Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2007, 18:03

autor: Piotr Doroń

Halo 2 - jakie achievementy przyjdzie zdobyć posiadaczom pecetowej wersji gry?

Przed momentem mogliście się zapoznać z najnowszymi sieciowymi wynikami Xboksowej edycji gry Halo 2. Nie można jednak zapominać, że już niedługo, bo 18 maja 2007 roku (w Stanach dziesięć dni wcześniej), własną wersją będą mogli się cieszyć posiadacze odpowiednio wyposażonych PeCetów. Bungie ujawniło właśnie listę achievementów, czyli nagród punktowych otrzymywanych za wykonanie określonych zadań.

Przed momentem mogliście się zapoznać z najnowszymi sieciowymi wynikami Xboksowej edycji gry Halo 2. Nie można jednak zapominać, że już niedługo, bo 18 maja 2007 roku (w Stanach dziesięć dni wcześniej), własną wersją będą mogli się cieszyć posiadacze odpowiednio wyposażonych PeCetów. Bungie ujawniło właśnie listę achievementów, czyli nagród punktowych otrzymywanych za wykonanie określonych zadań, które będzie można zdobyć w Halo 2 na PC.

Gracz otrzyma możliwość uzyskania blisko czterdzieści takowych. Będą one przyznawane m.in. za ukończenie każdego z poziomów gry. Nagrodą za przejście gry na najwyższym poziomie trudności, czyli Legendary, będzie specjalny achievement „Legend”. Z nim wiązać się będzie kolejne osiągnięcie. Otóż wyeliminowanie osobnika posiadającego taką rangę (związaną z posiadaniem achievementa „legend) w trakcie meczu sieciowego będzie się wiązać z nagrodą w postaci dodatkowych punktów do naszego rankingu. Podobna sytuacja nastąpi, gdy ukończymy całą kampanię bez choćby jednego zgonu.

Głównymi przyczynami wprowadzenia achievementów do gier pecetowych jest chęć poprawienia poziomu zabawy płynącej z obcowania z grą, przyciągnięcia do gry początkujących graczy oraz pewnego rodzaju wynagrodzenie najbardziej wytrwałych fanów. Ciekawe czy użytkowników PC ogarnie podobny szał związany ze zbieraniem achievementów, jaki dotknął poniektórych właścicieli konsoli Xbox 360 :-).

Wszystko to będzie się odbywać w ramach nowej komputerowej usługi firmy Microsoft, czyli zapowiedzianej oficjalnie nieco ponad tydzień temu Games for Windows – LIVE. Wystartuje ona tego samego dnia, w którym półki sklepowe ugną się pod ciężarem pecetowej wersji Halo 2. Przypomnijmy jeszcze, że użytkownicy komputerów PC będą mogli skorzystać z dwóch wersji owej usługi – srebrnej oraz złotej. Ta pierwsza umożliwi im m.in. kolekcjonowanie tzw. osiągnięć (achievementów), nawiązanie kontaktu z innymi użytkownikami oraz rozgrywkę sieciową. Edycja Gold pozwoli z kolei rozpocząć rywalizację z posiadaczami konsoli Xbox 360. Za tę przyjemność każdy chętny będzie musiał jednak płacić systematycznie roczny abonament w wysokości $49.95. Pierwszą pozycją, która umożliwi tego typu zmagania będzie Shadowrun.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej