Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2020, 09:57

autor: Adrian Werner

Crusader Kings 3 z rekordową sprzedażą. Among Us prawie jak Pokemon GO

Analitycy z SuperData podsumowali wyniki cyfrowego rynku gier za wrzesień tego roku. Crusader Kings 3 sprzedawało się szybciej niż jakakolwiek inna pecetowa strategia. NBA 2K21 radzi sobie doskonale pomimo słabych recenzji, a Among Us ma prawie tyle samo użytkowników co Pokemon GO w okresie swojej największej popularności.

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły miesiąc. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że Crusader Kings III pobiło rekord tempa sprzedaży w kategorii pecetowych strategii, znajdując 1,1 mln nabywców. To lepszy wynik niż wcześniejsze cyfrowe rekordy Total War: Three Kingdoms oraz Sid Meier's Civilization VI osiągnięte w miesiącach premier tych produkcji. Oba tytuły wygenerowały jednak trochę większe przychody niż CK3, gdyż startowały w cenach 59,99 dolara, podczas gdy Crusader Kings III można było kupić za 49,99 dolara.

Najlepiej zarabiającym debiutem września okazało się NBA 2K21, które w dystrybucji cyfrowej rozeszło się w 1,9 mln egzemplarzy. Na konsolach sprzedaż była o 19% wyższa niż w przypadku NBA 2K20, a wpływy z mikropłatności wzrosły o 8% w porównaniu z ubiegłoroczną odsłoną cyklu. Jak widać, grze nie zaszkodziły słabe recenzje – wersja na PS4 posiada średnią ocen na poziomie 68% według serwisu Metacritic.

Udane cyfrowe debiuty zaliczyły również gry Marvel's Avengers (2,2 mln egzemplarzy sprzedanych we wrześniu) oraz Tony Hawk's Pro Skater 1+2 (2,8 mln egzemplarzy). Fakt, że pierwsza z tych produkcji nie zarobiła tyle co NBA 2K21, pokazuje, jak dużo gracze wydają na mikropłatności w koszykarskiej serii 2K Sports.

Z innych ciekawostek warto dodać, że mobilna wersja Among Us miała we wrześniu prawie tak wielu użytkowników jak Pokemon GO w momencie swojej największej popularności, czyli w lipcu 2018 r. Ponadto dużym sukcesem okazało się przejście Rocket League na model free-to-play. Liczba graczy wzrosła prawie trzykrotnie w porównaniu z sierpniem tego roku.

W sumie przychody dystrybucji cyfrowej we wrześniu 2020 roku wyniosły 10,7 mld dolarów, czyli o 14% więcej niż w analogicznym miesiącu 2019 r. Rynek mobilny zanotował wzrost o 9%, pecetowy o 8%, a konsolowy aż o 40%.

  1. SuperData – strona oficjalna
  2. Recenzja Crusader Kings 3 – ta gra nie ma konkurencji
  3. Crusaders Kings 3 w liczbach. Gracze zjedli 1,5 miliona więźniów

Najlepiej zarabiające gry cyfrowe we wrześniu 2020 r.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

League of Legends

2.

Dungeon Fighter Online

3.

Crossfire

4.

Fantasy Westward Journey Online II

5.

Crusader Kings III

6.

World of Tanks

7.

Roblox

8.

World of Warcraft

9.

Fortnite

10.

Call of Duty: Modern Warfare

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

NBA 2K21

2.

Tony Hawk's Pro Skater 1+2

3.

Marvel's Avengers

4.

Super Mario 3D All-Stars

5.

Call of Duty: Modern Warfare

6.

FIFA 20

7.

Madden NFL 21

8.

Fortnite

9.

Ghost of Tsushima

10.

Grand Theft Auto V

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Garena Free Fire

2.

Pokemon GO

3.

Honour of Kings/Arena of Valor

4.

Peacekeeper Elite (specjalna chińska wersja PUBG Mobile, znana również jako Game for Peace)

5.

Roblox

6.

Fate/Grand Order

7.

Candy Crush Saga

8.

Gardenscapes

9.

Coin Master

10.

Monster Strike

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej