Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 sierpnia 2008, 12:08

autor: Jiker

Crysis i Warhead na konsole?!

Temat Crysisa na konsole zdaje się nie mieć końca. Tym razem plotki na temat ewentualnych konwersji przedstawił nam serwis PlayStation Universe. Donosi on, że do premiery edycji przeznaczonych na PlayStation 3 i Xbox 360 może dojść już nawet za kilka miesięcy.

Temat Crysisa na konsole zdaje się nie mieć końca. Tym razem plotki na temat ewentualnych konwersji przedstawił nam serwis PlayStation Universe. Donosi on, że do premiery edycji przeznaczonych na PlayStation 3 i Xbox 360 może dojść już nawet za kilka miesięcy.

Crysis i Warhead na konsole?! - ilustracja #1

Co więcej, wersje konsolowe Crysisa miałyby zostać wyposażone w nazwijmy to „samodzielny dodatek” Warhead, którego pecetowa premiera przewidziana została na 12 września. Według anonimowych źródeł PSU posiadacze Xboxa 360 mieliby otrzymać własną edycję gry w okresie od czwartego kwartału bieżącego roku do końca pierwszego kwartału 2009, natomiast właściciele PlayStation 3 mogliby liczyć na zorganizowanie premiery w pierwszym lub drugim kwartale 2009 roku. Opóźnienie w debiucie obu wersji ma wynikać z faktu, że producenci z firmy Crytek podchodzą do każdej z nich w sposób indywidualny, chcąc wykorzystać możliwości obu konsol w sposób maksymalny.

Plotki o konwersji Crysisa i dodatku o tytule Warhead stoją niejako w opozycji do tego, co szefostwo studia Crytek oznajmiło na początku czerwca. Cevat Yerli powiedział wówczas, że Warhead będzie produkcją przeznaczoną wyłącznie dla pecetów. Z drugiej jednak strony obejście tej obietnicy nie jest wcale trudne – wystarczy przecież wydać ją w zestawie z podstawową wersją poddaną nielicznym zmianom, by można owy twór uznać za nowe dzieło. Konwersja jest możliwa tym bardziej, że przecież Warhead powstaje w oparciu o silnik CryEngine 2, którego najnowsza wersja charakteryzuje się faktem, iż jest przygotowana z myślą o komputerach oraz konsolach (na obu rodzajach platform powinna prezentować się równie dobrze). Cała sytuacja wymaga zatem komentarza ze strony Crytek, na który z wielką ciekawością wyczekujemy.