Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania Najnowsze wiadomości i informacje

Sprawdź, czy jesteś uzależniony od smartfona i czym to grozi
Sprawdź, czy jesteś uzależniony od smartfona i czym to grozi

Froozyy, 28 października 2019, 12:59

W sieci pojawił się obszerny raport ukazujący statystyki korzystania z telefonów w dzisiejszych czasach. Z artykułu można również dowiedzieć się, czy jesteśmy uzależnieni od smartfona oraz jak walczyć z tym nałogiem.

Używasz smartfona w toalecie? Badania pokazują, że jesteś w większości
Używasz smartfona w toalecie? Badania pokazują, że jesteś w większości

fixumdyrdum, 24 października 2019, 12:39

Najnowsze badanie przeprowadzone przez Bank My Cell pokazuje, która płeć i które pokolenia najczęściej korzystają z telefonów, siedząc na toalecie. Spoiler: wygrywają oczywiście milenialsi.

Cyberpunk 2077 rozbije bank? CD Projekt RED wysoko na liście Bloomberga
Cyberpunk 2077 rozbije bank? CD Projekt RED wysoko na liście Bloomberga

Entelarmer, 23 października 2019, 13:22

Agencja Bloomberg opublikowała ranking firm wartych uwagi inwestorów w 2020 roku. Największym zwycięzcą okazało się studio CD Projekt RED. Analitycy przewidują, że tylko w premierowym roku sprzedaż gry Cyberpunk 2077 może dobić do 20 milionów egzemplarzy.

Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki
Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki

Vergil, 22 października 2019, 16:43

Z badań przeprowadzonych przez Oxford Internet Institute wynika, że obecnie brakuje dowodów na to, by nadmierne granie uznać za chorobę. Zamiast tego ich autorzy przekonują, iż jest ono zaledwie symptomem szerszych problemów niezwiązanych z grami wideo.

Nie gry, a pogaduchy przyszłością Twitcha?
Nie gry, a pogaduchy przyszłością Twitcha?

fixumdyrdum, 15 października 2019, 15:24

Według nowego raportu, Just Chatting to jedyna kategoria na Twitchu, która niezmiennie umacnia się z każdym kwartałem; jednocześnie Fortnite i LoL zaliczają mocny spadek oglądalności. A Ninja wcale nie przysporzył jej Mixerowi.

PUBG Mobile najbardziej dochodową grą mobilną w trzecim kwartale 2019 roku
PUBG Mobile najbardziej dochodową grą mobilną w trzecim kwartale 2019 roku

Froozyy, 11 października 2019, 15:34

Serwis SensorTower opublikował informacje o przychodach gier mobilnych w trzecim kwartale tego roku. Rynek produkcji na urządzenia przenośne urósł w porównaniu z poprzednim rokiem, a gracze coraz chętniej wydają pieniądze na ulepszenia czy też przedmioty kosmetyczne.

Polacy niewiele wiedzą o bezpieczeństwie w sieci
Polacy niewiele wiedzą o bezpieczeństwie w sieci

XxX, 13 września 2019, 13:10

Z badania przeprowadzonego przez Mastercard wynika, że spora część Polaków nie ma bladego pojęcia na temat właściwego przechowywania i udostępniania danych w sieci. Niektórzy wciąż zapisują swoje hasła na kartkach.

Szef No More Robots: Gry indie na PC tanieją, a ich sprzedaż spada
Szef No More Robots: Gry indie na PC tanieją, a ich sprzedaż spada

Vergil, 10 września 2019, 21:06

Produkcje niezależne sprzedają się coraz gorzej na komputerach osobistych i są coraz tańsze, przez co zarabiają coraz mniej. Tak wynika z analizy Mike’a Rose’a, czyli szefa firmy No More Robots, który szansy na poprawę tej sytuacji upatruje się między innymi w „odpowiednim” wycenianiu gier.

Z Windowsa 10 korzysta już ponad połowa użytkowników pecetów
Z Windowsa 10 korzysta już ponad połowa użytkowników pecetów

Froozyy, 5 września 2019, 13:51

Według najnowszych danych z Windowsa 10 korzysta już ponad połowa użytkowników komputerów osobistych. W porównaniu do zeszłego miesiąca to o 2 punkty procentowe więcej.

Aktualizacje Androida to coś, w czym Nokia przebija Samsunga i resztę
Aktualizacje Androida to coś, w czym Nokia przebija Samsunga i resztę

XxX, 4 września 2019, 18:51

Nokia to firma, o której użytkownicy już trochę zapomnieli, jednak marka wcale nie zniknęła z rynku. Mało tego! Najnowszy raport pokazuje, że w kwestii aktualizacji Androida Nokia radzi sobie najlepiej ze wszystkich producentów.

Rynek gier w EU rośnie w siłę, 46% graczy to kobiety – raport ISFE
Rynek gier w EU rośnie w siłę, 46% graczy to kobiety – raport ISFE

Vergil, 29 sierpnia 2019, 16:07

Światło dzienne ujrzał raport na temat europejskiego rynku gier wideo w 2018 roku. Dzięki temu poznaliśmy informacje o jego kondycji finansowej i średnim wieku graczy ze Starego Kontynentu, a także dowiedzieliśmy się, jakie tytuły cieszą się największą popularnością na europejskim rynku.

Nadchodzi kryzys na rynku smartfonów? Zmieniamy je coraz rzadziej
Nadchodzi kryzys na rynku smartfonów? Zmieniamy je coraz rzadziej

XxX, 26 sierpnia 2019, 15:25

Według przewidywań analityków nadchodzą ciężkie czasy dla producentów smartfonów. Konsumenci coraz rzadziej wymieniają swoje urządzenia na nowe modele i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić.

Windows Defender jednym z najlepszych antywirusów na świecie
Windows Defender jednym z najlepszych antywirusów na świecie

Froozyy, 12 sierpnia 2019, 12:55

Według niezależnych testów Windows Defender to jeden z najlepszych antywirusów na świecie. W teście uzyskał rewelacyjne wyniki i zablokował wszystkie próbki złośliwego oprogramowania.

Profesor psychologii: „gry wywołują strzelaniny tak, jak banany samobójstwa”
Profesor psychologii: „gry wywołują strzelaniny tak, jak banany samobójstwa”

Aquma, 9 sierpnia 2019, 08:53

W związku z tragicznymi wydarzeniami w Stanach Zjednoczonych pojawiły się komentarze, że winna jest im „kultura przemocy”, której przejawem mają być m.in. gry wideo. Naukowcy z uniwersytetów w Stetson i Nowej Wirginii nie pozostawiają na tej tezie suchej nitki.

Już prawie połowa pecetów na rynku korzysta z systemu Windows 10
Już prawie połowa pecetów na rynku korzysta z systemu Windows 10

Frozen, 2 sierpnia 2019, 13:59

Firma Microsoft ma powody do zadowolenia. Według najnowszych danych wynika, że udział Windowsa 10 wśród systemów operacyjnych dostępnych na rynku wynosi już prawie 50%.

Twitch traci, ale wciąż rządzi wśród platform strumieniowania gier
Twitch traci, ale wciąż rządzi wśród platform strumieniowania gier

Entelarmer, 15 lipca 2019, 21:45

Serwis Streamlabs opublikował raport na temat kondycji platform do strumieniowania gier. W drugim kwartale Twitch pozostał niekwestionowanym liderem na rynku, ale wypadł nieco gorzej niż w poprzednich miesiącach.

Windows 10 zyskuje w czerwcowej ankiecie Steama
Windows 10 zyskuje w czerwcowej ankiecie Steama

aadamus, 3 lipca 2019, 16:25

Steam udostępnił wyniki czerwcowej ankiety sprzętowej, która powstaje w oparciu o dane udostępnione przez użytkowników platformy. Dzięki temu kolejny raz mamy okazję zobaczyć, jakie podzespoły królują wśród posiadaczy komputerów osobistych.

Duży spadek liczby kart pre-paid po wprowadzeniu obowiązkowej rejestracji
Duży spadek liczby kart pre-paid po wprowadzeniu obowiązkowej rejestracji

Aquma, 1 lipca 2019, 12:04

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował kolejny raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Znalazło się w nim kilka ciekawych informacji, dotyczących między innymi spadku zainteresowania usługami pre-paid oraz telefonią stacjonarną.

Szybkość odświeżania obrazu może wpływać na skuteczność graczy
Szybkość odświeżania obrazu może wpływać na skuteczność graczy

Lazlo, 30 czerwca 2019, 11:30

Na kanale Linus Tech Tips pojawił się ostatnio ciekawy materiał, w którym możemy zobaczyć, jakie są różnice w jakości wyświetlanego obrazu przy różnych częstotliwościach odświeżania oraz jaki ma to wpływ na skuteczność graczy.

70% europejskich graczy nie czeka na Google Stadia i Project xCloud
70% europejskich graczy nie czeka na Google Stadia i Project xCloud

Vergil, 27 czerwca 2019, 14:54

Z najnowszego badania przeprowadzonego wśród europejskich graczy wynika, że Google Stadia i Project xCloud mogą nie mieć w Europie łatwego życia (przynajmniej na początku). Aż 70% ankietowanych nie wyraziło bowiem zainteresowania usługami streamingowymi Microsoftu i Google.

Ministerstwo Cyfryzacji chce walczyć z patostreamami
Ministerstwo Cyfryzacji chce walczyć z patostreamami

Lazlo, 26 czerwca 2019, 12:34

Wiceminister Cyfryzacji - Adam Andruszkiewicz - zapowiedział, po publikacji przez NASK raportu „Nastolatki 3.0”, że jego resort zamierza podjąć działania przeciwko patostreamom. Mają one polegać na zwalczaniu zjawiska oraz prowadzeniu kampanii informacyjnej skierowanej do nastolatków oraz ich rodziców.

Rzućcie wszystko i chodźcie grać w RTS-y! Wasze mózgi będą wdzięczne
Rzućcie wszystko i chodźcie grać w RTS-y! Wasze mózgi będą wdzięczne

fixumdyrdum, 22 czerwca 2019, 08:24

No, może trochę przesadziliśmy. Ale jeśli spędzacie przy RTS-ach średnio 12 godzin tygodniowo, wasze mózgi najprawdopodobniej będą rozwijać się lepiej niż u osób niegrających wcale lub grających mniej. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez dr Natalię Kowalczyk z Uniwersytetu SWPS.

W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018
W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018

Lazlo, 20 czerwca 2019, 12:30

Według raportu przygotowanego przez firmę Newzoo, globalny rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku 152,1 miliarda dolarów przychodu, co przełoży się na wzrost na poziomie 9,6% względem roku 2018. Największym kawałkiem tego „tortu” wciąż pozostaje sektor gier mobilnych.

Raport skuteczności antywirusów - Windows Defender daje radę
Raport skuteczności antywirusów - Windows Defender daje radę

Lazlo, 19 czerwca 2019, 12:21

Firma AV-Comparatives przedstawiła nowy raport skuteczności oprogramowania antywirusowego w codziennym użytkowaniu. Przetestowanych zostało kilkanaście programów, zarówno płatnych, jak i darmowych.

Test internetu w Polsce: który najlepszy do Netflixa, a który najszybszy?
Test internetu w Polsce: który najlepszy do Netflixa, a który najszybszy?

Aquma, 19 czerwca 2019, 12:03

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował zestawienie dostawców najszybszego Internetu w Polsce. Lista jest oparta o wyniki certyfikowanej platformy pomiarowej PRO Speed Test. Swój własny ranking prędkości polskiej sieci przedstawiła też platforma Netflix.

Xbox i Cyberpunk 2077 to najgorętsze tematy E3 2019
Xbox i Cyberpunk 2077 to najgorętsze tematy E3 2019

Frozen, 18 czerwca 2019, 11:49

Według raportu firmy ICO Partners, podczas tegorocznych targów E3 światowe media najwięcej uwagi poświęciły tworzonej przez CD Projekt RED grze Cyberpunk 2077 oraz marce Xbox. Co ciekawe, firma Sony, pomimo braku konferencji, również nie mogła narzekać na brak zainteresowania podczas imprezy.

Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy
Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy

Aquma, 4 czerwca 2019, 15:52

Przedstawiamy ostatnią wiadomość z cyklu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyjrzymy się uważniej sylwetce gracza seniora, którego przyzwyczajenia po raz pierwszy w historii stały się przedmiotem omawianego badania. Na czym grają najstarsi polscy miłośnicy gier? Jakie gatunki preferują?

Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci
Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci

Aquma, 3 czerwca 2019, 13:58

Przedstawiamy szóstą część cyklu wiadomości poświęconych badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się zwyczajom najmłodszych grających Polaków, a także ich rodziców. Sprawdzamy też, jaka jest w naszym kraju świadomość na temat systemu klasyfikacji PEGI oraz narzędzi do sprawowania kontroli rodzicielskiej.

Prędkość Internetu mobilnego w Polsce jest bliska średniej globalnej
Prędkość Internetu mobilnego w Polsce jest bliska średniej globalnej

Aquma, 3 czerwca 2019, 11:03

Firma OpenSignal upubliczniła raport na temat prędkości Internetu mobilnego na świecie oraz dostępności sieci w standardzie LTE. Polska nie wypada najlepiej we wspomnianym dokumencie – mamy jedną z najgorszych infrastruktur sieciowych w Europie.

Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności
Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności

Aquma, 31 maja 2019, 14:41

Przestawiamy piątą wiadomość z cyklu poświęconego badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się polskiemu e-sportowi, a także kilku zagadnieniom dotyczącym prywatności użytkowników oraz ich podejścia do rejestracji na różnego rodzaju platformach związanych z grami.

Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?
Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?

Aquma, 30 maja 2019, 14:23

Przedstawiamy czwartą część wyników badania Polish Gamers Research 2019. Tym razem skupimy się na zagadnieniach powiązanych z rynkiem i portfelem – miejscach, w których kupujemy gry, skali wydatków na nie oraz preferowanych metodach płatności.

Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków
Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków

Aquma, 29 maja 2019, 14:23

Przedstawiamy kolejną część wyników badania Polish Gamers Research 2019, dzięki któremu dowiedzieliśmy się sporo na temat gamingowych przyzwyczajeń i preferencji naszych rodaków. Tym razem skupimy się na temacie bliskim większości z nas – ulubionych konsolach oraz gatunkach gier.

Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?
Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?

Aquma, 28 maja 2019, 15:53

Prezentujemy drugi fragment wyników 5. edycji badania Polish Gamers Research. Tym razem skupiamy się na statystykach dotyczących częstotliwości grania, motywacji, a także innych nawyków gamingowych Polaków. Zwracamy również uwagę na popularność gier single- i multiplayer.

Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?
Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?

Aquma, 27 maja 2019, 16:07

Dzięki 5. edycji badań Polish Gamers Research poznaliśmy wiele aktualnych danych na temat polskiego gracza – jego wieku, miejsca zamieszania, a także sytuacji finansowej i rodzinnej. Istotnym tematem badań są zwyczaje grających rodziców oraz ich dzieci. Po raz pierwszy przebadano tzw. „silver gamers", czyli grających seniorów w przedziale wiekowym 55-65 lat.

Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?
Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?

Frozen, 16 maja 2019, 14:48

Firma analityczna Newzoo uważa, że dotychczasowy podział graczy na hardkorowych i casualowych jest przestarzały. Przedsiębiorstwo proponuje nowy sposób klasyfikacji, w którym wyróżnia osiem typów ludzi.

Dyski SSD tanieją w szybkim tempie
Dyski SSD tanieją w szybkim tempie

ElMundo, 10 maja 2019, 12:34

Firma analityczna TrendForce opublikowała raport, w którym wspomina o dalszym spadku cen dysków SSD. Nośniki tanieją w bardzo szybkim tempie, na co wpływ mają nadwyżki magazynowe kości pamięci NAND oraz wojna cenowa pomiędzy poszczególnymi producentami.

Spada sprzedaż smartfonów, ale rośnie liczba mobilnych graczy w USA
Spada sprzedaż smartfonów, ale rośnie liczba mobilnych graczy w USA

Aquma, 10 maja 2019, 11:09

Raport firmy Canalys podaje, że sprzedaż smartfonów w USA spadła w ciągu roku o 18%. Liderem na amerykańskim rynku pozostaje firma Apple. Pomimo malejącego popytu na urządzenia mobilne, ustawicznie rośnie liczba osób grających na telefonach.

W Chinach jest już ponad 312 milionów pecetowych graczy
W Chinach jest już ponad 312 milionów pecetowych graczy

Ender, 5 maja 2019, 20:02

Według raportu firmy Niko Partners, w najbliższych latach w Chinach stale rosła będzie liczba aktywnych pecetowych graczy. W tej chwili na komputerach w Państwie Środka bawi się 312 milionów osób, które przynoszą branży rocznie ponad 15 miliardów dolarów przychodu. Większość z tych pieniędzy pochodzi z wieloosobowych produkcji online.

Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo
Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo

Serek, 30 kwietnia 2019, 11:10

Według raportu NBP o kartach płatniczych za IV kwartał 2018 roku, Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych. Zwiększyła się także liczba transakcji zbliżeniowych, a sklepy i restauracje dysponują większymi zasobami terminali.

Za 50 lat na Facebooku będzie więcej martwych niż żywych
Za 50 lat na Facebooku będzie więcej martwych niż żywych

Aquma, 30 kwietnia 2019, 09:51

Badacze z Oxford Internet Institute dowodzą, że w 2070 roku liczba profili martwych użytkowników Facebooka będzie większa od liczby żywych osób korzystających z portalu. Sytuacja rodzi liczne pytania dotyczące prywatności danych zmarłych.

Analitycy: do 2022 r. 20 milionów pecetowców przesiądzie się na konsole
Analitycy: do 2022 r. 20 milionów pecetowców przesiądzie się na konsole

Aquma, 29 kwietnia 2019, 12:46

Analitycy firmy Jon Peddie Research przekonują, że do 2022 roku nawet 20 milionów graczy pecetowych może zdecydować się na porzucenie swojej platformy na rzecz konsoli lub usługi streamingowej.

Spadły dostawy pecetów w pierwszym kwartale 2019 roku
Spadły dostawy pecetów w pierwszym kwartale 2019 roku

Serek, 16 kwietnia 2019, 11:40

Światowe dostawy komputerów osobistych w pierwszym kwartale tego roku zmniejszyły się o 4,6% w stosunku do poprzedniego. Analitycy z firmy Gartner twierdzą, że ten trend będzie się utrzymywał.

Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat
Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat

Aquma, 15 kwietnia 2019, 10:45

Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.

Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku
Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku

Frozen, 12 kwietnia 2019, 18:08

Firma Newzoo, w kooperacji ze studiem Wargaming, przygotowała dane dotyczące polskiego rynku gier w minionym roku. Wynika z nich, że w 2018 roku Polacy wydali na to hobby 541,5 miliona dolarów, czyli ponad 2 miliardy złotych.

Steam kochany, Epic, EA i Apple znienawidzone – badania opinii graczy
Steam kochany, Epic, EA i Apple znienawidzone – badania opinii graczy

Vergil, 11 kwietnia 2019, 17:13

Z badania przeprowadzonego przez firmę DFC Intelligence wynika, że Steam cieszy się wśród graczy bardzo dobrą opinią. Podobnie mają się sprawy z producentami konsol, a także z… Google. Po drugiej stronie barykady znajdują się natomiast firmy Apple, Electronic Arts oraz Epic Games, które raczej nie mają powodów do zadowolenia.

Fortnite nakręca popyt na gry wśród nastolatków
Fortnite nakręca popyt na gry wśród nastolatków

AlexB, 10 kwietnia 2019, 16:45

Firma Piper Jaffray opublikowała tradycyjny półroczny raport na temat tego, na co wydają swoje pieniądze nastolatkowie w USA. Według niego, młodzi mężczyźni przeznaczają aż 14% dochodów na gry wideo. W dużym stopniu jest to zasługa Fortnite.

Gry pokroju Apex i Fortnite napędzają sprzedaż szybszego internetu
Gry pokroju Apex i Fortnite napędzają sprzedaż szybszego internetu

AlexB, 26 marca 2019, 13:25

Dzięki rosnącej popularności gier sieciowych takich jak Fortnite, 31% gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii zdecydowało się na zwiększenie prędkości Internetu. Dane te podała firma MoneySuperMarket.

Tylko garstka antywirusów na systemie Android chroni użytkownika
Tylko garstka antywirusów na systemie Android chroni użytkownika

AlexB, 19 marca 2019, 11:35

Pracownicy AV-Comparatives przeprowadzili test 250 aplikacji antywirusowych dostępnych na urządzeniach mobilnych z systemem Android w sklepie Google Play. Jego wyniki są dość niepokojące – większość z tych produktów jest po prostu bezużyteczna.

Raport GUS - jak Polacy korzystają z internetu?
Raport GUS - jak Polacy korzystają z internetu?

AlexB, 11 marca 2019, 13:05

Główny Urząd Statystyczny przebadał Polaków między 16. a 74. rokiem życia pod kątem ich podejścia do Internetu w ubiegłym roku. Na tej podstawie powstał specjalny raport "Jak korzystamy z Internetu? 2018". Co mówi o naszym społeczeństwie?

Google Chrome coraz popularniejszą przeglądarką. Traci Firefox
Google Chrome coraz popularniejszą przeglądarką. Traci Firefox

Aquma, 4 marca 2019, 09:46

Z badania firmy StatCounter wynika, że najpopularniejszą przeglądarką na świecie był w lutym 2019 roku program Chrome. Produkt Google zwiększył udziały w rynku. Powody do zadowolenia mają także twórcy Safari, słabnie natomiast pozycja Firefoxa.