Age of Empires III wykorzystuje Shader model 3.0

Serwis IGN przeprowadził wywiad ze specjalistami z firmy Ensemble Studios, w której powstaje gra Age of Empires III - kolejna część słynnej serii z gatunku RTS.

NVIDIA Press Release

18

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora produktu i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Serwis IGN przeprowadził wywiad ze specjalistami z firmy Ensemble Studios, w której powstaje gra Age of Empires III - kolejna część słynnej serii z gatunku RTS. Oto fragment rozmowy:

IGN PC: Czy używacie zmodyfikowanej wersji engine`u gry zastosowanego w Age of Mythology czy może tworzycie nowy? Jakie nowe technologie chcecie wykorzystać w Age of Empires III?

Ensemble: Tak, zaczęliśmy tworzyć grę w engine`ie poprzedniej części, jednak szybko zorientowaliśmy się, że mamy niezwykłą szansę zrobić coś niezwykłego w zakresie nie tylko grafiki gier z rodzaju RTS, ale wręcz całego gatunku gier na komputery PC. W rezultacie napisaliśmy cały engine prawie od nowa.

Mechanizmy graficzne Age of Empires III w pełni wykorzystują technologie DirectX 9.0 i Shader model 3.0, zawierając więcej efektów graficznych niż jakakolwiek współczesna gra. Jak można zobaczyć na zrzutach ekranowych, stworzyliśmy świat, który nie tylko wygląda ładnie, ale ma także niespotykaną wcześniej głębię i miękkość. O wysokim stopniu jego zaawansowania świadczyć może zastosowanie na przykład takich efektów jak cienie własne obiektów wykorzystujące oświetlenie HDR (High Dynamic Range) czy woda z odbiciami Fresnela.

Do gry wprowadziliśmy także model fizyczny. Gdy w jednostki uderza na przykład ogień artyleryjski, postacie są rozrzucane w realistyczny sposób - spadają z dachów czy zsuwają się po zboczach gór. Modelowanie kolizji zaimplementowaliśmy także w przypadku budynków - niszczone obiekty rozpadają się na części i zawalają bardzo realistycznie. Gdy jeszcze dodamy do tego zaawansowane animacje każdej jednostki, końcowy efekt wygląda rzeczywiście imponująco.

Pełny tekst wywiadu:

https://pc.ign.com/articles/576/576023p1.html

Strona Ensemble Studios i więcej zrzutów ekranowych:

https://www.ensemblestudios.com/teaser.htm

Age of Empires III wykorzystuje Shader model 3.0 - ilustracja #1
Age of Empires III wykorzystuje Shader model 3.0 - ilustracja #2
Age of Empires III wykorzystuje Shader model 3.0 - ilustracja #3
Age of Empires III

Age of Empires III

PC
Data wydania: 18 października 2005
Age of Empires III - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

8.4

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Poradnik: Skoki Narciarskie 2005

Następny
Poradnik: Skoki Narciarskie 2005

Nintendo – świetlana przeszłość i plany na przyszłość

Poprzedni
Nintendo – świetlana przeszłość i plany na przyszłość

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl