Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 listopada 2020, 10:42

Fall Guys podbiło Steama - sprzedano ponad 10 mln kopii

We wrześniu Fall Guys odnotowało fenomenalny sukces. Do końca trzeciego kwartału gra studia Mediatonic sprzedała się na Steamie w 10 mln sztuk, tym samym poprawiając swój znakomity wynik z sierpnia.

Jak co roku przełom października i listopada przyniósł ze sobą raporty finansowe producentów i wydawców gier. Swoje sprawozdanie opublikowali też twórcy popularnego silnika Unity, przy okazji wymieniając największe hity minionego kwartału fiskalnego stworzone w oparciu o tę technologię. Wśród nich znalazło się Fall Guys studia Mediatonic, które w okresie od lipca do września sprzedało się na Steamie w liczbie 10 milionów egzemplarzy.

Wynik ten zachwycałby nawet w przypadku wielu wysokobudżetowych produkcji, a dla skromnej gry niezależnej to ogromny sukces. Nadmieńmy, że jeszcze w ostatnich dniach sierpnia donoszono o sprzedaniu 7 milionów kopii na Steamie. Innymi słowy, tylko we wrześniu zakupiono około 3 mln egzemplarzy. Jest to o tyle istotne, że już wtedy dało się zauważyć znaczny spadek popularności Fall Guys. Statystyki z 1 października wyraźnie pokazywały, że dzieło studia Mediatonic najlepsze czasy ma już raczej za sobą. Mimo to Fall Guys poradziło sobie we wrześniu o wiele lepiej na samym Steamie niż wiele tytułów multiplatformowych na premierę. Nie zapominajmy, że to także najczęściej pobierana gra w historii usługi PlayStation Plus.

Oczywiście dalsza popularność Fall Guys pozostaje wielką niewiadomą. Debiut drugiego sezonu zachęcił część graczy do powrotu do gry, a zapewne niedługo usłyszymy o kolejnych atrakcjach. Być może doczekamy się też wydań na inne platformy sprzętowe, na przykład konsole dziewiątej generacji. Nawet jeśli nie wystarczy to do podtrzymania zainteresowania tytułem, zespół Mediatonic może być dumny z dotychczasowego sukcesu swojej produkcji.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej