Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5
Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska zaktualizowali prognozy sprzedaży gry Cyberpunk 2077. Podali też przewidywany budżet polskiej produkcji, który może okazać się wyższy niż w przypadku Grand Theft Auto V.

Ostatnie opóźnienie Cyberpunka 2077 było bez wątpienia sporym rozczarowaniem dla graczy, zwłaszcza w kontekście niepochlebnych doniesień na temat kulisów produkcji. Jeśli jednak sądzić po sprzedaży przedpremierowej na Steamie, nie przełożyło się to na zmniejszone zainteresowanie nowym dziełem studia CD Projekt RED. Również analitycy najwyraźniej nie tracą optymizmu. Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska (DM BOŚ) przewiduje, że do końca roku do nabywców trafi 21 milionów egzemplarzy Cyberpunka 2077, a przez 12 miesięcy po premierze sprzedaż dobije do 34 mln kopii (via Comparic). Wcześniej zakładano wyniki na poziomie 25 mln (w 2020 roku) i 35,5 mln sztuk (do listopada 2021 roku).
Autorzy prognozy dopuszczają możliwość „pozytywnego zaskoczenia”, jeśli stopa przywiązania (czyli – jak czytamy w poprzednim raporcie DM BOŚ, cytowanym przez serwis PAP Biznes – „procent posiadaczy konsol, którzy kupią grę”) będzie bliższa wynikom Grand Theft Auto V oraz Red Dead Redemption 2, niż zakładają analitycy. Swoje może też zrobić trwająca epidemia i związane z tym przymusowe pozostanie potencjalnych nabywców w domach.
Skoro mowa o GTA V, według DM BOŚ polska gra ma szansę prześcignąć Rockstara pod jednym względem. Analitycy zwiększyli przewidywany budżet Cyberpunka 2077 do 1,2 miliarda złotych, a więc około 314 milionów dolarów. Tym samym dzieło studia CD Projekt RED stałoby się jedną z najdroższych gier w historii, przebijając szacowane 265 mln dol. przeznaczonych na produkcję piątego Grand Theft Auto. Jeśli te prognozy się sprawdzą, polski deweloper wyda na Cyberpunka 2077 prawie czterokrotnie więcej niż na Wiedźmina 3 (około 310 mln zł bez dodatków).
Oczywiście co więksi cynicy mogą stwierdzić, że tak ogromny budżet wynika z kosztów nie produkcji, a marketingu. W końcu na samą reklamę na Times Square w Nowym Jorku CD Projekt RED podobno wydał 2,5 miliona dolarów (ok. 9,5 mln złotych), a to nie jedyny element kampanii promocyjnej gry. Inna sprawa, że Cyberpunk 2077 to niewątpliwie ambitna produkcja, o czym mogliśmy się przekonać w trakcie oglądania dotychczasowych transmisji z cyklu Night City Wire. Piąty odcinek zostanie nadany w przyszłym tygodniu i może to być ostatnia wizyta w Night City przed – miejmy nadzieję – rychłym debiutem Cyberpunka 2077. Tytuł ukaże się 10 grudnia na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S i PlayStation 5. Przypomnijmy, że wydania na platformy dziewiątej generacji otrzymają dedykowaną aktualizację, aczkolwiek dopiero w 2021 roku.
- Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
- Wszystko o Cyberpunk 2077
- Widziałem Cyberpunk 2077 i wiem, czego CDPR nie udało się dopracować
- Słyszałem Cyberpunka 2077 po polsku… i chyba będę grał w angielską wersję
- Grałem 4 godziny w Cyberpunka 2077 – to świetna gra, ale…

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1024841 Centurion
Budżet wielki. Sporo tych pieniędzy poszło w marketing, lecz jeśli premiera się powiedzie to po stronie zysków należy liczyć także stworzenie marki, która będzie się dobrze sprzedawała w kolejnych odsłonach. To inwestycja o dużym stopniu ryzyka ale i z dużymi perspektywami. Co by nie mówić to Redsi wchodzą w segment AAA z przytupem. Życzę im jak najlepiej.
Przyszlosc Junior
Nie widzicie , dlatego nie rozumiecie nic.
Tylko gadać i komentować potraficie , jak to czytam ...
Widzicie tylko liczby i banały a nie pojmujecie całości.
A redzi inwestują ogromne pieniądze nie bez powodu.
Cyberpunk 2077 to nie ma być tylko gra, redzi chcą stworzyć nową popkulturę (kultura masowa) na cyberpunk w skali globalnej, a za tym idą ogromne pieniądze. Widzą to prestiżowe i znane światowe marki które współpracują z redami a wy nie widzicie nic tylko grę. ( Tak ogromne i potężne firmy, nie przystąpiły by do współpracy gdyby nie widziały w tym potencjalnego ogromnego zysku)
Oni widzą potencjał bo jeśli sama gra będzie czymś zupełnie nowym co na stałe utrwali się w świadomości ludzi na całym świecie (nowa popkultura) i to na wiele lat, te ogromne firmy i wiele innych będa podtrzymywać to cyberpunkowe szaleństwo, co za tym idzie wiele gadżetów produktów i wiele więcej. Najbardziej znaczące globalne firmy widzą ten potencjał i zyski z rozpowszechniania nowej popkultury.
Dla przykładu :
Starwars coś wam mówi ? Ile zarobiły same filmy $$$.
To nic w porównaniu z cala popkultura która już na stałe utrwaliła się na świecie . Figurki, koszulki, gadżety i .... Pomyślnie teraz jak ogromne zyski to przynosi? Filmy przyniósły miliardy dolarów zysku, ale cała reszta już setki miliardów i nadal ta kwota ogromnie się powiększa .
Już rozumiecie o co chodzi?
Przyszlosc Junior
To pojmijcie teraz całość o jak ogromna stawkę tu chodzi i jak ogromne pieniądze za tym stoją jeśli uda się to wdrożyć nowa kultura masowa ,na skalę globalną .
zanonimizowany1309503 Pretorianin
Moze miec? Czyli pewnie nie ma, ale warto zrobic artykul byle wyrobic marketing na Cyberpunka 2077, ktory jak tak dalej pojdzie bedzie wieksza klapa niz Duke Nukem Forever.
zanonimizowany1342317 Centurion
czy to nie oczywiste?