
Data wydania: Anulowana
Sieciowe RPG akcji autorstwa doświadczonego studia BioWare – twórców takich serii, jak Baldur’s Gate, Dragon Age czy Mass Effect. Akcja gry rozgrywa się w fantastycznym uniwersum, w którym połączono ze sobą współczesną Ziemię oraz magiczną krainę Embra. Celem graczy jest pokonanie tajemniczego Shadowlorda oraz jego legionów, zagrażających obu światom. Mechanika rozgrywki wzorowana jest na zasadach papierowych systemów RPG.
Shadow Realms to pierwsza nowa marka w dorobku firmy BioWare od czasu wypuszczenia Dragon Age: Początek w 2009 roku. Mamy tu do czynienia z sieciową grą RPG akcji z widokiem TPP, w której podczas zabawy czworo graczy (w kooperującej drużynie) zmaga się z piątym uczestnikiem rozgrywki - przeszkadzającym im Shadowlordem (potężną demoniczną istotą). Omawiany tytuł jest dziełem studia BioWare Austin.
Historia opowiadana przez grę rozpoczyna się w magicznej krainie zwanej Embra – klasycznym świecie fantasy, równoległym do naszej rzeczywistości. Pewnego dnia pada on ofiarą inwazji ze strony demonicznych bytów, znanych jako Shadow Legions. Twierdze i miasta Embry padają jedno po drugim, a wtedy jej mieszkańcy zwracają się ku ostatniej desce ratunku - nam. Ustanowione zostaje połączenie między oboma światami, a wśród wybranych Ziemian zaczynają budzić się magiczne moce. W tym samym czasie potworne legiony otwierają sobie drogę do naszego uniwersum. Jak nietrudno się domyśleć, sterowanym przez nas bohaterom przychodzi wykonywać rozmaite misje – zarówno na Ziemi, jak i w Embrze – mające na celu odparcie zagrożenia.
Fabuła odgrywa kluczową rolę w Shadow Realms. Opowieść jest popychana do przodu poprzez regularnie wypuszczane epizody (na modłę seriali telewizyjnych), kształtowane przy udziale społeczności graczy.
Celem, jaki przyświecał twórcom z BioWare przy opracowywaniu omawianej gry, było przeniesienie na ekrany komputerów zasad „papierowych” gier RPG (z Dungeons & Dragons na czele). Gracz wcielający się w Shadowlorda w pewien sposób przypomina Mistrza Podziemi. Choć jego zadaniem jest powstrzymanie drużyny ludzkich bohaterów przed wypełnieniem ich misji, bezpośrednie angażowanie się w walkę i korzystanie z własnych mocy nie jest najlepszą drogą do osiągnięcia sukcesu. „Pan cieni” otrzymał bowiem wiele innych narzędzi, takich jak możliwość nawiedzania herosów, rozstawiania pułapek, przyzywania i kontrolowania potworów etc. Co istotne, nie postrzega on przy tym wydarzeń z oddalenia, w rzucie izometrycznym, lecz korzysta ze standardowej perspektywy TPP. Niemniej, pozostaje przy tym niewidoczny – przynajmniej do czasu, aż zechce być widziany albo wykona jakąś akcję, np. przejmie kontrolę nad stworem lub rzuci zaklęcie.
Rozgrywka po stronie ludzi jest bliższa temu, co znamy z innych gier sieciowych. Każda z czterech postaci w drużynie reprezentuje jedną z sześciu klas – są to Warrior, Assassin, Wizard, Cleric, Ranger i Warlock. Bohaterowie otrzymali do dyspozycji szereg umiejętności, mocy, ataków itp., a także zróżnicowane wyposażenie (zarówno ekwipunek typowy dla fantasy, jak i współczesny sprzęt, z bronią palną na czele). Nie zabrakło również bogatego systemu rozwoju postaci, i dla ludzi, i dla Shadowlorda. Zabawa jest dynamiczna i oferuje unikatowe doznania w każdej rozgrywce.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: BioWare
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
26 sierpnia 2014
Na tegorocznych targach Gamescom BioWare zaprezentowało swój nowy produkt - zorientowane na akcję RPG, które działa na silniku Frostbite 3. Krótkie demo pozwoliło nam sprawdzić, jak w amerykańskiej grze sprawdza się walka.
Studio BioWare ma w dorobku szereg nigdy nieukończonych projektów. Jednym z nich jest Shadow Realms, które budziło skojarzenia z grą Evolve.
gry
Krystian Pieniążek
18 maja 2025 20:00
Trzon ekipy odpowiadającej za skasowany kilka miesięcy temu projekt Shadow Realms opuścił szeregi studia BioWare i założył własny zespół nazwany QC Games. Autorom udało się już zdobyć kontrakt wydawniczy z firmą Nexon, który pozwoli im opracować nieujawnioną jeszcze sieciową grę akcji.
gry
Adrian Werner
6 września 2015 12:48
BioWare zdecydowało się całkowicie porzucić swój ostatni projekt – sieciowe RPG znane jako Shadow Realms. Deweloperzy pracujący do tej pory nad tytułem zostali przeniesieni do zespołów odpowiedzialnych m.in. za Mass Effect czy Star Wars: The Old Republic.
gry
Luc
10 lutego 2015 09:44
Wygląda na to, że najnowszy projekt studia BioWare – zapowiedziane w trakcie ubiegłorocznego gamescomu Shadow Realms – mógł zostać skasowany. Tak przynajmniej wynika z doniesień, które pojawiły się właśnie w internecie.
gry
Piotr Bicki
9 lutego 2015 21:20
Według nieoficjalnych źródeł, Shadow Realms – sieciówka od BioWare – przechodzi znaczne zmiany w koncepcji. Oprócz samej rozgrywki, mogą one dotyczyć m.in. integracji z platformą Origin czy modelu biznesowego. Mówi się także o możliwym anulowaniu projektu.
gry
Michał Jodłowski
7 stycznia 2015 13:25
Podczas konferencji firmy Electronic Arts na targach gamescom 2014 studio BioWare zapowiedziało grę Shadow Realms. Będzie to sieciowe RPG akcji z rozgrywką w modelu 4v1, w którym istotną rolę odegra fabuła (popychana do przodu w epizodach). Tytuł powstaje wyłącznie z myślą o PC i wyjdzie w 2015 roku. Obecnie można zgłaszać chęć udziału w alfa testach, które wystartują we wrześniu.
gry
Krzysztof Mysiak
13 sierpnia 2014 12:45
BioWare udostępniło czwarty i ostatni teaser trailer z cyklu You’ve Been Chosen, zwiastującego tajemniczą nową grę kanadyjskiej firmy (pod przypuszczalnym tytułem Shadow Realms). Ujawnienie projektu nastąpi dzisiaj o godzinie 16:00.
gry
Krzysztof Mysiak
13 sierpnia 2014 09:48