Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 marca 2005, 08:37

Darwinia już na rynku!

Firma Introversion Software poinformowała oficjalnie o rozpoczęciu sprzedaży swojego najnowszego dziecka o nazwie Darwinia – jednej z najoryginalniejszych strategii czasu rzeczywistego, jaka zagości na PeCetach w bieżącym roku. Czy warto? Z pewnością tak, skoro takie renomowane periodyki jak PC Gamer czy PC Format, bez skrupułów wystawili grze ocenę na poziomie 90%.

Firma Introversion Software poinformowała oficjalnie o rozpoczęciu sprzedaży swojego najnowszego dziecka o nazwie Darwinia – jednej z najoryginalniejszych strategii czasu rzeczywistego, jaka zagości na PeCetach w bieżącym roku. Program pojawił się tylko i wyłącznie w Wielkiej Brytanii, ale dzięki sprzedaży wysyłkowej można go kupić także w innych krajach świata. Czy warto? Z pewnością tak, skoro takie renomowane periodyki jak PC Gamer czy PC Format, bez skrupułów wystawili grze ocenę na poziomie 90%.

Darwinia już na rynku! - ilustracja #1
Darwinia już na rynku! - ilustracja #2

Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.

Mimo, że gra zrealizowana jest przy użyciu trójwymiarowego silnika, wszystkie obiekty (zarówno Darwinianie jak i złe wirusy) stworzono za pomocą zwykłych bitmap. Daje to unikatowy i z pewnością rzadko spotykany dziś powiew klasycznych gier komputerowych, w których dwuwymiarowe sprite’y były na porządku dziennym. Fabuła gry skupia się wokół doktora Sepulveda, który w latach osiemdziesiątych rozpoczął prężną działalność na rynku gier video. Konieczność wprowadzania nowych technologii (a zwłaszcza jednej o nazwie Protologic 68000), które nie spotkały się z należytym odzewem branży, doprowadziła wkrótce jego koncern do ruiny. Sepulveda po zejściu do podziemia, rozpoczął dalsze prace nad projektem Protologic, który w krótkim czasie pozwolił mu stworzyć wirtualny świat o nazwie Darwinia. Jest to miejsce zamieszkiwane przez kod starych gier video, które jednak szybko zostało opanowane przez wirusy a co za tym idzie, wymknęło się spod kontroli.

Więcej informacji na temat tego niecodziennego produktu znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej