Fallout 3 dokładnie scharakteryzowany przez magazyn Game Informer

Jeszcze wczoraj spawa miała charakter plotki, ale dziś wreszcie pokuszono się o przedstawienie na rozmaitych forach dyskusyjnych zeskanowanego artykułu źródłowego i wszystko stało się jasne. Mowa o zapowiedzi Fallouta 3, opublikowanej w najnowszym numerze magazynu Game Informer. Znajdzie się on w sprzedaży wprawdzie dopiero 18 czerwca 2007, ale część prenumeratorów otrzymała już swoje egzemplarze.

Radosław Grabowski

Jeszcze wczoraj spawa miała charakter plotki, ale dziś wreszcie pokuszono się o przedstawienie na rozmaitych forach dyskusyjnych zeskanowanego artykułu źródłowego i wszystko stało się jasne. Mowa o zapowiedzi Fallouta 3, opublikowanej w najnowszym numerze magazynu Game Informer. Znajdzie się on w sprzedaży wprawdzie dopiero 18 czerwca 2007, ale część prenumeratorów otrzymała już swoje egzemplarze.

Fallout 3 dokładnie scharakteryzowany przez magazyn Game Informer - ilustracja #1

Ten długo oczekiwany przez graczy produkt z gatunku cRPG ujrzy światło dzienne jesienią przyszłego roku. Korporacja Bethesda Softworks przygotowuje swoje dzieło z myślą o PeCetach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Do generowania trójwymiarowej grafiki zostanie zaangażowany ulepszony silnik z The Elder Scrolls IV: Oblivion, aczkolwiek przykładowo system animacji i efektów świetlnych projektowany jest od podstaw.

Grać będzie można z wykorzystaniem perspektywy FPP lub TPP, ale niezależnie od wybranej kamery wysoka jakość oprawy wizualnej ma cieszyć oko. Developerzy chcą przedstawić nam życie w postnuklearnej rzeczywistości już od chwili narodzin głównego bohatera. Na początku zostaniemy zabrani od konającej przy porodzie matki i poddani przez ojca (głos podłoży Liam Neeson) testowi DNA. Wybierzemy wtedy swoją płeć, pochodzenie etniczne, unikalne aspekty aparycji etc. Szczególny nacisk zostanie położony na wygląd twarzy, a po zakończonym procesie ojciec zdejmie maskę i ukaże swoje oblicze, będące wyraźnie podobne do naszego.

Z kolei tryb kształtowania siedmiu głównych cech protagonisty zostanie ukazany w formie lektury specjalnej książeczki dla dzieci, natomiast zapoznawanie się z systemem sterowania przypominać ma naukę chodzenia. W wieku dziesięciu lat otrzymamy pistolet-zabawkę na kulki oraz naręczny komputerek Pip-Boy 3000, pozwalający chociażby na podgląd stanu zdrowia, umiejętności i zbioru posiadanych przedmiotów. Dzięki temu urządzeniu posłuchamy również stacji radiowych po uprzednim dostrojeniu się do ich częstotliwości. Rozgłośnie serwować będą nie tylko oryginalną muzykę z lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku, ale także podawać istotne informacje (np. odnośnie zadań do wykonania). Nasze przygotowania do wyjścia z Krypty 101 skończą się w wieku lat dziewiętnastu, kiedy ruszymy śladem zbiegłego ojca. Będzie to rok 2277.

Statystyki głównego bohatera mają być przedstawione w formie typowego falloutowego systemu S.P.E.C.I.A.L. (siła, percepcja, wytrzymałość itd.). Dowolne trzy spośród czternastu cech będzie można rozwijać nieco szybciej, niż pozostałe. Egzystencja poza Kryptą 101 ma być właściwie walką o przetrwanie. Nie obejdzie się bez wody (nierzadko radioaktywnej i tym samym koniecznej do neutralizowania medykamentami), pożywienia oraz rzecz jasna broni (np. rozmaite narzędzia do atakowania na dystans, piła spalinowa, a nawet młot). Używać jej będziemy w ramach systemu walki o nazwie V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System), umożliwiającego w oparciu o punkty akcji m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Eksplorując wirtualny świat poruszać się mamy po obszarze nieznacznie mniejszym od tego, który widzieliśmy w Oblivionie. Będzie to rejon niegdysiejszej stolicy Stanów Zjednoczonych, więc spodziewajmy się jej charakterystycznych ruin (chociażby pozostałości Mauzoleum Jeffersona).

Fallout 3 zakwalifikuje sie pewnikiem do kategorii wiekowej 18+, gdyż brutalność ma być silnie wyeksponowana. Przykładowo trafiony w głowę wróg pożegna się z życiem w asyście rozbryzgującej się na wszystkie strony zawartości czaszki. Sceny tego typu prezentowane będą w zwolnionym tempie. Konfrontacje z oponentami nie mają należeć jednak do najłatwiejszych z uwagi na dopracowaną Sztuczną Inteligencję. Wrogowie będą się kryć za przeszkodami terenowymi, zbierać się w obliczu zagrożenia w trudne do pokonania grupy etc. Warto zauważyć, że trudność walk nie ma dostosowywać się, tak jak w Oblivionie, do bieżącego stopnia umiejętności protagonisty, więc odwiedzenie niektórych miejsc stanie się możliwe dopiero po osiągnięciu odpowiedniego progu doświadczenia (ostateczny to dwudziesty).

Developerzy z Bethesda Softworks zaserwują nam ilość dostępnych zakończeń fabuły na poziomie dziewięciu-dwunastu. Związane będą one naturalnie z podejmowanymi podczas rozgrywki działaniami. W akcji ponownie zobaczymy falloutowy system karmy, ewidencjonujący nasze uczynki i wpływający na relacje pomiędzy bohaterem a światem. Do pomocy będziemy mogli zatrudnić najemników, aczkolwiek Fallout 3 ma być przede wszystkim grą, skoncentrowaną na jednej postaci. Na koniec warto dodać, iż protagoniście potowarzyszy pies – więcej o tym aspekcie zabawy, a także o pozostałych jej elementach dowiemy się w przyszłości.

Fallout 3

Fallout 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 28 października 2008

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

7.9

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2007-06-21
08:47

tmk13 Generał

tmk13
👍

Mortan, niestety, pc jesli chodzio sesnowne rpg tez ssie palke - nic ciekawego (oprocz mmo) w tym gatunku w ciagu ostatnich paru latach nei wyszlo. Ostatni rpg w ktory gralem to chyba Morrowind, ktory byl na prawde dobry. No i moze duzo slabszy kotor, chociaz w to gralem glownie za uniwersum sw. wszystkie trzy tytuy wyszly na konsoli.
Chyba, ze chodzi ci to co juz jest, tylu fallout, baldurs gate2 (jedynka ssie) i p:t. No ale ludzie, ile mozna grac w to samo?
Wiec obecnie na porzadne rpg mozna rownei dobrze liczyc na konsoli, co na pc.

Nasunela mi sie pewna analogia miedzy falloutem a star wars. Jestem pewien, ze na fallout 3 sie nie skonczy. Dla jednych nowa trylogia jest zbyt dziecinna i bez sensu(majac klapki na oczach przy r2d2, c3po, ewokach, i drewanianym Luke'u), dla innych sw to po prostu dobre filmy.
Tak jak w sw, powstanie front tru-fanow, dla ktorych stare dwie czesci sa jedynyim slusznymi, a nowe z zasady do dupy. Dla nich supermutant bedzie wygladal jak ork z Lotr, beda narzekac, ze Ghoul wyglada jak zombie, a nie jak Ghoul.
Wlasnie, mam nadzieje, ze tworcy pokaza predko Ghoul'a i Deathclaw'a na nowym silniku, o!

Komentarz: tmk13
2007-06-22
07:22

zanonimizowany455726 Centurion

W ciągu ostatnich paru lat wyszło kilka dobrych gier RPG z Vampire The Masquerade: Bloodlines na czele. Oprócz tego był jeszcze Gothic 2 i dodatek, jako taki Gothic 3, Spellforce 2, Jade Empire, SilverFall, Dungeon Cleaners, teraz polskie Two Worlds. Wystarczy trochę poszperać, żeby przekonać się że wcale nie jest tak źle.

Komentarz: zanonimizowany455726
2007-06-22
12:39

zanonimizowany451019 Konsul

Wszczebrzeszyn ---> Z dziewieciu wymienionych przez ciebie tytulow, conajmniej 4 sa tylko srednie a np. taki SilverFall to crap.

Komentarz: zanonimizowany451019
2007-06-25
12:27

tommys_ny Centurion

👍

Brutalność była zaletą i znakiem rozpoznawczym Fallout Tactics... Pamiętam jak byłem jeszcze w podstawówce jak w to grałem (ale z tatą ;-)) Teraz mam 18 lat więc legalnie zagram w F3... xD

Komentarz: tommys_ny
2007-06-27
19:25

zanonimizowany193489 Generał

Komentarz: zanonimizowany193489

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl