Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2021, 11:29

autor: Adrian Werner

Alan Wake 2 - produkcja najpewniej ruszyła już pełną parą

Z raportu finansowego studia Remedy można wywnioskować, że projekt Alan Wake 2 przeszedł już w fazę pełnej produkcji.

Wszystko wskazuje na to, że w studio Remedy pełną parą ruszyła produkcja projektu Alan Wake 2, czyli kontynuacji gry akcji z 2010 roku. Takie wnioski można wyciągnąć z raportu finansowego dla inwestorów.

W dokumencie znalazła się notka, że projekt finansowany przez firmę Epic Games jest obecnie „w pełnej produkcji”. Opisywany jest on jako „gra AAA”. W raporcie nie ujawniono, czy chodzi o kontynuację przygód Alana Wake’a, ale kilka miesięcy temu takie informacje udostępnił zazwyczaj bardzo dobrze poinformowany dziennikarz Jeff Grubb z serwisu VentureBeat.

Przypomnijmy, że w 2019 roku Remedy odzyskało prawa do Alana Wake’a, więc jasne jest, że zespół prędzej czy później podejmie się opracowania kontynuacji. Od tego czasu elementy z tej marki pojawiły się w Control za sprawą dodatku AWE, co potwierdziło, że obie produkcje osadzone są w tej samej rzeczywistości, a twórcy zapowiedzieli, że będą dalej rozwijać to uniwersum.

Warto dodać, że niedawno w bazie danych serwisu Epic Games Store odnaleziono wzmianki o Alan Wake Remastered. Najpewniej więc Remedy przypomni graczom pierwszą część serii zanim zapowie sequel.

W raporcie znalazła się również informacja, że w produkcji znajduje się też inny, mniejszy projekt. Najpewniej chodzi tutaj o Condor, czyli kooperacyjną grę akcji będącą spin-offem Control. Ponadto Remedy prowadzi obecnie wewnętrzne testy innej strzelanki co-op nazwanej Vanguard, która wykorzysta model free-to-play. Prace nad nią mają przebiegać w dobrym tempie.

W dalszych planach jest wysokobudżetowa kontynuacja Control 2. Ten projekt jest jednak dopiero w fazie koncepcyjnej, więc wiele lat upłynie, nim zostanie oficjalnie zapowiedziany.

  1. Remedy Entertainment – strona oficjalna studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej