Awantura o Larę!

Znany brytyjski wydawca, firma Eidos Interactive, od pół roku nieustannie przekładał termin premiery nowego Tomb Raidera, a w przeciągu ostatnich kilku tygodni pojawiło się tyle różnych spekulacji i sprzecznych doniesień na temat premiery gry na komputery PC i konsole PS2, że sporo osób straciło rozegnanie w tej kwestii. Wykorzystała to jedna z największych brytyjskich sieci sprzedaży GAME (45% rynku) i miast rozpocząć sprzedaż gry w dniu dzisiejszym (tj. 4 lipca) uczyniła to już we wtorek. Naturalnie teraz owa firma odpiera ataki Eidosa i konkurencji, a także (o czym nie mówi się głośno) liczy ile zarobiła na tym małym „figielku”.

Przemysław Bartula

Znany brytyjski wydawca, firma Eidos Interactive, od pół roku nieustannie przekładał termin premiery nowego Tomb Raidera, a w przeciągu ostatnich kilku tygodni pojawiło się tyle różnych spekulacji i sprzecznych doniesień na temat premiery gry na komputery PC i konsole PS2, że sporo osób straciło rozegnanie w tej kwestii. Wykorzystała to jedna z największych brytyjskich sieci sprzedaży GAME (45% rynku) i miast rozpocząć sprzedaż gry w dniu dzisiejszym (tj. 4 lipca) uczyniła to już we wtorek. Naturalnie teraz owa firma odpiera ataki Eidosa i konkurencji, a także (o czym nie mówi się głośno) liczy ile zarobiła na tym małym „figielku”.

Jak wiemy w poniedziałek 30 czerwca, Eidos powiadomił, iż premiera gry w Wielkiej Brytanii nastąpi 4 lipca. Sieci dystrybucyjne we wtorek otrzymały egzemplarze gry i miały zaczekać z wystawaniem ich na półki do piątku..., jednakże gro sklepów należących do sieci GAME rozpoczęło sprzedaż od razu. Wkrótce po tym w ich ślady poszły inne duże sieci, które otrzymały już gry. Najwięcej stracili na tym niezależni, mniejsi sprzedawcy, do których nie dotarły jeszcze przesyłki z Eidosu.

Jako bezpośredni powód takiego zachowania się, jeden z dyrektorów sieci GAME, podał, iż jego firma otrzymała doniesienia o tym, że konkurencja zamierza wystawić grę do sprzedaży zaraz po jej otrzymaniu, jako „sprzedaż przedpremierowa” (pre-order sale). Naraziłoby to GAME na straty finansowe, a do tego nie można było dopuścić.

Poza tym GAME obarcza winą samego wydawcę, za zamieszanie jakie powstało przy okazji premiery Tomb Raider: The Angel of Darkness, które to było przyczyną frustracji u klientów oraz sprzedawców.

Szczegóły znajdziecie na serwisie MCV.

Tomb Raider: The Angel of Darkness

Tomb Raider: The Angel of Darkness

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 21 czerwca 2003

Informacje o Grze
5.6

GRYOnline

7.2

Gracze

6.1

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Square Enix
  • PC
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl