Według świeżego raportu Power of Play 2025 większość polskich graczy czuje się szczęśliwsza dzięki grom wideo. Ogromna część rodzimych fanów wskazała również, że cyfrowa rozrywka pozwala się im także odstresować.
gry
Maciej Gaffke
8 października 2025
Większość graczy w USA kupuje zaledwie jedną lub dwie gry rocznie. Tylko nieliczni dokonują zakupu przynajmniej raz na miesiąc, ale to oni napędzają rynek.
gry
Marcin Bukowski
8 października 2025
Kolejne badanie wskazuje na „wojny” ekstremistów na Steamie, płynnie mieszających nawet sprzeczną symbolikę i świętujących „zwycięstwa” nad rywalami bądź moderacją Valve.
gry
Jakub Błażewicz
3 października 2025
Michael Pachter nie ma dobrego zdania o Sony, choć część graczy może nie zgodzić się z jego zarzutami wobec firmy.
gry
Jakub Błażewicz
2 października 2025
Jest nadzieja dla fanów „tradycyjnego” grania, ale nie da się ukryć, że nowe pokolenie inaczej podchodzi do zabawy w grach wideo.
gry
Jakub Błażewicz
2 września 2025
Młodzi dorośli w Ameryce znacznie tną wydatki na gry wideo, co zdaniem analityków może źle wróżyć przyszłości branży gier.
gry
Jakub Błażewicz
10 sierpnia 2025
Zajmująca się produkcją smartfonów firma OnePlus udostępniła przeglądarkową grę Brain Rot Blaster, która kasuje się po przejściu. To część akcji przeciw doomscrollingowi.
gry
Zuzanna Domeradzka
28 lipca 2025
Na grupie kilkudziesięciu osób naukowcy sprawdzili wpływ AI na pracę mózgu. Według wyników, częste korzystanie z chatbotów pozbawia ludzi między innymi zdolności do krytycznego myślenia.
Tech
Zbigniew Woźnicki
20 czerwca 2025
Procesory EPYC dla centrów danych oraz układy Ryzen dla komputerów osobistych napędzają imponujące wyniki finansowe i rynkowe AMD.
Tech
Krystian Łukasik
17 maja 2025
Według najnowszych badań sztuczna inteligencja może zaszkodzić Waszej opinii w pracy.
Tech
Luna Jarosz
15 maja 2025
Najnowsza analiza techniczna drugiego zwiastuna Grand Theft Auto VI, przeprowadzona przez ekspertów z Digital Foundry, dostarcza szczegółowych informacji na temat imponującej oprawy wizualnej gry. Jednocześnie ich wnioski wskazują, że zaawansowane technologie, takie jak integralne globalne oświetlenie oparte na śledzeniu promieni (RTGI), prawdopodobnie przełożą się na docelową płynność 30 klatek na sekundę na konsolach obecnej generacji.
Tech
Krystian Łukasik
8 maja 2025
Opublikowano artykuł analizujący wpływ ekranizacji gier na ich popularność i sprzedaż. Pod lupę wzięto m.in. Minecrafta, Borderlands, The Last of Us czy Fallouta.
gry
Marcin Bukowski
11 kwietnia 2025
Wartość branży gier wideo w najbliższych latach ma przekroczyć 90 miliardów dolarów. Tymczasem przeciętny gracz gra w coraz mniej tytułów.
gry
Maciej Gaffke
8 kwietnia 2025
Kilka dni po premierze Assassin’s Creed: Shadows pojawiły się ciekawe opinie analityków i insiderów odnośnie do tego, jak produkcja radzi sobie na rynku i co to oznacza dla przyszłości całego Ubisoftu.
gry
Adrian Werner
25 marca 2025
Z badań agencji Newzoo wynika, że gracze pecetowi większość czasu poświęcają na granie w stare gry.
gry
Adrian Werner
19 marca 2025
Specjaliści z wielu firm analitycznych zastanawiają się, na jaką cenę Switcha 2 zdecyduje się Nintendo. Prognozy wielu z nich nie są zbyt optymistyczne, konsola może kosztować znacznie powyżej 2000 złotych.
Tech
Arkadiusz Strzała
14 marca 2025
Branża gier wideo wkracza w fazę umiarkowanego wzrostu, a lokomotywą tego trendu mają być konsole. Analitycy z Newzoo wskazują, że wydanie Grand Theft Auto VI oraz nowej generacji konsoli Nintendo to czynniki, które znacząco wpłyną na zwiększenie popytu na sprzęt do grania.
Tech
Krystian Łukasik
7 marca 2025
Dla branży gier 2024 rok stał pod znakiem stagnacji. Kolejne lata mają jednak prezentować się lepiej, co sugerują badania jednej z firm analitycznych.
Tech
Zbigniew Woźnicki
7 marca 2025
Londyńska grupa analityczna GlobalData uważa, że rynek PC stanie w miejscu, podczas gdy przychody z segmentu konsol zwiększą się o ponad połowę do 2030 roku.
gry
Jakub Błażewicz
6 marca 2025
Analitycy rynkowi prognozują początek wzrostu cen dysków SSD i pamięci RAM w drugiej połowie 2025 roku. Przyczynami mają być wysoki popyt i rozwój technologii sztucznej inteligencji.
Tech
Arkadiusz Strzała
20 lutego 2025