Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania - newsy i ciekawostki

Mózgi nastolatków są „zaprogramowane” tak, by ignorować rodziców - neuronaukowcy potwierdzają
Mózgi nastolatków są „zaprogramowane” tak, by ignorować rodziców - neuronaukowcy potwierdzają

hexx0, 24 maja 2022, 16:45

Okres dojrzewania jest trudny zarówno dla nastolatków, jak i ich rodziców. Często oddalają się oni od siebie. Kto lub co jest temu winne? Badania naukowe wykazały, że to wszystko sprawka ludzkiego mózgu.

Nadal marnujemy surowce - nowy raport naukowców
Nadal marnujemy surowce - nowy raport naukowców

Arkadiusz Strzała, 22 maja 2022, 13:10

Czy Ziemia może nam bez końca dostarczać surowców, biorąc pod uwagę obecne wykorzystanie i recykling? Grupa naukowców szuka odpowiedzi na to pytanie poprzez symulacje.

Znaleźli sposób, żeby zhakować wyłączonego iPhone'a. Apple nie komentuje
Znaleźli sposób, żeby zhakować wyłączonego iPhone'a. Apple nie komentuje

kalwa, 17 maja 2022, 16:36

Istnieje ryzyko, że wyłączony iPhone z najnowszą wersją iOS może zostać zhakowany. Do takiego wniosku doszli badacze z niemieckiego uniwersytetu.

W Polsce wciąż kochamy PS4
W Polsce wciąż kochamy PS4

Sonia Selerska, 16 maja 2022, 15:20

Badania organizowane przez Polish Gamers Observatory pokazują, w co, na czym i ile gramy. Dziś odkryjemy, jak wygląda statystyczny polski gracz 2022 roku.

W Polsce gra się mniej przez wojnę w Ukrainie
W Polsce gra się mniej przez wojnę w Ukrainie

Qskan, 16 maja 2022, 15:20

Niedawno przeprowadzone badania Polish Gamers Research 2022 wzięły pod lupę zachowania graczy w Polsce. Wynika z nich, że ważnym czynnikiem, który wpłynął na nasz czas spędzany przy ekranie, jest wojna w Ukrainie.

Ulubione bronie, lokacje i bossowie z Elden Ring. Profil gracza na bazie 1700 opinii
Ulubione bronie, lokacje i bossowie z Elden Ring. Profil gracza na bazie 1700 opinii

hexx0, 16 maja 2022, 14:52

Japoński serwis Famitsu przeprowadził badanie wśród osób grających w Elden Ring. Jego wyniki ukazują profil przeciętnego odbiorcy dzieł studia FromSoftware.

Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź
Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź

Adam Adamczyk, 13 maja 2022, 10:57

Naukowcy sprawdzili, jaki wpływ mają gry komputerowe na rozwój dziecka. W badaniu wzięło udział około 5 tysięcy małoletnich.

Aplikacje mobilne mają problem, przyczyną może być RODO
Aplikacje mobilne mają problem, przyczyną może być RODO

kalwa, 10 maja 2022, 17:02

Wychodzi na to, że Regulacje Ochrony Danych Osobowych (RODO) hamują rozwój rynku mobilnego. Do takiego wniosku doszli badacze z różnych części świata, choć nie wszyscy są w tym zgodni.

Polacy odcięci od sieci. Co piąte gospodarstwo domowe nie ma dostępu do Internetu
Polacy odcięci od sieci. Co piąte gospodarstwo domowe nie ma dostępu do Internetu

kalwa, 10 maja 2022, 12:41

Krajowy Instytut Mediów w swoim badaniu sprawdził, ilu Polaków nie ma dostępu do sieci internetowej. Okazuje się, że całkiem sporo.

Youtuberzy nie są szanowani, ale informatycy już tak
Youtuberzy nie są szanowani, ale informatycy już tak

Entelarmer, 6 maja 2022, 14:05

Youtuberzy i influencerzy nie cieszą się poważaniem w Polsce. Co innego informatycy, którzy w nowym badaniu weszli do pierwszej dziesiątki najbardziej szanowanych profesji w naszym kraju.

Starzenie się a gra w CS:GO - kiedy pro-gracze są w najlepszej formie?
Starzenie się a gra w CS:GO - kiedy pro-gracze są w najlepszej formie?

Qskan, 21 kwietnia 2022, 16:34

Najnowsze badanie pomogło ustalić, jak upływ lat wpływa na formę w profesjonalnych rozgrywkach CS:GO. Statystyki rozstrzygają, czy młodość ma przewagę nad doświadczeniem.

Połowa Amerykanów chciałaby zniknąć z Internetu
Połowa Amerykanów chciałaby zniknąć z Internetu

Patryk Michaś, 19 kwietnia 2022, 11:11

W związku z rosnącą liczbą zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu połowa Amerykanów najchętniej pozbyłaby się wszystkich swoich danych z sieci. Czego najbardziej się obawiają?

Nastolatków nie interesują nowe pomysły Facebooka
Nastolatków nie interesują nowe pomysły Facebooka

kalwa, 15 kwietnia 2022, 12:07

Sondaże przeprowadzone wśród nastolatków pokazują, że wirtualna rzeczywistość proponowana przez Facebooka nie wzbudza u nich wielkiego zainteresowania.

Gry metaverse nie interesują graczy, lecz dla branży to nie problem
Gry metaverse nie interesują graczy, lecz dla branży to nie problem

Przemysław Dygas, 8 kwietnia 2022, 13:08

Zainteresowanie gigantów i wielkie inwestycje nie pomagają. Gry metaverse na razie nie są w stanie przyciągnąć zwykłych graczy. Branża zdaje się ich jednak nie potrzebować.

Kryptowaluty zamiast emerytury. Milenialsi stawiają na bitcoina
Kryptowaluty zamiast emerytury. Milenialsi stawiają na bitcoina

Gracjan Tyczkowski, 7 kwietnia 2022, 16:18

Inwestowanie w kryptowaluty może być alternatywą dla tradycyjnych (niskich) emerytur. A przynajmniej tak uważają milenialsi.

Za dużo klonów Netflixa, widzowie są przytłoczeni liczbą platform streamingowych
Za dużo klonów Netflixa, widzowie są przytłoczeni liczbą platform streamingowych

Entelarmer, 7 kwietnia 2022, 12:50

Liczba usług streamingowych przytłacza widzów, ale i tak są zainteresowani inwestowaniem w kolejne subskrypcje.

Walka z dzieleniem haseł może przynieść Netflixowi ogromne zyski
Walka z dzieleniem haseł może przynieść Netflixowi ogromne zyski

Przemysław Dygas, 24 marca 2022, 17:44

Analitycy z Wall Street ocenili, jak walka z dzieleniem haseł wpłynie na zarobki Netflixa. Niektórzy zwiastują olbrzymie zyski.

Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy
Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy

Entelarmer, 24 marca 2022, 13:40

Game Pass odnosi spore sukcesy, ale raczej nie będzie dla gier wideo tym, czym był Netflix dla branży filmowej. Przynajmniej zdaniem jednego z analityków.

Unity rośnie w siłę, gry casualowe koniem pociągowym branży; zobacz raport
Unity rośnie w siłę, gry casualowe koniem pociągowym branży; zobacz raport

AlexB, 17 marca 2022, 16:45

Unity Technologies opublikowało nowy raport zawierający szereg wniosków. Dotyczy on między innymi tego, jak w ubiegłym roku radził sobie silnik tej firmy. Zgodnie ze statystykami, wykorzystywanie go wzrosło aż o 93% w porównaniu z rokiem 2020. Zwrócono także uwagę na rosnący w siłę rynek casualowy.

Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów
Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów

Entelarmer, 10 marca 2022, 13:35

Twórcy i wydawcy gier (i nie tylko) masowo wycofują swoje produkty z Rosji, a tym samym odrzucają rynek generujący miliardy dolarów przychodu.

Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży
Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży

Maycuzai, 1 marca 2022, 21:50

Raport DDM ujawnił, że zeszły rok był rekordowy pod względem sumy pieniędzy wydanej na inwestycje w branży growej. Pewien udział miały w tym produkcje oparte na technologii blockchain.

Gracze cheatują, bo frustrują ich inni oszuści - raport Time2play
Gracze cheatują, bo frustrują ich inni oszuści - raport Time2play

mokosh, 25 lutego 2022, 10:31

Time2play stworzyło profil cheatera. W badaniu uwzględniono pobudki, którymi kierują się tacy gracze, i oprogramowanie, z jakiego korzystają. Wyłoniono też najlepszy cheat w grach.

Chyba żadna aplikacja społecznościowa nie zbiera o nas tyle danych, co TikTok
Chyba żadna aplikacja społecznościowa nie zbiera o nas tyle danych, co TikTok

Maycuzai, 9 lutego 2022, 15:00

Firma URL Genius przeprowadziła badania, które wykazały, że TikTok wysyła ogromną ilość danych użytkowników podmiotom trzecim. W raporcie wysoko uplasował się także YouTube.

Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive
Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive

Adrian Werner, 8 lutego 2022, 08:49

Dzięki raportowi Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat rynku gier. Wśród nich znalazła się średnia wieku graczy.

Komputery przypominające mózg bliżej, niż nam się wydaje
Komputery przypominające mózg bliżej, niż nam się wydaje

Dawid Wanat, 7 lutego 2022, 13:44

Nowy materiał pozwala na tworzenie chipów wzorowanych na sieci neuronowej mózgu. Technologia ma odegrać dużą rolę w rozwoju komputerów neuromorficznych.

Wszystkiego brakuje, a rynek PC zalicza potężny wzrost w 2021 roku
Wszystkiego brakuje, a rynek PC zalicza potężny wzrost w 2021 roku

Nicek, 31 stycznia 2022, 10:54

Rynek PC zaliczył bardzo duży wzrost w poprzednim roku. Duża w tym zasługa panującej pandemii i rosnącego popytu na sprzęt elektroniczny.

Rynek PC w dobrej formie w 2021 roku, największe dostawy od prawie dekady
Rynek PC w dobrej formie w 2021 roku, największe dostawy od prawie dekady

Entelarmer, 13 stycznia 2022, 12:34

Gracze mogą mieć problem z dostępnością sprzętu, ale najwyraźniej nie z winy producentów. Według analityków 2021 rok był bowiem „przełomowy” dla rynku PC.

Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii
Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii

hexx0, 13 grudnia 2021, 09:52

Granie dla fabuły, preferowanie produkcji single player, uwielbienie dla gatunku RPG, posiadanie Switcha – wiecie, co łączy te cechy? Można nimi opisać przeciętnego japońskiego gracza.

2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu

Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57

Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.

COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy

Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13

Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.

Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut
Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut

mokosh, 16 listopada 2021, 15:15

Matt Ranger, konsultant ds. analizy danych, zebrał informacje na temat wpływu kryptowalut na ceny półprzewodników.

Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie
Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie

mokosh, 29 października 2021, 14:06

Według raportu Streamlabs, Facebook Gaming zdołał przegonić YouTube Gaming pod względem oglądalności na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Obu platformom daleko jednak do króla streamingu, jakim jest Twitch.

Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy
Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy

Arkadiusz Strzała, 27 października 2021, 14:02

Kryptowaluty są uważane za całkowicie niezależną formę płatniczą. Tymczasem okazuje się, że ledwie kilkudziesięciu „górników” posiada połowę mocy wydobywczej bitcoina i może mocno namieszać, jak zajdzie potrzeba.

Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce
Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce

Przemysław Dygas, 25 października 2021, 12:59

Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.

Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem
Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem

Entelarmer, 18 października 2021, 19:10

Wyniki Amazon.pl po pół roku od startu nie zachwycają. W niedawnym badaniu serwis wypadł gorzej nie tylko od Allegro i AliExpress, ale też internetowych sklepów Empika oraz Lidla.

Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody
Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody

Arkadiusz Strzała, 13 października 2021, 15:39

Smartfony z Androidem szpiegują – niby nic nowego, ale prace uniwersyteckich naukowców jednak niepokoją. Nic się w tej materii nie poprawia, a urządzenia wysyłają coraz więcej naszych danych.

Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku
Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku

mokosh, 11 października 2021, 15:17

Według najnowszego raportu Microsoftu na temat cyberataków, prawie 60% z nich pochodzi z Rosji. Na kolejnych miejscach znajdują się: Korea Północna, Iran oraz Chiny.

12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki
12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki

mokosh, 1 października 2021, 14:38

Badania przeprowadzone wśród nastolatków pokazują, że spędzają oni coraz więcej czasu w Internecie. Ma to swoje plusy, ale badaczom nie umknęły negatywne skutki takiej ewolucji.

Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie
Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie

Przemysław Dygas, 28 września 2021, 11:37

Wygląda na to, że Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca na świecie. Takie wnioski wyciągnąć można z badań opartych na opiniach użytkowników Twittera.

Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki
Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki

Arkadiusz Strzała, 27 września 2021, 12:33

Młode pokolenie przestaje korzystać z folderów i plików. Zamiast tego wszystkie dane woli przechowywać luzem na dysku i korzystać z mechanizmów wyszukiwania.

Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO
Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO

GRG, 27 września 2021, 12:23

Poznajcie ciekawe wyniki sondażu na temat preferencji polskich użytkowników usług abonamentowych, takich jak Netflix, Xbox Game Pass i Spotify.

Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów
Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów

GRG, 3 września 2021, 10:07

Samsung, TSMC i inni producenci układów scalonych kolejny raz uzyskali wysokie przychody, pomimo braków w dostępności czipów na rynku. Jak to możliwe?

5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4
5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4

GRG, 31 sierpnia 2021, 13:01

Firma Kaspersky powstrzymała 5,8 mln ataków szkodliwego oprogramowania na użytkowników nielegalnych wersji GTA 5, Minecrafta, The Sims 4 i innych gier.

PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą

Gacek, 26 sierpnia 2021, 11:21

Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.

Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie
Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie

Arkadiusz Strzała, 12 sierpnia 2021, 14:17

Osoby starsze aktywne w Internecie uważane są za szczególnie podatne na działalność sieciowych oszustów. Jednak okazuje się, że nastolatkowie także nie grzeszą roztropnością w tej materii.

Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu
Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu

Arkadiusz Strzała, 29 lipca 2021, 14:14

Według grupy amerykańskich badaczy zaledwie 5% elektrowni odpowiada za 73% emisji dwutlenku węgla w sektorze energetycznym. I niestety Polska posiada tutaj niechlubny rekord.

Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej
Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej

Karol Laska, 14 lipca 2021, 13:30

Telewizja, platformy cyfrowe i sieci kablowe mogą zacząć się bać? Z prognoz ekspertów wynika, że platformy streamingowe zmonopolizują rynek w ciągu najbliższych kilku lat. Na potwierdzenie tej tezy podano konkretne liczby.

Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach
Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach

Szarmancki, 13 lipca 2021, 18:31

Przeprowadzone na prawie 600 uczestnikach badanie udowadnia, że gracze Red Dead Redemption 2 posiadają większą wiedzę na temat zwierząt niż ludzie, którzy nie mieli styczności z tytułem. Zobacz wyniki zgromadzone przez użytkownika serwisu Reddit.

Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane
Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane

Qskan, 29 czerwca 2021, 11:34

Ostatnie badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wielu z nas używa tych samych haseł do wielu usług, co może prowadzić do naruszenia cyberbezpieczeństwa.

700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021
700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021

Przemysław Dygas, 16 czerwca 2021, 12:09

Moda na kryptowaluty zdaje się nie mieć końca. Według firmy Jon Peddie Research w pierwszym kwartale bieżącego roku nawet 25% sprzedanych kart graficznych trafiło do „górników” i spekulantów.