Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2009, 08:05

Alan Wake na Xboksa 360 ma pierwszeństwo

Po licznych pytaniach ze strony zainteresowanych graczy, jeden z pracowników zespołu Remedy Studios potwierdził poniedziałkowe informacje o tym, że jego firma aktualnie koncentruje wszystkie wysiłki na ukończeniu i wypuszczeniu na rynek Alan Wake w wersji dedykowanej konsoli Xbox 360. Tym samym wydanie na PC zostało odłożone...

Po licznych pytaniach ze strony zainteresowanych graczy, jeden z pracowników zespołu Remedy Studios potwierdził poniedziałkowe informacje o tym, że jego firma aktualnie koncentruje wszystkie wysiłki na ukończeniu i wypuszczeniu na rynek Alan Wake w wersji dedykowanej konsoli Xbox 360. Tym samym wydanie na PC zostało odłożone na bliżej nieokreśloną przyszłość po premierze opisywanego tytułu na konsoli Microsfotu.

Alan Wake na Xboksa 360 ma pierwszeństwo - ilustracja #1

Wypowiedź w tej sprawie pojawiła się na oficjalnym forum dyskusyjnym Alan Wake i należy do użytkownika o ksywce MarkusRMD, którym najprawdopodobniej jest Markus Maki - kierownik prac deweloperskich w Remedy. W swoim poście Markus dodał, że więcej informacji dotyczących edycji PeCetowej pojawi się w późniejszym czasie.

Ciężko powiedzieć, czy to oznacza rezygnację z tej platformy (a potwierdzenie smutnego newsa celowo odkłada się na później), czy raczej Alan Wake podąży "normalną" ścieżką gier wypuszczanych przez Microsoft (najpierw Xbox 360, później PC). Ciągle nie wiadomo też, kiedy całość pojawi się na rynku - wydawca dalej posługuje się ogólną datą (2010 rok).

Alan Wake na Xboksa 360 ma pierwszeństwo - ilustracja #2

Niezależnie od kwestii sprzętowych, cała sytuacja z Alan Wake przypomina mi atmosferę przed premierą Max Payne - pierwszego produktu Remedy Studios. Najpierw było bardzo długie czekanie na ukończoną grę, dodatkowo podsycane rewelacyjnymi informacjami prasowymi, a gdy całość zadebiutowała na rynku okazało się, że wcale nie jest tak idealnie i doskonale, jak miało być. Nie zrozumcie mnie źle - uważam, że Max Payne to jeden z największych hitów 2001 roku i świetnie wspominam czas spędzony na pokonywaniu kolejnych poziomów, ale - głównie przez wielokrotnie powtarzane wręcz idealnych wizji dewelopera - spodziewałem się czegoś jeszcze lepszego. Obawiam się, że z Alan Wake może być podobnie, ale nie wydawajmy wyroku za wcześnie.

Wszystkim graczom zainteresowanym Alan Wake polecam materiał filmowy z targów E3. Dodatkowo, pod tym adresem możecie przeczytać o naszych wrażeniach z zamkniętego pokazu.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej