywy.

Akcja gry rozpoczynała się w więziennej celi. Nasz bohater, na wskutek tajemniczego zamachu, odzyskuje wolność i ucieka w kierunku pustkowi. W ślad za zbiegiem wyruszają roboty, ponadto próbuje go zabić niezidentyfikowana grupa ludzi. W trakcie ucieczki, gracz miał wnikać w niezwykle pogmatwaną intrygę i próbować znaleźć odpowiedź na podstawowe pytania: dlaczego po przebudzeniu wydawało mu się, że nie znajdował się w tym budynku, co powinien i kto odpowiada za tajemniczy zamach.

Scenariusz uwzględniał obecność starych znajomych, np. Bractwa Stali, które niestety w niczym nie przypominało potężnej i silnej organizacji, znanej z poprzednich odsłon serii. Nasz bohater mógł przywrócić jej dawną świetność, lub też doszczętnie ją zniszczyć. Jeśli chodzi o nowe wyzwania, gracz musiał zmierzyć się z fanatyczną organizacją religijną. Z jednej strony, była on śmiertelnie groźna, z drugiej pomagała czynić ludność silniejszą i bardziej odporną na złe oddziaływanie post-nuklearnego środowiska.

7.6

GRYOnline

7.9

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny

1

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Joanna d’Arc nadejdzie później, niż pierwotnie zapowiadano

Następny
Joanna d’Arc nadejdzie później, niż pierwotnie zapowiadano

Pół miliona użytkowników Final Fantasy XI

Poprzedni
Pół miliona użytkowników Final Fantasy XI

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl