Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Shadow Realms (PC)

Shadow Realms PC

Sieciowe RPG akcji autorstwa doświadczonego studia BioWare – twórców takich serii, jak Baldur’s Gate, Dragon Age czy Mass Effect. Akcja gry rozgrywa się w fantastycznym uniwersum, w którym połączono ze sobą współczesną Ziemię oraz magiczną krainę Embra.

RPG | TPP | fantasy | dungeon-crawler | sieciowe | multiplayer | kooperacja | epizodyczne | RPG akcji

PC Windows
Okładka Shadow Realms (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

anulowana

Shadow Realms to pierwsza nowa marka w dorobku firmy BioWare od czasu wypuszczenia Dragon Age: Początek w 2009 roku. Mamy tu do czynienia z sieciową grą RPG akcji z widokiem TPP, w której podczas zabawy czworo graczy (w kooperującej drużynie) zmaga się z piątym uczestnikiem rozgrywki - przeszkadzającym im Shadowlordem (potężną demoniczną istotą). Omawiany tytuł jest dziełem studia BioWare Austin.

Historia opowiadana przez grę rozpoczyna się w magicznej krainie zwanej Embra – klasycznym świecie fantasy, równoległym do naszej rzeczywistości. Pewnego dnia pada on ofiarą inwazji ze strony demonicznych bytów, znanych jako Shadow Legions. Twierdze i miasta Embry padają jedno po drugim, a wtedy jej mieszkańcy zwracają się ku ostatniej desce ratunku - nam. Ustanowione zostaje połączenie między oboma światami, a wśród wybranych Ziemian zaczynają budzić się magiczne moce. W tym samym czasie potworne legiony otwierają sobie drogę do naszego uniwersum. Jak nietrudno się domyśleć, sterowanym przez nas bohaterom przychodzi wykonywać rozmaite misje – zarówno na Ziemi, jak i w Embrze – mające na celu odparcie zagrożenia.

Fabuła odgrywa kluczową rolę w Shadow Realms. Opowieść jest popychana do przodu poprzez regularnie wypuszczane epizody (na modłę seriali telewizyjnych), kształtowane przy udziale społeczności graczy.

Celem, jaki przyświecał twórcom z BioWare przy opracowywaniu omawianej gry, było przeniesienie na ekrany komputerów zasad „papierowych” gier RPG (z Dungeons & Dragons na czele). Gracz wcielający się w Shadowlorda w pewien sposób przypomina Mistrza Podziemi. Choć jego zadaniem jest powstrzymanie drużyny ludzkich bohaterów przed wypełnieniem ich misji, bezpośrednie angażowanie się w walkę i korzystanie z własnych mocy nie jest najlepszą drogą do osiągnięcia sukcesu. „Pan cieni” otrzymał bowiem wiele innych narzędzi, takich jak możliwość nawiedzania herosów, rozstawiania pułapek, przyzywania i kontrolowania potworów etc. Co istotne, nie postrzega on przy tym wydarzeń z oddalenia, w rzucie izometrycznym, lecz korzysta ze standardowej perspektywy TPP. Niemniej, pozostaje przy tym niewidoczny – przynajmniej do czasu, aż zechce być widziany albo wykona jakąś akcję, np. przejmie kontrolę nad stworem lub rzuci zaklęcie.

Rozgrywka po stronie ludzi jest bliższa temu, co znamy z innych gier sieciowych. Każda z czterech postaci w drużynie reprezentuje jedną z sześciu klas – są to Warrior, Assassin, Wizard, Cleric, Ranger i Warlock. Bohaterowie otrzymali do dyspozycji szereg umiejętności, mocy, ataków itp., a także zróżnicowane wyposażenie (zarówno ekwipunek typowy dla fantasy, jak i współczesny sprzęt, z bronią palną na czele). Nie zabrakło również bogatego systemu rozwoju postaci, i dla ludzi, i dla Shadowlorda. Zabawa jest dynamiczna i oferuje unikatowe doznania w każdej rozgrywce.

Zobacz pełny opis gry

Oczekiwania czytelników: 5.4 / 10 na podstawie 122 głosów czytelników.

Gry podobne do Shadow Realms

Wymagania wiekowe Shadow Realms

18+

Graliśmy w Shadow Realms, nowe action RPG BioWare'u
Graliśmy w Shadow Realms, nowe action RPG BioWare'u

Przed premierą 26 sierpnia 2014, 15:00

Zmagania wieńczyła walka z bossem, który okazał się wyjątkowo trudnym przeciwnikiem. Ogromna żywotność, ataki szarżujące i zaklęcia obszarowe skutecznie powstrzymywały drużynę przed zadaniem mu poważnych ran. Towarzysze padali jak muchy, więc często trzeba było ich przywracać do życia. Nie było to łatwe – proces regeneracji trwa kilka dobrych sekund, gdzie sami jesteśmy podatni na ataki. Mimo moich usilnych starań, potwora nie udało się pokonać. Gdy na pasku energii został zaledwie centymetrowy ślad, wszyscy bohaterowie zginęli – Shadowlord tym razem okazał się silniejszy.