Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

budżety gier Najnowsze wiadomości i informacje

Budżet Star Citizen przekroczył 200 milionów dolarów
Budżet Star Citizen przekroczył 200 milionów dolarów

Ender, 17 listopada 2018, 19:10

Budżet kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczył właśnie pułap 200 milionów dolarów. Od czasu zapowiedzi gry, która nastąpiła sześć lat temu, jej twórcy stale zbierają pieniądze, sprzedając graczom nie tylko dostęp do samego wciąż niedokończonego tytułu, ale także do statków oraz innych wirtualnych przedmiotów.

Shenmue III zebrało 7 milionów dolarów
Shenmue III zebrało 7 milionów dolarów

Entelarmer, 23 lipca 2018, 19:14

Studio Ys Net poinformowało o zebraniu 7 milionów dolarów na produkcję Shenmue w ramach kampanii crowdfundingowych. Tym samym udało się osiągnąć kolejny cel dodatkowy wyznaczony przez twórców.

House Flipper – symulator remontowania domów kolejnym sukcesem PlayWay
House Flipper – symulator remontowania domów kolejnym sukcesem PlayWay

Entelarmer, 21 maja 2018, 20:30

Firma PlayWay poinformowała o bardzo dobrej sprzedaży gry House Flipper. Wystarczył jeden dzień, by symulator remontów domów studia Empyrean zwrócił twórcom koszty produkcji, wynoszące ok. 500 tys. zł. Tym samym deweloper zdecydował się jak najszybciej wypuścić konsolowe i mobilne wersje tego tytułu.

Shadow of the Tomb Raider może kosztować nawet 135 mln dolarów
Shadow of the Tomb Raider może kosztować nawet 135 mln dolarów

Adrian Werner, 12 maja 2018, 09:27

Szef studia Eidos Montreal dał do zrozumienia, że budżet Shadow of the Tomb Raider może wynieść nawet 135 mln dolarów, z czego 100 mln poszłoby na samą produkcję, a 35 mln na marketing.

Budżet Detroit: Become Human oraz dobra sprzedaż Heavy Rain
Budżet Detroit: Become Human oraz dobra sprzedaż Heavy Rain

Entelarmer, 19 stycznia 2018, 11:00

W sieci pojawiły się informacje na temat produkcji studia Quantic Dream. Według doniesień koszt produkcji Detroit: Become Human zamyka się w kwocie 30 milionów euro, natomiast Heavy Rain zdołało dobić do 5,3 miliona sprzedanych egzemplarzy.

Polskie CI Games bierze kredyt na produkcję Lords of the Fallen 2 i dwóch innych gier
Polskie CI Games bierze kredyt na produkcję Lords of the Fallen 2 i dwóch innych gier

Ender, 11 stycznia 2018, 18:25

Rodzime studio CI Games ogłosiło właśnie, że podpisało ważną umowę kredytową. Deweloper planuje do 2020 roku przeznaczyć w sumie ponad 100 milionów złotych na produkcję trzech dużych tytułów. Jednym z nich będzie RPG akcji Lords of the Fallen 2.

Byli pracownicy Visceral Games o zamknięciu studia i sprzedaży Dead Space 2
Byli pracownicy Visceral Games o zamknięciu studia i sprzedaży Dead Space 2

AlexB, 18 października 2017, 10:55

Zach Wilson, jeden z byłych pracowników zamkniętego niedawno Visceral Games, podzielił się pewnymi liczbami dotyczącymi Dead Space 2. Scott Warner, również niegdyś zatrudniony w studiu, zdradził natomiast swoje przemyślenia dotyczące tego, czy aby na pewno za wynikłą wczoraj sytuację powinniśmy winić wyłącznie EA.

Star Citizen zebrał ponad 150 milionów dolarów
Star Citizen zebrał ponad 150 milionów dolarów

Arantasar, 21 maja 2017, 17:07

Suma pieniędzy zebranych na produkcję kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczyła 150 milionów dolarów. Z tej okazji deweloperzy udostępnili graczom pierwszy w grze model bombowca typu stealth – okręt AEGIS Eclipse. W najbliższym czasie tytuł ma otrzymać aktualizację Alpha 3.0.

Premiera Horizon Zero Dawn; budżet gry przekroczył 45 mln euro
Premiera Horizon Zero Dawn; budżet gry przekroczył 45 mln euro

Góral, 1 marca 2017, 10:31

Od dziś w polskich sklepach możecie znaleźć Horizon Zero Dawn - najnowszą przygodową grę akcji na konsolę PlayStation 4. Przy okazji poznaliśmy kilka ciekawostek związanych z produkcją, w tym jej budżet.

Star Citizen - budżet produkcji wynosi już 110 milionów dolarów
Star Citizen - budżet produkcji wynosi już 110 milionów dolarów

Góral, 14 marca 2016, 10:07

Pod koniec 2015 roku budżet wyczekiwanej gry Star Citizen dobił do 100 milionów dolarów. W ciągu kilku kolejnych miesięcy fani wsparli twórców dodatkowym workiem pieniędzy i obecnie licznik na stronie produkcji pokazuje 110 milionów dolarów.

Kampanie solowe pochłaniają 75% budżetów gier FPS - tako rzecze Cliff Bleszinski
Kampanie solowe pochłaniają 75% budżetów gier FPS - tako rzecze Cliff Bleszinski

Adrian Werner, 1 lutego 2016, 10:08

Podczas konwentu PAX Prime pracujący nad grą LawBreakers projektant Cliff Bleszinski zdradził, że powodem, dla którego coraz więcej FPS-ów ukazuje się bez kampanii solowych, są olbrzymie koszty opracowania trybów fabularnych - potrafią one pochłonąć 75% całego budżetu.

Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]
Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]

Góral, 13 grudnia 2015, 09:06

Studio Cloud Imperium Games udostępniło wszystkim osobom, które wsparły finansowo kosmiczny symulator Star Citizen, najnowszą wersję gry, oznaczoną jako alfa 2.0. Jednocześnie okazało się, że na produkcję tego tytułu gracze przekazali już ponad 100 milionów dolarów.

Trine 3 - zbyt wysokie koszty produkcji powodem krótkiej kampanii
Trine 3 - zbyt wysokie koszty produkcji powodem krótkiej kampanii

Adrian Werner, 23 sierpnia 2015, 11:05

Trine 3: Artifacts of Power wywołuje sporo kontrowersji, gdyż gra okazała się znacznie krótsza niż poprzednie części. Autorzy przyznali właśnie, że powód tego jest prosty – zwyczajnie zabrakło im pieniędzy.

Wiedźmin 3: Krew i wino - budżet dodatku wyniesie około 9 mln zł
Wiedźmin 3: Krew i wino - budżet dodatku wyniesie około 9 mln zł

Góral, 18 sierpnia 2015, 11:52

Z dokumentu opublikowanego przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego wynika, że studio CD Projekt RED otrzymało z Unii Europejskiej 150 tysięcy euro dofinansowania na produkcję dodatku do trzeciego Wiedźmina, zatytułowanego Krew i wino. Kwota ta odpowiada 7% całego budżetu projektu, co oznacza, że studio wyda na dodatek około 2,14 miliona euro, a więc około 9 milionów złotych.

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.)
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.)

Adrian Werner, 17 sierpnia 2015, 19:50

W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się wiele. Zamknięto jedno ze studiów, podczas gdy inne podpisało umowę ze światowym wydawcą. Poznaliśmy także wyniki sprzedaży Dying Light oraz konkrety odnośnie pierwszego dodatku i dowiedzieliśmy się, ile kosztować będzie wyprodukowanie Sniper: Ghost Warrior 3.

Sniper: Ghost Warrior 3 z 40 mln budżetem na produkcję
Sniper: Ghost Warrior 3 z 40 mln budżetem na produkcję

Góral, 12 sierpnia 2015, 13:20

Szef firmy CI Games, Marek Tymiński, wyjawił, że budżet gry Sniper: Ghost Warrior 3 wynosi około 40 milionów złotych, a ponadto 15 - 17 milionów pochłonie marketing. Premiera produkcji ma się odbyć w drugim kwartale 2016 roku.

Polski SUPERHOT z budżetem na poziomie 500 tys. dolarów
Polski SUPERHOT z budżetem na poziomie 500 tys. dolarów

Góral, 26 lutego 2015, 11:33

Twórcy polskiej logicznej gry FPP SUPERHOT ujawnili, że dzięki dodatkowym umowom biznesowym udało im się powiększyć budżet produkcji z 250 tys. dolarów do około 500 tys. dolarów. Kwota ta jest wystarczająca, by zapewnić deweloperom spokojną i bezstresową pracę.

Lords of the Fallen – budżet gry wyniósł 32 miliony złotych
Lords of the Fallen – budżet gry wyniósł 32 miliony złotych

Orbech, 28 października 2014, 13:54

Dzisiaj nastąpiła premiera gry Lords of the Fallen, stworzonej przez polskie studio CI Games i wygląda na to, że jest to jak dotąd największa produkcja tej firmy. Marek Tymiński, prezes przedsiębiorstwa, ujawnił budżet produkcyjny tytułu, który wyniósł aż 32 miliony złotych.

Star Citizen – budżet na produkcję zamknie się w 80-100 mln dolarów
Star Citizen – budżet na produkcję zamknie się w 80-100 mln dolarów

Draug, 21 lipca 2014, 12:32

Chris Roberts wyjawił w wywiadzie dla serwisu Gamespot, że według jego szacunków końcowy budżet gry Star Citizen wyniesie 80 do 100 milionów dolarów. Kwota ta dotyczy jednak w znacznej mierze samego dewelopingu – nie wiemy, ile pieniędzy przeznaczonych zostanie na marketing tytułu.

Destiny pochłonie pół miliarda dolarów. Zobacz nowy film z komentarzem twórców
Destiny pochłonie pół miliarda dolarów. Zobacz nowy film z komentarzem twórców

luckie, 6 maja 2014, 11:59

Bobby Kotick, szef firmy Activision Blizzard, powiedział, że produkcja i marketing gry Destiny ma kosztować jakieś 500 milionów dolarów, co prawdopodobnie okaże się rekordowym wynikiem. Przy tej okazji polecamy również nowy dziennik dewelopera dotyczący ekwipunku w nowej produkcji twórców Halo.

Grand Theft Auto V grą o największym budżecie w historii
Grand Theft Auto V grą o największym budżecie w historii

Draug, 9 września 2013, 09:51

Serwis The Scotsman zdobył informacje na temat kosztów produkcji Grand Theft Auto V. Z budżetem w wysokości 265 milionów dolarów dzieło studia Rockstar North staje się najdroższą grą w dziejach. Poznaliśmy też liczbę pre-orderów i oczekiwany zysk ze sprzedaży gry.

Wiedźmin 3: Dziki Gon z budżetem na produkcję przekraczającym 45 mln zł. CD Projekt RED szykuje niespodzianki
Wiedźmin 3: Dziki Gon z budżetem na produkcję przekraczającym 45 mln zł. CD Projekt RED szykuje niespodzianki

qjin, 13 czerwca 2013, 11:20

Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt, zdradził, że produkcja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztować przeszło 45 milionów złotych. Budżet, wraz z dodatkowymi wydatkami na kampanię promocyjną, może przekroczyć nawet 100 milionów złotych. Przedstawiciel firmy ujawnił również najbliższe plany studia CD Projekt RED.