Crytek rejestruje nowe znaki towarowe

Rejestracja nowych znaków towarowych o niczym konkretnym jeszcze nie świadczy, lecz z pewnością może rzucać nieco światła na kolejne posunięcia firm decydujących się na taki ruch. Tak jest też w przypadku niemieckiego producenta Crytek, który zgłosił w Amerykańskim Urzędzie Patentowym trzy kolejne wnioski o rejestrację wybranych przez siebie nazw.

Piotr Doroń

Rejestracja nowych znaków towarowych o niczym konkretnym jeszcze nie świadczy, lecz z pewnością może rzucać nieco światła na kolejne posunięcia firm decydujących się na taki ruch. Tak jest też w przypadku niemieckiego producenta Crytek, który zgłosił w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych trzy kolejne wnioski o rejestrację wybranych przez siebie nazw.

Jedną z nich jest GFACE. Automatycznie narzuca się skojarzenie z inną nazwą – WARFACE – zarejestrowaną przez Crytek na początku marca bieżącego roku. Wówczas sądziliśmy, że może się to wiązać z chęcią wydania choćby nowego dodatku do Crysisa. Aktualnie niemal równie prawdopodobne jest to, że być może chodzi tu o jakąś technologię – np. zaawansowaną technikę mimiki twarzy wirtualnych postaci. Z opisu zamieszczonego we wniosku oczywiście nic nie wynika, więc wszelkie próby rozwikłania tej zagadki mogą się opierać jedynie na domysłach.

Nieco lepiej sytuacja przedstawia się w przypadku dwóch pozostałych znaków. Redakcja serwisu inCrysis wskazuje, że CARVATAR może mieć coś wspólnego z projektem, którego ukończenie uzależnione jest podobno od efektów współpracy Cryteka z jednym z głównych niemieckich producentów samochodów. Na myśl przychodzi jedynie gra wyścigowa traktująca o określonej marce, choć są to oczywiście daleko posunięte spekulacje mogące nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością.

Ostatnia nazwa – KINGDOMS – nie jest zbyt wyszukana, lecz jeśli przypomnimy sobie niedawną prezentację silnika graficznego CryENGINE 3, to z pewnością bezproblemowo skojarzymy ją z ujęciami przedstawiającymi średniowieczną budowlę, upadającą pod naporem ostrzału z katapult. Czy owe powiązanie ma w sobie rację bytu? Trzeba przyznać, że idea wyprodukowania zaawansowanego graficznie cRPGa opartego na najnowszej wersji silnika autorstwa firmy Crytek jest bardzo kusząca.

Crysis

Crysis

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2007

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.4

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
12

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-04-06
16:17

Lutz Legend

Troche smutne jest to, ze crytek oprocz engine nie oferuje nic wiecej, odpalilem tego slawnego warheada, wszystko super hiper, ale cierpliwosci starczylo moze na jakas godzine grania. Co z tego ze mialem wszystko na high, antialiasy itp, skoro sama gra jest nudna i wtorna do bolu.

Komentarz: Lutz
2009-04-06
18:10

zanonimizowany552470 Konsul

Nie no Crytek wymiata.
Lubię to firmę.

Komentarz: zanonimizowany552470
2009-04-06
19:11

wowuser Pretorianin

cryengine wymiata tylko jesli chodzi o fizyke, grafa wcale unreala nie powala(tzn gdzieniegdzie moze i lepiej wyglada, ale zamkniete pomieszczenie bardziej przypomina hl niz unreala). jesli chodzi o elastycznosc, czy gameplay pokazowych gier to zostaje da(a*10^78)leko w tyle.
fakt "stanowi coraz mocniejszą konkurencję dla Epica i UE 3" ale ze juz ich pozamiatal to rotfl, nie wiem czy pozamiata kiedykolwiek...

Komentarz: wowuser
2009-04-06
23:36

Chriso25 Generał

Chriso25

Jak dla mnie CryEngine jest o wiele lepszy od UE 3.0, silnik Epica jest za bardzo ''plastikowy'' i w dodatku w niektorych grach denerwuja doczytujace sie tekstury na naszych oczach. Tak naprawde to rzygac chce mi sie juz tym silnikiem i grami ktore na nim sa robione, bo wszystkie wygladaja identycznie.
Co do newsa to nie obrazilbym sie, jakby zrobili kolejna czesc Timesplitters na CryEngine 3, mam nadzieje ze po to wlasnie przejeli to studio, ktore stworzylo poprzednie czesci.

Komentarz: Chriso25
2009-04-08
14:31

Jerzu175 Generał

dobra dobra wszystko spoko a crysis 2 to gdzie ^^ moze jakies male info albo plotka by sie przydala bo jeden z pracownikow firmy na pokazie cry engine 3 mowil cos o koncu 2009 ... ze sie pojawi jakas gra na tym silniku moze to wlasnie o crysisie 2 mowil ;p

Komentarz: Jerzu175

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl