Projekt graficzny pudełka do gry komputerowej od zawsze miał olbrzymie znaczenie dla producentów oprogramowania rozrywkowego. W czasach, gdy kolejne tytuły pojawiające się na półkach sklepowych nie mogły pochwalić się oszałamiającą oprawą wizualną, to właśnie okładka przykuwała oko potencjalnego kupca. Nie oznacza to, ze dzisiaj przygotowanie pudełka traktuje się po macoszemu, wręcz przeciwnie. Nadal jest to niezwykle istotny element i producenci gier doskonale zdają sobie z tego sprawę. Serwis GameSpy, który z uporem maniaka produkuje różnorodne rankingi typu „Top Ten”, postanowił tym razem przyglądnąć się właśnie opublikowanym na przestrzeni kilkunastu lat okładkom i wybrać – ich zdaniem – dziesięć najlepszych projektów w historii rozrywki.
Projekt graficzny pudełka do gry komputerowej od zawsze miał olbrzymie znaczenie dla producentów oprogramowania rozrywkowego. W czasach, gdy kolejne tytuły pojawiające się na półkach sklepowych nie mogły pochwalić się oszałamiającą oprawą wizualną, to właśnie okładka przykuwała oko potencjalnego kupca. Nie oznacza to, ze dzisiaj przygotowanie pudełka traktuje się po macoszemu, wręcz przeciwnie. Nadal jest to niezwykle istotny element i producenci gier doskonale zdają sobie z tego sprawę. Serwis GameSpy, który z uporem maniaka produkuje różnorodne rankingi typu „Top Ten”, postanowił tym razem przyglądnąć się właśnie opublikowanym na przestrzeni kilkunastu lat okładkom i wybrać – ich zdaniem – dziesięć najlepszych projektów w historii rozrywki.
Można długo dyskutować o tym, czy zawarte w rankingu okładki są faktycznie najlepsze, wszak ocena projektu to indywidualna sprawa i coś, co jednemu może się podobać, drugiemu już akurat nie musi. Na szczęście autor artykułu nie ograniczył się tylko do suchego zaprezentowania kilku screenów, ale spróbował także umotywować swój wybór.
Listę dziesięciu najlepszych okładek według serwisu GameSpy znajdziecie poniżej. Wszystkich tych, którzy chcieliby poczytać o kulisach takiego a nie innego wyboru, odsyłamy do lektury rzeczonego artykułu.
LP.  | TYTUŁ  | ROK  | 
1.  | Ninja Gaiden  | 1989  | 
2.  | Doom  | 1993  | 
3.  | Out of this World  | 1991  | 
4.  | Keio Flying Squadron  | 1994  | 
5.  | The Legend of Zelda  | 1987  | 
6.  | ICO  | 2001  | 
7.  | PaRappa the Rapper 2  | 2001  | 
8.  | Pinball Construction Set  | 1983  | 
9.  | Double Dragon II: The Revenge  | 1989  | 
10.  | Gradius  | 1986  | 
A jaka jest Twoja ulubiona okładka?
1

Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.