Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka Battleborn (PC)

Battleborn

Oryginalna próba połączenia mechaniki popularnego gatunku gier MOBA, pokroju Dota 2 czy League of Legends, z elementami klasycznych pierwszoosobowych strzelanin.

Akcji | FPP | MOBA | FPS | sieciowe | multiplayer | kooperacja | strzelanki

Okładka Battleborn (PC)

producent: Gearbox Software

wydawca: 2K Games

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

data premiery gry:

3maj2016

PC PS4 XONE

Battleborn to nowatorski FPS, który stosuje pewne rozwiązania rodem z gatunku MOBA. Mamy tu do czynienia z dziełem zespołu Gearbox Software, doświadczonego producenta pierwszoosoobowych strzelanin (spod jego ręki wyszły m.in. serie Brothers in Arms i Borderlands).

Fabuła

Gra ukazuje nam wizję świata, w którym mroczna siła, znana jako Varelsi, doprowadziła do zagłady wszystkich gwiazd we wszechświecie poza jedną. Floty pięciu pozbawionych domu frakcji – urwanych z najprzeróżniejszych bajek – spotykają się w tym ostatnim ocalałym systemie słonecznym o nazwie Solus i bronią go przed zniszczeniem przez złych Varelsi.

Mechanika

Battleborn oferuje dwie zasadnicze formy rozgrywki – kooperacyjną kampanię fabularną dla maksymalnie pięciu osób oraz zwykłe potyczki wieloosobowe. Te drugie występują w rozmaitych trybach. Jednym z nich jest Incursion, w którym dwie pięcioosobowe drużyny, wspierane przez dziesiątki droidów („minionów”), próbują przebić się przez wrogie fortyfikacje i zdewastować kryjące się za nimi bazy.

W momencie premiery gry dostępnych było 25 postaci o bardzo dużym stopniu zróżnicowania. Mamy tu zarówno Oskara Mike’a, żołnierza rodem z Call of Duty, jak i uzbrojonego w dwa miecze pseudo-samuraja Rutha czy Thorn, zwinną elfkę strzelającą z łuku. Z czasem pula postaci powiększyła się za sprawą dodatków DLC.

Podczas meczu postacie zbierają doświadczenie i zdobywają kolejne poziomy w ramach systemu helix. Przy każdym awansie wybieramy jedną z kilku modyfikacji naszych podstawowych zdolności; na 7. poziomie otrzymujemy umiejętność ostateczną („ulti”). Po zakończeniu meczu rozwój ulega zresetowaniu. Oprócz tego występuje tu ogólna progresja konta, wyrażająca się odblokowywaniem nowych postaci za sukcesy w pojedynkach i w kampanii oraz zdobywaniem wirtualnej waluty, służącej do nabywania takich dóbr, jak „skórki”. W grze nie zabrakło również możliwości kolekcjonowania przedmiotów dodających różne bonusy, w które wyposażamy nasze postaci przed meczem czy misją kampanii fabularnej.

Kwestie techniczne

Jedną z cech wyróżniających Battleborna jest przyjemna dla oka grafika w komiksowym stylu (korzystająca z techniki cel-shading). Za kierunek artystyczny produkcji odpowiada Scott Kester, który przedtem pracował nad serią Borderlands.

Na koniec warto zaznaczyć, że w odróżnieniu od wielu gier z przypiętą etykietką przedstawiciela gatunku MOBA, Battleborn nie jest oparty na modelu płatności free-to-play – to „normalna”, płatna produkcja AAA, choć niepozbawiona wprowadzonych po premierze mikropłatności, pozwalających kupować elementy kosmetyczne (np. specjalne skórki dla postaci).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-10  

Ocena czytelników: 7,1 / 10 na podstawie 253 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,7 / 10 na podstawie 136 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 169,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Battleborn

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe Battleborn

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-750 2.66 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon 7850 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i7 750 2.66 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon 6870 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Recenzja gry Battleborn – niezła strzelanka, zły marketing
Recenzja gry Battleborn – niezła strzelanka, zły marketing

Recenzja 9 maja 2016, 14:43

Przygodę w Battlebornie rozpoczynamy od wprowadzenia, które jest pierwszą z dziewięciu misji fabularnych składających się na kilkugodzinną kampanię. Polegają one na realizowaniu konkretnych zadań, a wieńczy je rozbudowane starcie z głównym przeciwnikiem, prezentowanym na początku walki na wzór bossów z Borderlandsów. Porównania z tymi ostatnimi nasuwają się zresztą w Battlebornie stale, od razu więc zaznaczam, że główną różnicę stanowią łatwiejsi do pokonania przeciwnicy w recenzowanej grze – jeśli nie lubicie „gąbek na pociski”, to tu ich nie znajdziecie, poza bossami oczywiście.

PC
PS4
XONE