Activision dystrybutorem DOOM III
O trzeciej części kultowego DOOM-a słyszymy już prawie od dwóch lat, jednak do tej pory brakowało jakichkolwiek nowych doniesień. Dopiero teraz id Software i Activision oficjalnie poinformowały o podpisaniu umowy dotyczącej gry DOOM III, na podstawie której Activision będzie światowym jej dystrybutorem.
Tomasz Pyzioł
O trzeciej części kultowego DOOM-a słyszymy już prawie od dwóch lat, jednak do tej pory brakowało jakichkolwiek nowych doniesień. Dopiero teraz id Software i Activision oficjalnie poinformowały o podpisaniu umowy dotyczącej gry DOOM III, na podstawie której Activision będzie światowym jej dystrybutorem.
Właściwie nie ma w tym niczego dziwnego, zważywszy, że począwszy od Quake II wszystkie nowe tytułu id Software dystrybuowane są właśnie przez Activision. Jak niektórzy jeszcze pamiętają, oryginalny DOOM pojawił się w 1993 roku jako shareware (za darmo można było przejść kilka pierwszych poziomów) całkowicie rewolucjonizując rynek gier na PC. Dotychczas stosowana grafika 2D zaczęła odchodzić do lamusa, a całkowitą palmę pierwszeństwa przejęły gry FPS. Z biegiem czasu i postępem technologicznym akceleratory graficzne umożliwiły osiągnięcie niesamowitego wręcz realizmu. Wystarczy zagrać w Return to Castle Wolfenstain czy Medal of Honor: Allied Assault.
Niestety twórcy DOOM III nie pokusili się o stworzenie nowego silnika graficznego. Gra oparta będzie na trochę zmodyfikowanym silniku Quake III Arena, co umożliwi co prawda bezproblemowe prowadzenie rozgrywki zarówno w trybie single jak i multiplayer, lecz nie powali na kolana. Wystarczy przecież spojrzeć na screeny czy trailery z Unreal II by przekonać się jak powinna wyglądać nowoczesna grafika 3D. Jedyny plus z zastosowania trochę wysłużonego silnika 3D jest taki, że gracze nie powinni się martwić o zbyt wygórowane wymagania sprzętowe.
- Activision
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany4548 Konsul
Rzucacie się oto, że autor tekstu napisał - DOOM III ma bazować na zmodyfikowanym enginie Q]|[A. A ja mam pytanie ?? Kto z was czytał informacje o DOOM III na stronie Id Software lub Activision. Nikt. Bo na jednej i drugiej stronie pisze jak byk - będzie bazować na zmodyfikowanym (niestety albo stety) enginie Q]|[A. Koniec.
zanonimizowany4820 Senator
SlipKnoT --> człowieku, w newsie napisane jest JAK BYK: "Gra oparta będzie na trochę zmodyfikowanym silniku Quake III Arena". "Trochę"? Trochę zmodyfikowano engine q3 na potrzeby RTCW czy MoH...
FEMALE.BODY.iNSPECTOR Konsul
To znów ja :)
Z racji że mi się trochę nudziło - napisałem (bo znalazłem jakiś adres) zapytanie do press information.
Mianowicie:
"Hello,
There's a quite heated debate going on in some forums about the newest product of id Software - that is Doom III. The question is rather simple, nevertheless it concerns the engine issue of the game - whether it will be a completely new engine or a modified version of one used in Quake 3: Arena.
Since this is the only email linking to press related information - I was wondering if you could possibly throw some light on this issue.
Looking forward to hearing from you.
Best regards
mój podpis"
Jak mi ktoś odpisze to zapostuję na forum co i jak...
zanonimizowany3720 Generał
tom666 --> Właśnie o to mi chodziło: silnik HL to odbajerowany Q2 (dodana obsłuda D3D, EAX, A3D, wolumetryczne oświetlenie ble ble ble...)
FEMALE.BODY.iNSPECTOR --> Fatkycznie, może przesadziłem z tymi 4 latami... Nie mniej jednak przez te 2 latka od Unreal'a do wydania UT chłopaki z Epic koncentrowali się raczej na zbijaniu bąków:)
FEMALE.BODY.iNSPECTOR Konsul
Switcher właśnie zanewsował sprostowanie - to tej wiadomości o enginie Q3
Chwała mu za to.