futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 15 sierpnia 2007, 12:06

autor: Artur Falkowski

Gry MMO na X360 będą mogły wykorzystywać twardy dysk

Microsoft w dalszym ciągu wymaga od twórców gier na X360, by ich produkcje mogły zostać uruchomione na pozbawionej dysku twardego dysku wersji Core konsoli. Jak się jednak okazało w trakcie organizowanej przez giganta z Redmont konferencji Gamefest 2007, istnieje pewien gatunek gier, dla którego firma może zrobić wyjątek – MMO.

Microsoft w dalszym ciągu wymaga od twórców gier na X360, by ich produkcje mogły zostać uruchomione na pozbawionej dysku twardego dysku wersji Core konsoli. Jak się jednak okazało w trakcie organizowanej przez giganta z Redmont konferencji Gamefest 2007, istnieje pewien gatunek gier, dla którego firma może zrobić wyjątek – MMO.

Stwierdzono, że producenci tego typu tytułów będą mogli korzystać z twardego dysku. Mało tego, ilość wykorzystanego miejsca nie będzie odgórnie narzucana przez Microsoft. Jedyny limit ustalać będą sami twórcy jeszcze przed premierą gry. Informacja o tym, ile miejsca na dysku może zarezerwować dla siebie dana produkcja, będzie zamieszczana na pudełku. Nie oznacza to jednak, że skoro twórcy napiszą 4 GB, zaraz po zakupie tyle danych trafi na dysk twardy konsoli. To raczej górna granica, której nie powinno się przekraczać.

„Nie możemy zgadywać, ile miejsca będziecie potrzebowali na swoje uaktualnienia” – powiedział Ian Lewis z Microsoftu„Jeżeli cokolwiek ma was powstrzymać przed rozwijaniem produktu w nieskończoność, nie będziemy to my, lecz raczej siły rynku. Jeżeli chcecie, możecie zarezerwować dla siebie 30 GB, ale to sprawi, że liczba waszych potencjalnych odbiorców stanie się o wiele mniejsza”.

Jeżeli w trakcie rozwoju danej gry okaże się, że twórcy nijak nie mogą zmieścić się w określonym przez siebie na początku limicie, Microsoft nie wyklucza możliwości jego przekroczenia. Wtedy jednak deweloperzy muszą zapewnić, by gra działała poprawnie na konsolach posiadających pierwotnie ustaloną liczbę danych, nawet jeżeli miałoby to odbić się na jej jakości (niższej rozdzielczości modele i tekstury, wprowadzenie streamowanych z serwera elementów etc.).

Wyjaśniono również sprawę opłat abonamentowych. Gracze nie posiadający konta Xbox LIVE Gold będą mogli grać w MMO na swoim bezpłatnym koncie Silver, uiszczając jedynie żądaną przez twórców kwotę.

Lewis przyznał, że wytyczne odnośnie gier MMO są na razie jedynie nakreślone i wciąż mogą ulegać zmianom. Mają zostać wprowadzone na dobre w pierwszej połowie 2008 roku.