GOL na GC 2006: Crysis

Podczas tegorocznych targów Games Convention 2006 w Lipsku korporacja Electronic Arts zaprezentowała dwa mocne pecetowe tytuły z gatunku FPS, czyli Half-Life 2: Episode Two oraz Crysis. Temu ostatniemu dziełu ojców serii Far Cry przyjrzeliśmy się dokładnie w trakcie prasowej prezentacji, przeprowadzonej przez "Elektroników". Chcielibyśmy podzielić się z Wami wrażeniami z owego pokazu.

Radosław Grabowski

Podczas tegorocznych targów Games Convention 2006 w Lipsku korporacja Electronic Arts zaprezentowała dwa mocne pecetowe tytuły z gatunku FPS, czyli Half-Life 2: Episode Two oraz Crysis. Temu ostatniemu dziełu ojców serii Far Cry przyjrzeliśmy się dokładnie w trakcie prasowej prezentacji, przeprowadzonej przez "Elektroników". Chcielibyśmy podzielić się z Wami wrażeniami z owego pokazu.

Na sporych rozmiarów telewizorze plazmowym zademonstrowano nam najpierw dwa kilkuminutowe trailery, ukazujące m.in. zalety silnika graficznego CryENGINE2, pracującego w oparciu o DirectX 10. Po tym nieco przydługim wstępie przyszedł czas na część interaktywną. Pracownik EA uruchomił bowiem wersję demonstracyjną Crysis i rozpoczął omawianie poszczególnych aspektów przyszłego hitu.

GOL na GC 2006: Crysis - ilustracja #1

Nikogo nie powinno zaskoczyć, że pierwsza uwagę przykuła oszałamiająca oprawa wizualna. W trakcie przemierzania przez bohatera lasu widoczne były najdrobniejsze detale otoczenia, a z jednego ze wzgórz rozciągał się malowniczy i pełen cieszących oko szczegółów widok na kilka kilometrów kwadratowych wirtualnej okolicy. Z grafiką znakomicie współgrała fizyka – przedstawiciel Electronic Arts specjalnie kierował ogień z karabinu na odmienne fragmenty napotkanych drzew i innych obiektów (m.in. płotów), aby pokazać wielką różnorodność form destrukcji otoczenia.

GOL na GC 2006: Crysis - ilustracja #2

Kolejnym bardzo istotnym elementem Crysis jest bez wątpienia system majstrowania przy posiadanej broni. Podczas gry można w każdej chwili zatrzymać się i dokonać zmian za pomocą specjalnego menu - głównym elementem widoku FPP staje się np. karabin, którego poszczególne elementy (lufa, magazynek etc.) posiadają dołączane listy możliwych do zainstalowania części. W ten sposób m.in. zakłada się i zdejmuje tłumik oraz dokonuje wyboru amunicji. Jeśli chodzi o tę ostatnią, to interesująco działają pociski taktyczne – są to kule, które po trafieniu we wroga nie czynią mu krzywdy od razu, gdyż są uaktywniane z opóźnieniem (w ten sposób można pozbyć się chociażby kilku oddalonych strażników na raz bez podnoszenia alarmu).

GOL na GC 2006: Crysis - ilustracja #3

Bez wątpienia na omawiane dzieło Crytek Studios niecierpliwie czeka mnóstwo graczy. Jednakże barierą dla wielu staną się wymagania sprzętowe, gdyż do uruchomienia Crysis przy maksymalnych ustawieniach graficznych potrzebny będzie wyjątkowo potężny komputer. Firma EA wykorzystała w niniejszym pokazie podczas GC 2006 mocnego PeCeta, ale pomimo tego widoczne były momentami niepokojące spowolnienia animacji (w ogóle nie występujące na przygotowanych wcześniej trailerach). Zapewne developerzy zoptymalizują jeszcze kod, więc bądźmy mimo wszystko dobrej myśli.

Crysis

Crysis

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2007

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.4

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Crytek Studios
  • EA / Electronic Arts
  • PC
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2006-08-27
17:06

NFSV fan Generał

Pewnie bez G80 albo R600 będzie można zapomnieć o płynnej grze i maksymalnych ustawieniach:D

Dobrze by było aby odwzorowanie zjawisk fizycznych istotnie stało na wysokim poziomie. Bo na tym polu wybija się właściwie tylko Half Life 2 - reszta FPS to najczęściej sterylne środowisko gdzie można co najwyżej przewrócić pare przedmiotów, rozbić lustro/szybę i... to wszystko...

Twórcy strzelanek w tej materii mają jeszcze wiele do zrobienia. A ulepszenia fizyki mają nie mniejsze znaczenie niż dopracowywanie grafiki.

Komentarz: NFSV fan
2006-08-27
23:33

OldDorsaj Senator

OldDorsaj

może za 2-3 lata sobie w to pogram :(

Komentarz: OldDorsaj
2006-08-27
23:48

.:Jj:. Legend

.:Jj:.

Chyba zacznę wstawiać na allegro nerkę, bo nie widza tego..

Komentarz: .:Jj:.
2006-08-28
10:39

zanonimizowany382214 Generał

😍

Mnie zszokowała informacja o minimalnych wymaganiach sprzętowych Crysisa. Pamiętam jak kiedyś (dawno, dawno temu...) zaczęły wychodzić gry z coraz to lepszą grafą i gry wymagały minimum 256 mb ramu. Dzisiaj gry zaczynają potrzebować MINIMUM 1 gb ramu!!! (Pierwszy był bodajże Ghost Recon Advanced Warfighter). Aż strach pomyśleć co będzie za 2 lata. ;O

Komentarz: zanonimizowany382214
2006-08-30
08:35

zanonimizowany212477 Senator

👎

[28]jackhammer777 ---> ciebie denerwuja wymagania a mnie wkur***ją ludzie ktorzy mysla ze jak na x360 nie bedzie jeednej gry ( czyt.crysisa ) to juz sa kozaki i ze juz kompy sa lepsze bo maja wsparcie dla DX10. Gówno prawda . konsole majam 3x wieksza moc obliczeniowa niz te waszekompy jestem w staniepowiedziec ze nawet ps3 :D I tyle :P

Komentarz: zanonimizowany212477

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl