Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lipca 2008, 12:44

E3 2008: Szczegóły na temat Duke Nukem Trilogy

W poniedziałek Apogee Software obudziło się z letargu i ujawniło, że prócz Duke Nukem Forever, świat może oczekiwać kolejnej gry o przygodach „Atomowego Księcia”. Projekt ten nosi nazwę Duke Nukem Trilogy i jest skierowany do posiadaczy konsol przenośnych – PlayStation Portable oraz Nintendo DS.

W poniedziałek Apogee Software obudziło się z letargu i ujawniło, że prócz Duke Nukem Forever, świat może oczekiwać kolejnej gry o przygodach „Atomowego Księcia”. Projekt ten nosi nazwę Duke Nukem Trilogy i jest skierowany do posiadaczy konsol przenośnych – PlayStation Portable oraz Nintendo DS.

E3 2008: Szczegóły na temat Duke Nukem Trilogy - ilustracja #1

Dzisiaj prezentujemy garść dodatkowych faktów na ten temat. Po pierwsze przedstawiony przy okazji E3 2008 zwiastun został uznany przez wielu Internautów za najgorszy trailer tych targów. Zobaczcie sami – tylu dużych napisów i zbliżeń na logo przez prawie cztery minuty nie uświadczycie nigdzie indziej!

Ponadto nadchodząca gra ma wyjaśnić, dlaczego Duke nazywa się tak, a nie inaczej oraz rzucić „Księcia” w sam środek piekła II Wojny Światowej. Terry Nagy, szef Apogee Software, powiedział: „To tak naprawdę Duke zatopił Bismarcka, a nie Brytyjczycy.” . Bitwę o Iwo Jimę również wygrał Duke. Ale po kolei.

Pierwsza częśc trylogii – Critical Mass pokaże nam Duke’a w przyszłości. Następnie w ramach Chain Reaction pan Nukem odwiedzi czasy współczesne, by zakończyć rozróbę w latach 1939-1945 w części zatytułowanej Proving Grounds.

Nadchodząca produkcja ma być wierna stylowi poprzednich gier, a więc dużo ciętych ripost i striptizerek, co może spowodować pewne problemy z wersją na DS. Nie od dziś wiadomo, że Nintendo raczej stroni od kontrowersyjności. Z tego też powodu zostaną zastosowane „inne rozwiązania graficzne” dla pewnych elementów wersji na dwuekranowa konsolę.

To nie jedyne różnice między wersjami na PSP i DS. Historia będzie taka sama, ale inaczej wykorzystane zostaną moce przerobowe każdej z konsol. PlayStation Portable dostanie m.in. widok FPP i TPP oraz poziomy, w których polatamy przy pomocy plecaka odrzutowego. Z kolei DS będzie mieć np. etapy przedstawione z boku lub w rzucie izometrycznym oraz strzelanie z karabinu snajperskiego w trybie widoku pierwszoosobowego.

Przy okazji szef Apogee Software zapytany o wersję PC stwierdził, że nie wyklucza takiej możliwości, ale póki co firma koncentruje się na PSP i DS. Gra ma pojawić się w przyszłym roku – każdy z tytułów trylogii będzie wydany osobno, a Critical Mass jako pierwszy ujrzy światło dzienne latem 2009.

Filip Grabski

Filip Grabski

Istnieje od 1984 roku, a 10 lat później z pełną świadomością zaczął użytkować pecety. Zostało mu to do dzisiaj, ale w międzyczasie nauczył się łączyć przyjemne z pożytecznym (tak, na komputerach można nie tylko grać!). Z GOL-em współpracuje od marca 2008 roku - zaczynał od newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji pompował treści dla Gameplaya. Obecnie przede wszystkim tworzy grafiki widoczne na głównej stronie serwisu (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury - zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej