Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lutego 2006, 08:13

GSC Game World komentuje przesunięcie daty premiery gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Ukraińska firma GSC Game World po raz kolejny udzieliła wypowiedzi w sprawie programu S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, tym razem w kontekście przełożenia premiery gry przez koncern THQ.

Ukraińska firma GSC Game World po raz kolejny udzieliła wypowiedzi w sprawie programu S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, tym razem w kontekście przełożenia premiery gry przez koncern THQ.

GSC Game World komentuje przesunięcie daty premiery gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl - ilustracja #1

O zmianach w kalendarzu wydawniczym dowiedzieliśmy się w ubiegły piątek, przy okazji podsumowania finansowego firmy THQ. Według opublikowanego wówczas oświadczenia, gra ma trafić na rynek dopiero w pierwszym kwartale 2007 roku. Co na to przedstawiciele GSC Game World? Reprezentujący ukraińskie studio Oleg Yavorsky jest dobrej myśli. Jeśli wierzyć słowom developera, program znajduje się w fazie beta i wymaga co prawda intensywnych poprawek, ale gdy tylko THQ zaakceptuje stan prac, z pewnością zaktualizuje plan wydawniczy i poda inną datę premiery.

GSC Game World komentuje przesunięcie daty premiery gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl - ilustracja #2

Yavorsky podkreślił, że zespół ma świadomość, iż lepiej będzie dla jego gry, jeśli zadebiutuje ona na rynku wcześniej niż w 2007 roku. Nikt w ukraińskim studiu nie zamierza przeciągać w nieskończoność premiery. Programiści cały czas dokładają starań, aby S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl został ukończony i szybko wprowadzają zauważone przez swoich zwierzchników poprawki. Reszta jest już w rękach THQ. Ukraińcy z GSC Game World nie mają żadnego wpływu na decyzje wydawcy w kwestii ewentualnej daty premiery...

Warto w tym miejscu przypomnieć, że kilka dni temu pojawiła się w sieci petycja fanów gry, którzy zażądali od producentów określenia jasnego stanowiska odnośnie aktualnej sytuacji w siedzibie GSC Game World oraz stopnia zaawansowania prac nad programem. Od momentu opublikowania powyższych wypowiedzi, ilość podpisów wzrosła niemal dwukrotnie. Jak widać, pan Oleg Yavorsky nie jest specjalnie przekonywujący.

Dowiedz się więcej o grze S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej