Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania Najnowsze wiadomości i informacje

Spadły dostawy pecetów w pierwszym kwartale 2019 roku

Serek, 16 kwietnia 2019, 11:40

Światowe dostawy komputerów osobistych w pierwszym kwartale tego roku zmniejszyły się o 4,6% w stosunku do poprzedniego. Analitycy z firmy Gartner twierdzą, że ten trend będzie się utrzymywał.

Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat

Aquma, 15 kwietnia 2019, 10:45

Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.

Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku

Frozen, 12 kwietnia 2019, 18:08

Firma Newzoo, w kooperacji ze studiem Wargaming, przygotowała dane dotyczące polskiego rynku gier w minionym roku. Wynika z nich, że w 2018 roku Polacy wydali na to hobby 541,5 miliona dolarów, czyli ponad 2 miliardy złotych.

Steam kochany, Epic, EA i Apple znienawidzone – badania opinii graczy

Vergil, 11 kwietnia 2019, 17:13

Z badania przeprowadzonego przez firmę DFC Intelligence wynika, że Steam cieszy się wśród graczy bardzo dobrą opinią. Podobnie mają się sprawy z producentami konsol, a także z… Google. Po drugiej stronie barykady znajdują się natomiast firmy Apple, Electronic Arts oraz Epic Games, które raczej nie mają powodów do zadowolenia.

Fortnite nakręca popyt na gry wśród nastolatków

AlexB, 10 kwietnia 2019, 16:45

Firma Piper Jaffray opublikowała tradycyjny półroczny raport na temat tego, na co wydają swoje pieniądze nastolatkowie w USA. Według niego, młodzi mężczyźni przeznaczają aż 14% dochodów na gry wideo. W dużym stopniu jest to zasługa Fortnite.

Gry pokroju Apex i Fortnite napędzają sprzedaż szybszego internetu

AlexB, 26 marca 2019, 13:25

Dzięki rosnącej popularności gier sieciowych takich jak Fortnite, 31% gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii zdecydowało się na zwiększenie prędkości Internetu. Dane te podała firma MoneySuperMarket.

Tylko garstka antywirusów na systemie Android chroni użytkownika

AlexB, 19 marca 2019, 11:35

Pracownicy AV-Comparatives przeprowadzili test 250 aplikacji antywirusowych dostępnych na urządzeniach mobilnych z systemem Android w sklepie Google Play. Jego wyniki są dość niepokojące – większość z tych produktów jest po prostu bezużyteczna.

Raport GUS - jak Polacy korzystają z internetu?

AlexB, 11 marca 2019, 13:05

Główny Urząd Statystyczny przebadał Polaków między 16. a 74. rokiem życia pod kątem ich podejścia do Internetu w ubiegłym roku. Na tej podstawie powstał specjalny raport "Jak korzystamy z Internetu? 2018". Co mówi o naszym społeczeństwie?

Google Chrome coraz popularniejszą przeglądarką. Traci Firefox

Aquma, 4 marca 2019, 09:46

Z badania firmy StatCounter wynika, że najpopularniejszą przeglądarką na świecie był w lutym 2019 roku program Chrome. Produkt Google zwiększył udziały w rynku. Powody do zadowolenia mają także twórcy Safari, słabnie natomiast pozycja Firefoxa.

Raport Avast – tylko 15% komputerów ma dyski SSD

Lazlo, 28 lutego 2019, 14:40

Firma Avast Software opublikowała ostatnio raport, z którego wynika, że dyski SSD ma w swoich komputerach tylko 15 procent użytkowników. Inne badania rynkowe sugerują jednak, że w najbliższych latach czeka nas dość dynamiczna zmiana w tym obszarze.

Piractwo umiera śmiercią naturalną – wskazuje nowe badanie

Vergil, 26 lutego 2019, 17:48

Z badania przeprowadzonego przez firmę Vocus Group NZ wynika, że skala piractwa nieustannie maleje. Powodem takiego stanu rzeczy jest szeroka dostępność znacznie wygodniejszych rozwiązań - takich jak Netflix czy Spotify - które zbytnio nie obciążają naszego budżetu.

IRCenter: Netflix najlepszym serwisem VOD w Polsce, Cda.pl najchętniej oglądanym

Serek, 6 lutego 2019, 11:40

Z roku na rok zwiększa się popularność platform VOD w Polsce. Z badań przeprowadzonych przez firmę IRCenter wynika, że najchętniej wybierane są Netflix i Cda.pl. Raport pokazuje także, że oglądamy treści na wielu urządzeniach.

Raport GDC 2019 – PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów

Ender, 25 stycznia 2019, 20:30

Według raportu GDC 2019, opartego na ankiecie przeprowadzonej wśród czterech tysięcy deweloperów z całego świata, najatrakcyjniejszą platformą do produkcji gier pozostają wciąż bezapelacyjnie komputery PC.

Sprzedaż Xboksa One ponad dwa razy mniejsza niż PS4

aadamus, 25 stycznia 2019, 11:16

Ósma generacja konsol nie jest zbyt szczęśliwa dla Microsoftu. Według analityka z Niko Partners – Daniela Ahmada – Xbox One sprzedał się w liczbie 41 milionów egzemplarzy. Uwidacznia to przepaść, jaka powstała między konsolą Microsoftu a PlayStation 4.

GRYOnline.pl liderem, serwisy e-sportowe mało popularne - polskie strony w listopadzie

AlexB, 22 stycznia 2019, 12:15

Serwis wirtualnemedia.pl opracował statystyki z badania Gemius/PBI, dotyczącego odwiedzin polskich portali związanych z grami w listopadzie ubiegłego roku. GRYOnline.pl było liderem niemal pod każdym względem. Warto zauważyć kiepskie wyniki stron związanych z e-sportem.

Szef MSI: problemy Intela to też nasze problemy

ElMundo, 21 stycznia 2019, 14:59

Wobec problemów Intela oraz niepewnej sytuacji handlowej ze względu na konflikt pomiędzy USA a Chinami rynek elektroniki przeżywa ostatnio sporo różnorodnych zawirowań. O ogólnej sytuacji swojej firmy oraz segmentu komputerowego wypowiedział się prezes MSI, Charles Chiang.

Polska spada w globalnym rankingu prędkości internetu. Na czele Singapur i Islandia

Serek, 17 stycznia 2019, 10:25

Jesteście ciekawi, jak wypada szybkość internetu stacjonarnego oraz mobilnego w Polsce na tle całego świata? Możecie się tego dowiedzieć z raportu bazującego na pomiarach Speedtest.net, opublikowanego przez firmę Ookla. Niestety, nasza pozycja się obniża.

LG: gracze pecetowi są „najszybsi”, a xboksowi – „najlepsi”

Vergil, 15 stycznia 2019, 16:21

Firma LG nawiązała współpracę z Activision i poddała próbie graczy bawiących się na trzech platformach. Pomimo że celem, jaki jej przyświecał, było wyłonienie „najlepszej” grupy, sprawa jest nieco bardziej złożona.

Grudniowa ankieta sprzętowa Steam

Ender, 4 stycznia 2019, 17:40

Serwis Steam opublikował wyniki grudniowej ankiety sprzętowej swoich użytkowników, która oprata jest na udostępnianych przez nich danych. Za jej sprawą możemy dowiedzieć się, po jakie komponenty i oprogramowanie najczęściej sięgają pecetowi gracze.

Wielka Brytania - rynek gier bardziej lukratywny od filmowego i muzycznego razem wziętych

Serek, 3 stycznia 2019, 19:27

Jeżeli myśleliście, że gry wideo wciąż raczkują na rynku rozrywkowym, to byliście w sporym błędzie. W Wielkiej Brytanii przemysł growy jest bardziej dochodowy niż sektor filmowy i muzyczny razem wzięte. Entertainment Retailers Association podało również inne ciekawe dane dot. growej branży w UK.

Hunter: sprzedaż PlayStation 4 sięgnęła 90 milionów egzemplarzy, a Switcha 25 milionów

AlexB, 2 stycznia 2019, 10:50

Zdaniem Paula Huntera, starszego specjalisty do spraw gier, techniki i mediów w Walmart Canada, pod koniec ubiegłego roku konsole PlayStation 4 oraz Nintendo Switch osiągnęły pułap odpowiednio 90 milionów i 25 milionów sprzedanych egzemplarzy. Dane te nie zostały oficjalnie potwierdzone.

Windows 10 popularniejszy od Windows 7 w badaniach NetMarketShare

Aquma, 2 stycznia 2019, 10:22

Windows 10 wyprzedził Windows 7 w grudniowych statystykach rynku systemów operacyjnych, przygotowanych przez firmę NetMarketShare. Trend potwierdzają również badania innych podmiotów.

Rok 2018 w liczbach - dominacja Fortnite i RDR 2

Adrian Werner, 18 grudnia 2018, 11:27

W sieci pojawił się raport podsumowujący ten rok w branży gier. Poznaliśmy m.in. wyniki poszczególnych platform i najpopularniejsze zwiastuny gier oraz dowiedzieliśmy się, jacy wydawcy najwięcej inwestują w nowe marki.

Oto 100 najgorszych haseł 2018 roku

AlexB, 17 grudnia 2018, 14:20

Firma SplashData opublikowała listę 100 najgorszych haseł, jakich używali do zabezpieczania swoich kont użytkownicy Internetu w 2018 roku. Jeśli korzystacie z któregoś z nich, warto poważnie zastanowić się nad zmianą.

Top 10 najlepiej zarabiających youtuberów wg Forbesa. Jest pięciu graczy

Serek, 6 grudnia 2018, 15:45

Magazyn Forbes opublikował listę dziesięciu najlepiej zarabiających gwiazd na platformie YouTube. Pierwsze miejsce zajął 7-latek, który na wizji otwiera pudełka z zabawkami. W gronie wyróżnionych postaci znalazło się pięciu graczy.

Rynek kart graficznych szybko się kurczy

Aquma, 28 listopada 2018, 11:32

Firma Jon Peddie Research donosi, że w trzecim kwartale zmalało zainteresowanie kartami graficznymi przeznaczonymi dla stacjonarnych pecetów. Rynek zmniejszył się o 16% w skali rok do roku i 19,21% względem drugiego kwartału 2018 r.

Polska w top 30 światowego rankingu prędkości internetu stacjonarnego

ElMundo, 21 listopada 2018, 11:50

Jak wypada szybkość internetu stacjonarnego i mobilnego w naszym kraju na tle całego świata? Nie jest źle – takie wnioski można wynieść z najnowszego raportu bazującego na pomiarach usługi Speedtest.net, opublikowanego przez operatora tego serwisu, firmę Ookla.

Wiemy, jaki ruch w sieci generują PlayStation, YouTube i Netflix

Aquma, 19 października 2018, 11:44

Raport firmy Sandvine wykazuje, że platforma Netflix odpowiada za 15% całkowitego ruchu w sieci Internet. Na kolejnych lokatach znaleźć można streaming oparty o protokół HTTP oraz serwis YouTube.

Ile trzeba czekać na promocje gier na Steam?

Movis, 9 października 2018, 14:46

Ile trzeba się wstrzymać, by kupić produkcję AAA lub indie za połowę ceny? Serwis PC Gamer zebrał dane na temat średniego czasu, w jakim różnorodne gry znacznie obniżają swoją cenę w usłudze Steam.

Ekskluzywne oferty platform streamingowych przyczyną wzrostu piractwa?

Babsi, 3 października 2018, 17:20

Czy Netflix i inne platformy streamingowe przedobrzyły? Nowy raport ujawnił znaczący wzrost ruchu na BitTorrencie. Internauci znowu ściągają nielegalne materiały, a może to być pokłosiem zbyt dużej i rozdrobionej oferty serwisów streamingowych. Czy czeka nas powrót na łono Zatoki Piratów?

Wrześniowa ankieta sprzętowa Steam. Intel i Nvidia z monopolem, AMD wciąż niszą

ElMundo, 3 października 2018, 11:05

Jak co miesiąc, Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej, która jest prowadzona na podstawie danych udostępnianych przez użytkowników tej platformy cyfrowej dystrybucji. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, po jakie komponenty i rozwiązania najczęściej sięgają pecetowi gracze.

Kto ma najszybszy internet? Steam prawdę Ci powie

Aquma, 1 października 2018, 10:35

Dzięki zbieranym przez Steam statystykom dotyczącym prędkości Internetu oraz ilości danych ściąganych w poszczególnych krajach, wiemy, gdzie na świecie można liczyć na najszybsze łącze.

Netflix nie opłaca się Polakom? Analiza wykazuje mało opcji i wysoką cenę

Movis, 26 września 2018, 16:48

W ciekawym badaniu serwis Comparitech porównał ceny oraz zawartość biblioteki w 24 krajach wspieranych przez usługę Netflix. 34 złote za podstawową subskrypcję daje w naszym kraju dostęp do nadzwyczaj małej liczby filmów i seriali. Polska znajduje się też na szarym końcu listy opłacalności.

NPD: Amerykanie grają mobilnie i po 12 godzin tygodniowo

AlexB, 12 września 2018, 17:15

Firma NPD przygotowała raport dotyczący graczy w USA. Według danych, w Stanach Zjednoczonych żyje 211,2 miliona osób lubiących bawić się na komputerach osobistych, konsolach i urządzeniach mobilnych. Większość z nich korzysta z więcej niż jednej platformy.

Gorączka kryptowalut stygnie, sytuacja na rynku kart graficznych wraca do normy

Osti, 31 sierpnia 2018, 10:54

W sieci pojawił się raport firmy analitycznej Jon Peddie Research poruszający temat kart graficznych w odniesieniu do rynku kryptowalut. Wszystko wskazuje na to, że trwa stabilizacja w branży GPU.

Czy Denuvo spowalnia gry? Przetestowano siedem tytułów

Aquma, 9 sierpnia 2018, 13:32

Na kanale youtubowym Overlord pojawił się filmik porównujący wydajność siedmiu gier korzystających z Denuvo – w wersjach obsługujących kontrowersyjny system DRM oraz go pozbawionych. Wyniki testów nie są jednoznaczne.

Polska Iranem gamingu - rodzimy rynek 24. największym na świecie

Aquma, 24 lipca 2018, 16:43

Jak wynika z raportu serwisu Newzoo, polski rynek gier wielkością odpowiada z grubsza irańskiemu. Do europejskiej i światowej czołówki sporo nam brakuje.

Fortnite - 68,8% graczy korzysta z mikropłatności

Adrian Werner, 27 czerwca 2018, 13:59

Ukazał się ciekawy raport grupy analitycznej LendEDU. Wynika z niego, że 68,8% grających w Fortnite: Battle Royale skorzystało z mikropłatności, a średnia suma wydana w sklepiku to 84,67 dolarów.

Rosnąca popularność e-sportu, mocna pozycja Fortnite – kondycja rynku według SuperData

Aquma, 27 czerwca 2018, 11:37

Dzięki kolejnej porcji statystyk z serwisu SuperData poznaliśmy sporo interesujących informacji na temat stanu branży, popularności poszczególnych gier i preferencji współczesnego gracza.

Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie

ElMundo, 19 czerwca 2018, 09:18

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.

Xbox One z 39,1 mln sprzedanych konsol, wciąż daleko za PS4

ElMundo, 13 czerwca 2018, 17:20

Firma analityczna IHS Markit zaprezentowała najnowszy raport sprzedaży poświęcony dwóm konsolom stacjonarnym – Xboksowi One oraz PlayStation 4. Wynika z niego, że baza posiadaczy sprzętu Microsoftu wciąż jest znacznie mniejsza od liczby użytkowników PS4.

Piractwo na PC zmniejsza się z roku na rok – także w Polsce

ElMundo, 6 czerwca 2018, 12:00

Najnowszy raport organizacji Business Software Alliance pokazuje, że skala piractwa ulega stopniowemu zmniejszaniu - nie tylko w ujęciu ogólnoświatowym, ale także w odniesieniu do Polski.

Polish Gamers Research 2018 – młodzi gracze

Movis, 28 maja 2018, 16:49

Prezentujemy finałową część cyklu newsów dotyczących raportu Polish Gamers Research 2018. Na koniec zostawiliśmy sobie dłuższe spojrzenie na niepełnoletnich graczy okiem ich rodziców. Przyjrzymy się m.in. kontroli rodzicielskiej, wydatkom na gry, ulubionym platformom oraz gatunkom popularnym wśród dzieci i młodzieży.

Polish Gamers Research 2018 – e-sport i nasze dane

Movis, 25 maja 2018, 17:14

W przedostatnim newsie podsumowującym raport Polish Gamers Research 2018 z okazji konferencji Digital Dragons 2018 przyglądamy się oglądalności e-sportu i badamy, jakimi danymi osobowymi Polacy dzielą się przy rejestracjach w sieci, a jakimi nie.

Dystrybucja cyfrowa w kwietniu – ogromny sukces God of War i Fortnite

Entelarmer, 25 maja 2018, 12:24

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport na temat dystrybucji cyfrowej w kwietniu. Miniony miesiąc okazał się wyjątkowo udany na konsolach, głównie za sprawą doskonałych wyników gier Fortnite: Battle Royale oraz God of War.

Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza

Movis, 24 maja 2018, 16:16

Przyszła pora na czwartą już część podsumowania badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem dowiadujemy się, skąd Polacy czerpią nowe gry oraz jak je kupują. Wspominamy też o popularności dodatków i przybliżamy parę faktów na temat wydatków graczy.

Polish Gamers Research 2018 – konsole i gatunki gier

Movis, 23 maja 2018, 19:27

Przedstawiamy trzecią część raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Dziś zaglądamy Polakom pod telewizory w poszukiwaniu konsol, przy okazji sprawdzając, jakie gatunki cieszą się u nas dużym powodzeniem. Będzie też trochę ciekawostek.

Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem

ElMundo, 22 maja 2018, 18:01

Najnowszy raport firmy TheGreatSetup przynosi sporo ciekawych informacji na temat kondycji rynku gier, w szczególności w odniesieniu do działki pecetowej. Jedno jest pewne – gaming na PC jest daleki od kryzysu.

Polish Gamers Research 2018 – zwyczaje i motywacje polskich graczy

Movis, 22 maja 2018, 16:13

Prezentujemy drugą cześć raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem przyjrzymy się częstości zasiadania przed ulubionym ekranem, poszczególnym motywacjom do grania i odwiecznej dychotomii singleplayer vs multiplayer.

Polish Gamers Research 2018 – profil polskiego gracza

Movis, 21 maja 2018, 15:00

Z okazji konferencji Digital Dragons 2018 znowu przygotowaliśmy dla Was sprawozdanie dotyczące polskiego rynku gier wideo. Na początku cyklu newsów zajmiemy się opisaniem samych graczy, zbadamy, ilu nas jest, na czym najczęściej gramy i czy stare stereotypy dotyczące tej subkultury na dobre odeszły już do lamusa.