Z BioWare, studia odpowiedzialnego za tworzenie Mass Effect: Andromeda, odszedł główny scenarzysta gry, Chris Schlerf. To kolejny ważny członek zespołu, który opuścił kanadyjską firmę na przestrzeni ostatnich miesięcy.

Zła passa studia BioWare trwa w najlepsze. We wrześniu kanadyjski zespół opuściła grupa deweloperów, odpowiedzialna za skasowane Shadow Realms, pod koniec ubiegłego roku w ich ślady poszedł Chris Wynn, starszy dyrektor ds. rozwoju, zaś niecały miesiąc temu firma straciła Davida Gaidera, głównego scenarzystę serii Dragon Age, który przeniósł się do Beamdog. Teraz z BioWare odchodzi Chris Schlerf, odpowiedzialny za scenariusz Mass Effect: Andromeda.
Schlerf ujawnił tę informację przez Twittera, jednocześnie oświadczając, że rozpoczął współpracę ze studiem Bungie, obecnie pracującym nad dużym dodatkiem oraz kontynuacją wydanego w 2014 roku Destiny. To o tyle ciekawe, że Schlerf był do tej pory w świecie gier najbardziej rozpoznawalny za sprawą scenariusza do Halo 4, czyli części serii zapoczątkowanej właśnie przez Bungie. Czy jego odejście wpłynie na proces twórczy Mass Effect: Andromeda? Zapewne nie w bardzo znaczący sposób, bowiem cała fabuła z pewnością została już do tej pory rozpisana. Sam Schlerf twierdzi: „Sądzę, że Andromeda wywrze na ludziach ogromne wrażenie. Jestem niezmiernie dumny, że mogłem nad nią pracować, i ekscytuje mnie możliwość zagrania w grę, kiedy już wyjdzie”. Na żadne problemy z czwartą częścią Mass Effect raczej się nie zanosi; tytuł według planów studia trafi na półki sklepowe najpóźniej w marcu 2017 roku na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4. Mimo to kolejne odejście z BioWare może budzić niepokój o kondycję tego legendarnego studia.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.