analizy i badania - newsy i ciekawostki

Mózgi nastolatków są „zaprogramowane” tak, by ignorować rodziców - neuronaukowcy potwierdzają
hexx0, 24 maja 2022, 16:45
Okres dojrzewania jest trudny zarówno dla nastolatków, jak i ich rodziców. Często oddalają się oni od siebie. Kto lub co jest temu winne? Badania naukowe wykazały, że to wszystko sprawka ludzkiego mózgu.

Nadal marnujemy surowce - nowy raport naukowców
Arkadiusz Strzała, 22 maja 2022, 13:10
Czy Ziemia może nam bez końca dostarczać surowców, biorąc pod uwagę obecne wykorzystanie i recykling? Grupa naukowców szuka odpowiedzi na to pytanie poprzez symulacje.

Znaleźli sposób, żeby zhakować wyłączonego iPhone'a. Apple nie komentuje
kalwa, 17 maja 2022, 16:36
Istnieje ryzyko, że wyłączony iPhone z najnowszą wersją iOS może zostać zhakowany. Do takiego wniosku doszli badacze z niemieckiego uniwersytetu.

W Polsce wciąż kochamy PS4
Sonia Selerska, 16 maja 2022, 15:20
Badania organizowane przez Polish Gamers Observatory pokazują, w co, na czym i ile gramy. Dziś odkryjemy, jak wygląda statystyczny polski gracz 2022 roku.

W Polsce gra się mniej przez wojnę w Ukrainie
Qskan, 16 maja 2022, 15:20
Niedawno przeprowadzone badania Polish Gamers Research 2022 wzięły pod lupę zachowania graczy w Polsce. Wynika z nich, że ważnym czynnikiem, który wpłynął na nasz czas spędzany przy ekranie, jest wojna w Ukrainie.

Ulubione bronie, lokacje i bossowie z Elden Ring. Profil gracza na bazie 1700 opinii
hexx0, 16 maja 2022, 14:52
Japoński serwis Famitsu przeprowadził badanie wśród osób grających w Elden Ring. Jego wyniki ukazują profil przeciętnego odbiorcy dzieł studia FromSoftware.

Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź
Adam Adamczyk, 13 maja 2022, 10:57
Naukowcy sprawdzili, jaki wpływ mają gry komputerowe na rozwój dziecka. W badaniu wzięło udział około 5 tysięcy małoletnich.

Aplikacje mobilne mają problem, przyczyną może być RODO
kalwa, 10 maja 2022, 17:02
Wychodzi na to, że Regulacje Ochrony Danych Osobowych (RODO) hamują rozwój rynku mobilnego. Do takiego wniosku doszli badacze z różnych części świata, choć nie wszyscy są w tym zgodni.

Polacy odcięci od sieci. Co piąte gospodarstwo domowe nie ma dostępu do Internetu
kalwa, 10 maja 2022, 12:41
Krajowy Instytut Mediów w swoim badaniu sprawdził, ilu Polaków nie ma dostępu do sieci internetowej. Okazuje się, że całkiem sporo.

Youtuberzy nie są szanowani, ale informatycy już tak
Entelarmer, 6 maja 2022, 14:05
Youtuberzy i influencerzy nie cieszą się poważaniem w Polsce. Co innego informatycy, którzy w nowym badaniu weszli do pierwszej dziesiątki najbardziej szanowanych profesji w naszym kraju.

Starzenie się a gra w CS:GO - kiedy pro-gracze są w najlepszej formie?
Qskan, 21 kwietnia 2022, 16:34
Najnowsze badanie pomogło ustalić, jak upływ lat wpływa na formę w profesjonalnych rozgrywkach CS:GO. Statystyki rozstrzygają, czy młodość ma przewagę nad doświadczeniem.

Połowa Amerykanów chciałaby zniknąć z Internetu
Patryk Michaś, 19 kwietnia 2022, 11:11
W związku z rosnącą liczbą zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu połowa Amerykanów najchętniej pozbyłaby się wszystkich swoich danych z sieci. Czego najbardziej się obawiają?

Nastolatków nie interesują nowe pomysły Facebooka
kalwa, 15 kwietnia 2022, 12:07
Sondaże przeprowadzone wśród nastolatków pokazują, że wirtualna rzeczywistość proponowana przez Facebooka nie wzbudza u nich wielkiego zainteresowania.

Gry metaverse nie interesują graczy, lecz dla branży to nie problem
Przemysław Dygas, 8 kwietnia 2022, 13:08
Zainteresowanie gigantów i wielkie inwestycje nie pomagają. Gry metaverse na razie nie są w stanie przyciągnąć zwykłych graczy. Branża zdaje się ich jednak nie potrzebować.

Kryptowaluty zamiast emerytury. Milenialsi stawiają na bitcoina
Gracjan Tyczkowski, 7 kwietnia 2022, 16:18
Inwestowanie w kryptowaluty może być alternatywą dla tradycyjnych (niskich) emerytur. A przynajmniej tak uważają milenialsi.

Za dużo klonów Netflixa, widzowie są przytłoczeni liczbą platform streamingowych
Entelarmer, 7 kwietnia 2022, 12:50
Liczba usług streamingowych przytłacza widzów, ale i tak są zainteresowani inwestowaniem w kolejne subskrypcje.

Walka z dzieleniem haseł może przynieść Netflixowi ogromne zyski
Przemysław Dygas, 24 marca 2022, 17:44
Analitycy z Wall Street ocenili, jak walka z dzieleniem haseł wpłynie na zarobki Netflixa. Niektórzy zwiastują olbrzymie zyski.

Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy
Entelarmer, 24 marca 2022, 13:40
Game Pass odnosi spore sukcesy, ale raczej nie będzie dla gier wideo tym, czym był Netflix dla branży filmowej. Przynajmniej zdaniem jednego z analityków.

Unity rośnie w siłę, gry casualowe koniem pociągowym branży; zobacz raport
AlexB, 17 marca 2022, 16:45
Unity Technologies opublikowało nowy raport zawierający szereg wniosków. Dotyczy on między innymi tego, jak w ubiegłym roku radził sobie silnik tej firmy. Zgodnie ze statystykami, wykorzystywanie go wzrosło aż o 93% w porównaniu z rokiem 2020. Zwrócono także uwagę na rosnący w siłę rynek casualowy.

Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów
Entelarmer, 10 marca 2022, 13:35
Twórcy i wydawcy gier (i nie tylko) masowo wycofują swoje produkty z Rosji, a tym samym odrzucają rynek generujący miliardy dolarów przychodu.

Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży
Maycuzai, 1 marca 2022, 21:50
Raport DDM ujawnił, że zeszły rok był rekordowy pod względem sumy pieniędzy wydanej na inwestycje w branży growej. Pewien udział miały w tym produkcje oparte na technologii blockchain.

Gracze cheatują, bo frustrują ich inni oszuści - raport Time2play
mokosh, 25 lutego 2022, 10:31
Time2play stworzyło profil cheatera. W badaniu uwzględniono pobudki, którymi kierują się tacy gracze, i oprogramowanie, z jakiego korzystają. Wyłoniono też najlepszy cheat w grach.

Chyba żadna aplikacja społecznościowa nie zbiera o nas tyle danych, co TikTok
Maycuzai, 9 lutego 2022, 15:00
Firma URL Genius przeprowadziła badania, które wykazały, że TikTok wysyła ogromną ilość danych użytkowników podmiotom trzecim. W raporcie wysoko uplasował się także YouTube.

Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive
Adrian Werner, 8 lutego 2022, 08:49
Dzięki raportowi Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat rynku gier. Wśród nich znalazła się średnia wieku graczy.

Komputery przypominające mózg bliżej, niż nam się wydaje
Dawid Wanat, 7 lutego 2022, 13:44
Nowy materiał pozwala na tworzenie chipów wzorowanych na sieci neuronowej mózgu. Technologia ma odegrać dużą rolę w rozwoju komputerów neuromorficznych.

Wszystkiego brakuje, a rynek PC zalicza potężny wzrost w 2021 roku
Nicek, 31 stycznia 2022, 10:54
Rynek PC zaliczył bardzo duży wzrost w poprzednim roku. Duża w tym zasługa panującej pandemii i rosnącego popytu na sprzęt elektroniczny.

Rynek PC w dobrej formie w 2021 roku, największe dostawy od prawie dekady
Entelarmer, 13 stycznia 2022, 12:34
Gracze mogą mieć problem z dostępnością sprzętu, ale najwyraźniej nie z winy producentów. Według analityków 2021 rok był bowiem „przełomowy” dla rynku PC.

Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii
hexx0, 13 grudnia 2021, 09:52
Granie dla fabuły, preferowanie produkcji single player, uwielbienie dla gatunku RPG, posiadanie Switcha – wiecie, co łączy te cechy? Można nimi opisać przeciętnego japońskiego gracza.

2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57
Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.

COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13
Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.

Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut
mokosh, 16 listopada 2021, 15:15
Matt Ranger, konsultant ds. analizy danych, zebrał informacje na temat wpływu kryptowalut na ceny półprzewodników.

Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie
mokosh, 29 października 2021, 14:06
Według raportu Streamlabs, Facebook Gaming zdołał przegonić YouTube Gaming pod względem oglądalności na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Obu platformom daleko jednak do króla streamingu, jakim jest Twitch.

Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy
Arkadiusz Strzała, 27 października 2021, 14:02
Kryptowaluty są uważane za całkowicie niezależną formę płatniczą. Tymczasem okazuje się, że ledwie kilkudziesięciu „górników” posiada połowę mocy wydobywczej bitcoina i może mocno namieszać, jak zajdzie potrzeba.

Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce
Przemysław Dygas, 25 października 2021, 12:59
Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.

Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem
Entelarmer, 18 października 2021, 19:10
Wyniki Amazon.pl po pół roku od startu nie zachwycają. W niedawnym badaniu serwis wypadł gorzej nie tylko od Allegro i AliExpress, ale też internetowych sklepów Empika oraz Lidla.

Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody
Arkadiusz Strzała, 13 października 2021, 15:39
Smartfony z Androidem szpiegują – niby nic nowego, ale prace uniwersyteckich naukowców jednak niepokoją. Nic się w tej materii nie poprawia, a urządzenia wysyłają coraz więcej naszych danych.

Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku
mokosh, 11 października 2021, 15:17
Według najnowszego raportu Microsoftu na temat cyberataków, prawie 60% z nich pochodzi z Rosji. Na kolejnych miejscach znajdują się: Korea Północna, Iran oraz Chiny.

12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki
mokosh, 1 października 2021, 14:38
Badania przeprowadzone wśród nastolatków pokazują, że spędzają oni coraz więcej czasu w Internecie. Ma to swoje plusy, ale badaczom nie umknęły negatywne skutki takiej ewolucji.

Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie
Przemysław Dygas, 28 września 2021, 11:37
Wygląda na to, że Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca na świecie. Takie wnioski wyciągnąć można z badań opartych na opiniach użytkowników Twittera.

Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki
Arkadiusz Strzała, 27 września 2021, 12:33
Młode pokolenie przestaje korzystać z folderów i plików. Zamiast tego wszystkie dane woli przechowywać luzem na dysku i korzystać z mechanizmów wyszukiwania.

Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO
GRG, 27 września 2021, 12:23
Poznajcie ciekawe wyniki sondażu na temat preferencji polskich użytkowników usług abonamentowych, takich jak Netflix, Xbox Game Pass i Spotify.

Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów
GRG, 3 września 2021, 10:07
Samsung, TSMC i inni producenci układów scalonych kolejny raz uzyskali wysokie przychody, pomimo braków w dostępności czipów na rynku. Jak to możliwe?

5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4
GRG, 31 sierpnia 2021, 13:01
Firma Kaspersky powstrzymała 5,8 mln ataków szkodliwego oprogramowania na użytkowników nielegalnych wersji GTA 5, Minecrafta, The Sims 4 i innych gier.

PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
Gacek, 26 sierpnia 2021, 11:21
Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.

Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie
Arkadiusz Strzała, 12 sierpnia 2021, 14:17
Osoby starsze aktywne w Internecie uważane są za szczególnie podatne na działalność sieciowych oszustów. Jednak okazuje się, że nastolatkowie także nie grzeszą roztropnością w tej materii.

Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu
Arkadiusz Strzała, 29 lipca 2021, 14:14
Według grupy amerykańskich badaczy zaledwie 5% elektrowni odpowiada za 73% emisji dwutlenku węgla w sektorze energetycznym. I niestety Polska posiada tutaj niechlubny rekord.

Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej
Karol Laska, 14 lipca 2021, 13:30
Telewizja, platformy cyfrowe i sieci kablowe mogą zacząć się bać? Z prognoz ekspertów wynika, że platformy streamingowe zmonopolizują rynek w ciągu najbliższych kilku lat. Na potwierdzenie tej tezy podano konkretne liczby.

Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach
Szarmancki, 13 lipca 2021, 18:31
Przeprowadzone na prawie 600 uczestnikach badanie udowadnia, że gracze Red Dead Redemption 2 posiadają większą wiedzę na temat zwierząt niż ludzie, którzy nie mieli styczności z tytułem. Zobacz wyniki zgromadzone przez użytkownika serwisu Reddit.

Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane
Qskan, 29 czerwca 2021, 11:34
Ostatnie badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wielu z nas używa tych samych haseł do wielu usług, co może prowadzić do naruszenia cyberbezpieczeństwa.

700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021
Przemysław Dygas, 16 czerwca 2021, 12:09
Moda na kryptowaluty zdaje się nie mieć końca. Według firmy Jon Peddie Research w pierwszym kwartale bieżącego roku nawet 25% sprzedanych kart graficznych trafiło do „górników” i spekulantów.