AGEIA Technologies przejmuje konkurencję

Coraz śmielej w branży elektronicznej rozrywki poczyna sobie koncern AGEIA Technologies – producent pierwszego procesora przeznaczonego do użytku właścicieli PeCetów, który zajmie się obliczaniem w czasie rzeczywistym realistycznych efektów fizycznych. Twórcy technologii PhysX postanowili pozbyć się konkurencji i w ostatnich dniach przejęli szwedzką firmę Meqon Research AB.

Krystian Smoszna

Coraz śmielej w branży elektronicznej rozrywki poczyna sobie koncern AGEIA Technologies – producent pierwszego procesora przeznaczonego do użytku właścicieli PeCetów, który zajmie się obliczaniem w czasie rzeczywistym realistycznych efektów fizycznych. Twórcy technologii PhysX postanowili pozbyć się konkurencji i w ostatnich dniach przejęli szwedzką firmę Meqon Research AB.

Utalentowani szwedzcy inżynierowie będą teraz pracować dla AGEIA Technologies, a opracowane dotąd przez nich rozwiązania, zostaną zaimplementowane w PhysX. Producentów gier, którzy wcześniej podpisali odpowiednie porozumienia z Meqon Research AB dotyczące wykorzystania stworzonego przez nich systemu oddziaływań fizycznych, czeka przesiadka na amerykańską technologię. Wśród tych pierwszych znajdują się m.in.: 3DRealms z Duke Nukem Forever, Saber Interactive z TimeShift, Inifite Games z 1XR oraz Larian Studios, którzy wykorzystają silnik w swoich nowych, wciąż niezapowiedzianych programach...

Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 czerwca 2011

Informacje o Grze
6.1

GRYOnline

6.1

Gracze

7.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2005-09-02
15:56

anen Generał

👍

W sumie to dobrze ze bedzie konkurecja na rynku "gigantow". Przychodzi mi do glowy takie dobre powiedzenie " Gdzie 2 sie bije tam 3 korzysta " Oby ten uklad grafinczy podbil rynek. Czas pokaze ...

Komentarz: anen
2005-09-02
16:01

zanonimizowany135328 Generał

Zamiast optymalizować engine, wykorzystywać procki i karty graficzne lepiej dołożyć nową kartę. I łatwiej, i można zarobić.

3DRealms z Duke Nukem Forever - hehe. Medal za wytrwałość.

Komentarz: zanonimizowany135328
2005-09-02
17:23

zanonimizowany30368 Pretorianin

anen --> Czy ty przeczytales tego newsa? Przeciez pisze tam ze jedna firma wykupila druga. I gdzie tu konkurencja? Chyba miales na mysli monopol, czyli wyzsze ceny.

Komentarz: zanonimizowany30368

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl