Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 kwietnia 2009, 10:15

autor: Filip Grabski

Film i obrazki z niedoszłego Space Quest 3D

Kosmiczny cykl gier przygodowych Space Quest przez 9 lat swego istnienia na rynku (sześć części w latach 1986-1995) zebrał pokaźne grono fanów, którzy miło wspominają godziny spędzone z dzielnym sprzątaczem Rogerem Wilco. I oni najlepiej wiedzą, że do niektórych marek trzeba podchodzić z należytym szacunkiem.

Kosmiczny cykl gier przygodowych Space Quest przez 9 lat swego istnienia na rynku (sześć części w latach 1986-1995) zebrał pokaźne grono fanów, którzy miło wspominają godziny spędzone z dzielnym sprzątaczem Rogerem Wilco. I oni najlepiej wiedzą, że do niektórych marek trzeba podchodzić z należytym szacunkiem.

I choć o siódmej części cyklu mówiło się jakiś czas temu całkiem sporo (Space Quest VII w produkcji ??!, Space Quest VII - kolejne przecieki...), to sprawa ucichła. A widząc, co z marką Space Quest chciano zrobić przy okazji planowanego trójwymiarowego platformera na PlayStation 2 i pierwszego Xboxa – może to i dobrze, że przygody Rogera pozostają w przeszłości?

Możecie dziś zobaczyć (dzięki stronie internetowej projektanta Bretta Johnsona), jak miała wyglądać tworzona przez Escape Factory gra Space Quest. Jak widać – świat miał otrzymać kolejną typową zręcznościówkę 3D, która od np. Crasha Bandicoota miała się różnić jedynie tytułem i postaciami. Dostępny jest również filmik, pokazujący skasowaną grę w akcji. Gra mogła sama w sobie być niezła, ale korzystanie z uznanego tytułu (nawet jeśli oficjalnie nowa gra nie miała mieć nic wspólnego ze Space Questem, a jej bohater miał się nazywać Wilger) z pewnością spotkałoby się z negatywnymi opiniami graczy. Space Quest – spoczywaj w (s)pokoju.

Film i obrazki z niedoszłego Space Quest 3D - ilustracja #1
Więcej obrazków znajdziecie na stronie Bretta.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej