Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania - newsy i ciekawostki

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

NowaGeneracja, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass
Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass

Adrian Werner, 10 maja 2021, 14:23

W sieci pojawiły się ciekawe badania preferencji polskich graczy. Dzięki nim dowiedzieliśmy się sporo o popularności usług abonamentowych pokroju Xbox Game Pass.

PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation
PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation

Aquma, 29 kwietnia 2021, 11:47

Ankieta przeprowadzona przez organizatorów GDC wskazuje, że pecety są platformą cieszącą się największą popularnością pośród twórców gier. PlayStation 5 wzbudza zauważalnie większe zainteresowanie od Xboksa Series X/S.

Netflix ma najlepsze treści oryginalne? Tak, zdaniem Amerykanów
Netflix ma najlepsze treści oryginalne? Tak, zdaniem Amerykanów

Karol Laska , 15 kwietnia 2021, 13:45

Ze świeżo przeprowadzonych badań amerykańskiego rynku VOD wynika, że Netflix cieszy się największą popularnością, deklasując konkurencję. Tuż za nim jednak znajduje się stosunkowo świeży gracz, Disney+.

Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK
Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK

Entelarmer, 2 kwietnia 2021, 17:13

Badacze z Wielkiej Brytanii opublikowali obszerny raport poświęcony lootboksom. Autorzy dowodzą, że mechanika ta rzeczywiście podpada pod hazard, a do tego ma tendencję do uzależniania osób o wcale nie wysokich zarobkach.

Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone
Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone

Sodar, 1 kwietnia 2021, 14:10

Google może kolekcjonować nawet do 20 razy więcej danych od Apple. Tak wynika z kontrowersyjnych wyników badań opublikowanych przez naukowca z uczelni wyższej w Dublinie.

Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple
Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple

Eklerek, 25 marca 2021, 15:38

W sieci pojawił się raport pokazujący, ile największe amerykańskie firmy zarabiają na sekundę. Apple, Microsoft, Google czy Facebook znalazły się w czołówce, zaskakuje jednak słaby wynik Amazona.

Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier
Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier

Adrian Werner, 23 marca 2021, 11:39

Game Pass okazał się dużym sukcesem dla firmy Microsoft. Użytkownicy tej usługi grają dłużej, w więcej tytułów i chętniej sięgają po obce dla siebie gatunki gier.

Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku
Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku

Paweł Musiolik, 12 marca 2021, 12:44

Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.

Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie

Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30

Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.

Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest
Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest

Bartłomiej Sagan, 8 marca 2021, 13:31

W czasach pandemii i niekiedy konieczności pracy zdalnej, szybki Internet jest nieodzowny. Na całe szczęście, jak wynika z raportu Speedtest, średnia prędkość łączy w Polsce rośnie z każdym miesiącem.

Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku
Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku

Szarmancki, 3 marca 2021, 14:22

Obecnie większość krajów świata ma stały dostęp do Internetu, jednak jak długo musi przepracować statystyczny obywatel państwa, by zarobić na połączenie z siecią? Zobacz wyniki badania serwisu Surfshark.

Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo
Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo

Bartłomiej Sagan, 13 lutego 2021, 09:00

Świnie kojarzą się z błotem i kiepskim wzrokiem, ale też i ponadprzeciętną inteligencją. Nic więc dziwnego, że naukowcy sprawdzili, czy trzoda chlewna potrafi... grać w gry komputerowe.

Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna
Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna

Sodar, 11 lutego 2021, 13:12

Wydobycie BTC pochłania coraz więcej energii elektrycznej. Łączny pobór mocy koparek w skali rocznej przekracza już wartości charakterystyczne dla całych państw, takich jak na przykład Argentyna.

Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów
Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów

Bartłomiej Sagan, 19 stycznia 2021, 12:52

Rok 2020 oprócz pandemii przyniósł także kolejny boom na kryptowaluty. Zdaniem eksperta najpopularniejsza z nich, bitcoin, może osiągnąć wartość nawet miliona dolarów za sztukę w ciągu kilku lat.

Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku
Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku

Entelarmer, 18 stycznia 2021, 17:15

Krakowski Park Technologiczny udostępnił obszerny raport Kondycja polskiej branży gier 2020. Jego autorzy przewidują, że do 2024 roku wartość rodzimego rynku elektronicznej rozrywki wzrośnie do 3 miliardów złotych.

GRYOnline.pl wciąż liderem w grudniu 2020
GRYOnline.pl wciąż liderem w grudniu 2020

EnVakker, 14 stycznia 2021, 18:33

GOL dalej znajduje się na pierwszym miejscu wśród polskich serwisów o grach wideo. Przedstawiamy wyniki badania Mediapanel Gemius PBI za grudzień 2020.

Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań

Sodar, 30 grudnia 2020, 13:53

To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.

Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony
Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony

Paweł Musiolik, 1 grudnia 2020, 12:51

Aktywności w PS5 to jedno z największych zaskoczeń systemu konsoli. Rozwiązanie to jest bezpośrednią reakcją na ciągle rosnącą popularność gier dla jednego gracza i rozwiązaniem ich najczęstszych problemów.

Czy Wiedźmin 3 to polska gra? UJ sprawdzi to za 670 tysięcy złotych
Czy Wiedźmin 3 to polska gra? UJ sprawdzi to za 670 tysięcy złotych

Karol Laska , 23 listopada 2020, 18:00

Uniwersytet Jagielloński otrzymał od Narodowego Centrum Nauki około 670 tysięcy złotych na realizację projektu badawczego o polskich grach wideo. Obiektem naukowym będą takie tytuły jak Wiedźmin 3: Dziki Gon czy This War of Mine.

W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki
W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki

Adrian Werner, 17 listopada 2020, 12:27

Dzięki analitykom grupy Newzoo dowiedzieliśmy się, w jakie gry na next-genach grali Amerykanie w pierwszych dniach po premierach PS5 i Xboksa Series X/S.

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu

AlexB, 16 listopada 2020, 14:20

Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.

Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5
Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5

Entelarmer, 14 listopada 2020, 10:00

Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska zaktualizowali prognozy sprzedaży gry Cyberpunk 2077. Podali też przewidywany budżet polskiej produkcji, który może okazać się wyższy niż w przypadku Grand Theft Auto V.

Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo
Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo

Vergil, 9 listopada 2020, 10:18

Brytyjscy naukowcy wskazują na to, że chcąc zachęcić młodych ludzi do pozostawania w domach, powinno się zaoferować im rozmaite nagrody. Wśród nich wymieniane są między innymi darmowe gry wideo.

PlayStation i Xbox wciąż za Nintendo; cyfry pokazują przewagę twórców Mario
PlayStation i Xbox wciąż za Nintendo; cyfry pokazują przewagę twórców Mario

Dameredet, 20 października 2020, 19:55

W sieci pojawiło się zestawienie pokazujące sprzedaż konsol od Nintendo, Sony i Microsoftu na przestrzeni lat. Gigant z Kioto dalej zajmuje pierwsze miejsce, natomiast Xbox wypada wyjątkowo słabo.

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix

Aquma, 29 września 2020, 12:14

Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.

Jak koronawirus wpłynął na nawyki najmłodszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Jak koronawirus wpłynął na nawyki najmłodszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020

Dameredet, 25 września 2020, 13:53

Przedstawiamy ostatni z cyklu artykuł bazujący na wynikach badań Polish Gamers Research 2020. Tym razem przyjrzeliśmy się najmłodszym graczom i wpływie koronawirusa na nawyki społeczności.

Grosza daj Polakowi, czyli ile możemy wydać na grę. Polish Gamers Research 2020
Grosza daj Polakowi, czyli ile możemy wydać na grę. Polish Gamers Research 2020

Dameredet, 23 września 2020, 12:03

Wyniki badania Polish Gamers Research ujawniają, ile płacimy za gry. Jednak w obliczu podwyżek cen tytułów konsolowych należy zadać sobie pytanie: czy Polaków dalej będzie na to stać?

VR czy e-sport – co obchodzi Polaków mniej. Wyniki Polish Gamers Research 2020
VR czy e-sport – co obchodzi Polaków mniej. Wyniki Polish Gamers Research 2020

Dameredet, 22 września 2020, 12:36

Mamy dla Was kolejną porcję danych o polskich graczach. Wyniki Polish Gamers Research 2020 pokazują, co społeczność myśli o e-sporcie i technologii VR.

Samotny wilk na Steam, czyli polski gracz PC. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Samotny wilk na Steam, czyli polski gracz PC. Wyniki Polish Gamers Research 2020

Dameredet, 21 września 2020, 12:18

Wyniki Polish Gamers Research 2020 dostarczyły wielu informacji o graczach komputerowych. Okazuje się, że preferują oni samotną zabawę, uwielbiają strategie i zdarza się im złamać prawo.

Kim jest polski gracz? Wyniki Polish Gamers Research 2020
Kim jest polski gracz? Wyniki Polish Gamers Research 2020

Dameredet, 18 września 2020, 12:55

Oto pierwsza dawka informacji o graczach w cyklu Polish Gamers Research 2020. Po raz kolejny badanie dostarczyło wielu istotnych danych o społeczności i jej nawykach. Dowiedzieliśmy się, jak prezentuje się polski gracz opisany za pomocą liczb.

Flight Simulator będzie kurą znoszącą złote jaja firmom hardware'owym
Flight Simulator będzie kurą znoszącą złote jaja firmom hardware'owym

aadamus, 21 sierpnia 2020, 17:33

Microsoft Flight Simulator może okazać się kurą znoszącą złote jaja, nie tylko dla jego twórców, ale także dla producentów sprzętu komputerowego. Według analityków z Jon Peddie Research w najbliższych trzech latach gra przyniesie 2,6 miliarda zysków ze sprzedaży hardware’u.

Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze
Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze

Frozen, 15 sierpnia 2020, 13:32

Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, gracze stanowią już około 40% ludności świata.

Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety
Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety

Entelarmer, 12 sierpnia 2020, 20:13

Brytyjska organizacja charytatywna National Literacy Trust opublikowała wyniki ankiety dotyczącej relacji między graniem a czytelnictwem. Z badania wynika, że granie może stanowić zachętę do rozwijania umiejętności związanych z pisaniem i czytaniem oraz empatii.

Windows 10 i Windows 7 – sytuacja po 5 latach pojedynku
Windows 10 i Windows 7 – sytuacja po 5 latach pojedynku

Aquma, 31 lipca 2020, 11:04

Windows 10 obchodził niedawno swoje piąte urodziny. Po kilku latach obecności na rynku najnowsza wersja systemu operacyjnego Microsoftu zdecydowanie góruje w statystykach nad Windows 7, nie wspominając już o starszych „okienkach”.

Nie potrzebujemy E3 – analitycy o sukcesie konferencji wydawców
Nie potrzebujemy E3 – analitycy o sukcesie konferencji wydawców

Entelarmer, 30 lipca 2020, 16:34

Analitycy z firm SuperData oraz Fancensus przeanalizowali popularność tegorocznych prezentacji gier. Raporty nie pozostawiają wątpliwości: wielkie targi w stylu E3 są zbędne - przynajmniej dla dużych wydawców.

Dzisiaj wystartowała arabska sonda Hope z misją na Marsie
Dzisiaj wystartowała arabska sonda Hope z misją na Marsie

mikos, 20 lipca 2020, 16:15

Sonda ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich zbada Marsa i stworzy szczegółowy obraz pogody na planecie.

Pandemia napędza rynek; PC Master Race rośnie w siłę
Pandemia napędza rynek; PC Master Race rośnie w siłę

Aquma, 9 lipca 2020, 14:40

Według analityków firmy Jon Peddie Research pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 doprowadziła do dużego wzrostu zainteresowania sprzętem komputerowym. Dynamicznie rośnie sprzedaż wszelkiego rodzaju podzespołów, a także liczba graczy pecetowych. Do końca roku rynek podzespołów PC może być warty blisko 40 mld dolarów.

Netflix idzie po milion użytkowników w Polsce
Netflix idzie po milion użytkowników w Polsce

Froozyy, 17 czerwca 2020, 12:41

Firma Comparitech udostępniła wyniki analizy dotyczącej subskrybentów oraz przychodów platformy Netflix na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że użytkowników platformy w Polsce cały czas przybywa, a ich liczba już wkrótce może przekroczyć okrągły milion.

Polski rynek gier w 2019 roku w liczbach
Polski rynek gier w 2019 roku w liczbach

Aquma, 27 maja 2020, 11:58

Dzięki statystykom zbieranym przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPiDOR) poznaliśmy obraz polskiego rynku gier w 2019 roku.

Ludzie często winią Billa Gatesa i 5G za COVID-19, przynajmniej w Australii
Ludzie często winią Billa Gatesa i 5G za COVID-19, przynajmniej w Australii

Vergil, 19 maja 2020, 17:12

Pandemia COVID-19 to doskonała pożywka dla siewców dezinformacji i autorów kiepskich teorii spiskowych. Niestety coraz więcej ludzi daje wiarę tworzonym przez nich materiałom, w których biorą na celownik przede wszystkim Billa Gatesa i technologię 5G.

Google to słaby lekarz, ale ludzie i tak szukają diagnozy
Google to słaby lekarz, ale ludzie i tak szukają diagnozy

Smoczy, 18 maja 2020, 15:10

Najnowsze badania pokazują, że ogromna liczba osób zasięga porad medycznych, korzystając z Google. Na ile wiarygodne są witryny podające diagnozy?

Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami
Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami

Ender, 12 maja 2020, 19:03

Według prognoz na 2020 rok, pandemia nie przeszkodzi dużym wzrostom wartości branży gier, która wygeneruje w tym czasie przychody w wysokości blisko 160 mld dolarów. W tym roku najbardziej urosnąć ma rynek mobilny, który w dużej mierze przyczyni się do tego, że globalna liczba aktywnych graczy przekroczy liczbę 2,7 mld osób.

Europejskie studia boją się kryzysu. Część z nich może nie przetrwać
Europejskie studia boją się kryzysu. Część z nich może nie przetrwać

Aquma, 23 kwietnia 2020, 12:55

European Games Developer Federation przeprowadziła ankietę dotyczącą kondycji europejskich firm produkujących gry i ich obaw w związku z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. 17% tego typu podmiotów obawia się, że może nie przetrwać trzech miesięcy. Najgorzej radzą sobie małe studia.

Internet: zużywamy 40 razy więcej danych niż 10 lat temu
Internet: zużywamy 40 razy więcej danych niż 10 lat temu

Kep Keeper, 16 kwietnia 2020, 14:05

Rano w domu oglądasz film na YouTube w 4K, w drodze do pracy słuchasz muzyki na Spotify, a wieczorem jeszcze serial na Netfliksie. Cały dzień towarzyszy nam internet, coraz więcej internetu. Na przestrzeni ostatniej dekady zużywamy go aż 40 razy więcej niż w 2010 roku.

Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie
Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie

Entelarmer, 8 kwietnia 2020, 18:55

Firma Valve podzieliła się wynikami analizy nowych gier na Steamie. Z danych spółki wynika, że w 2019 roku o wiele więcej gier zarobiło ponad 10 tysięcy dolarów. Jednak serwis Ars Technica wskazuje, że jest też druga strona medalu.

Granie staje się podstawową rozrywką w czasie kwarantanny
Granie staje się podstawową rozrywką w czasie kwarantanny

Jiker, 18 marca 2020, 11:45

Gracze grają na potęgę w czasie kwarantanny - ruch sieciowy w USA związany z tą formą rozrywki wzrósł nawet o 75%. Większym zainteresowaniem cieszą się również platformy streamingowe.

Naukowcy rozwiewają wątpliwości: 5G nie szkodzi zdrowiu
Naukowcy rozwiewają wątpliwości: 5G nie szkodzi zdrowiu

Aquma, 13 marca 2020, 11:28

Niezależni naukowcy zrzeszeni w organizacji International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP) uznali, że w oparciu o obecną wiedzę naukową, standard łączności 5G nie stanowi zagrożenia dla zdrowia ludzi.

Sprzęt szpitalny narażony na ataki hakerów. Przyczyną stary Windows
Sprzęt szpitalny narażony na ataki hakerów. Przyczyną stary Windows

Aquma, 11 marca 2020, 11:17

Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem – Palo Alto Networks – przeprowadziła badanie dotyczące poziomu bezpieczeństwa sprzętu medycznego w szpitalach. Aż 83% urządzeń korzysta z przestarzałych systemów operacyjnych i jest narażona na atak hakera.

Przeglądarka Brave zapewnia największą prywatność
Przeglądarka Brave zapewnia największą prywatność

Aquma, 25 lutego 2020, 15:08

Badacze z Trinity College w Dublinie przeprowadzili test sprawdzający, które przeglądarki zapewniają swoim użytkownikom najwięcej prywatności. Najlepiej wypadł Brave, a najgorzej Microsoft Edge.