22. Wirtualna rzeczywistość (VR)
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 22. Najpopularniejsze gry o tematyce Wirtualna rzeczywistość (VR).
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

The Assembly
Przygodowe 19 lipca 2016
Pierwszoosobowa przygodówka akcji, stworzona przez brytyjskie studio nDreams z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. Akcja gry The Assembly toczy się w tajnym laboratorium badawczym, umiejscowionym gdzieś w pustynnych terenach Nevady. Z dala od świata prowadzone są tam niezwykłe, rządowe eksperymenty, nadzorowane przez tytułową organizację uczonych, przedkładających postęp nauki nad kwestie moralne.

The SoulKeeper VR
RPG 15 sierpnia 2017
Osadzona w otwartym świecie fantasy gra RPG akcji z widokiem FPP/TPP, wyprodukowana przez niezależne studio HELM Systems. The SoulKeeper zawiera trzy osobne kampanie fabularne z różnymi grywalnymi postaciami i oferuje opcjonalne wsparcie dla zestawów VR.

Caffeine
Przygodowe 5 października 2015
Zrealizowana w konwencji horroru science-fiction gra przygodowa autorstwa niezależnego, jednoosobowego studia Incandescent Imaging. Akcja gry przenosi nas w bliżej nieokreśloną przyszłość, w której tytułowa kofeina jest cennym surowcem, pozyskiwanym w przestrzeni kosmicznej za pomocą specjalnych statków wydobywczych. Na pokładzie jednego z nich budzi się młody chłopiec i odkrywa, że na skutek nieznanych okoliczności statek został całkowicie opuszczony.

TrackMania 2: Valley
Wyścigi 4 lipca 2013
TrackMania 2: Valley to wyprodukowana przez zespół Nadeo zwariowana gra wyścigowa. Autorzy zaoferowali bardzo zręcznościowy model jazy i mechanikę zabawy, która kładzie nacisk na wykonywanie samochodami imponujących akrobacji.

Tethered
Strategiczne 25 października 2016
Opracowana z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej gra strategiczna, będąca debiutancką produkcją studia Secret Sorcery. W grze Tethered wcielamy się w rolę duchowego przywódcy niewielkich stworzonek zwanych Peeps, mieszkających na podniebnym archipelagu. Podczas gdy w dzień stworki pracują i rozwijają swoje małe społeczeństwo, zbierając jedzenie i zapewniające energię duchową kryształy, nocą skupiają się głównie na obronie swojej osady przed atakującymi po zmroku ślimakami.

Lantern
Przygodowe 15 listopada 2016
Oryginalna gra eksploracyjna stworzona przez włoskie studio Storm in a Teacup. Fabuła koncentruje się na losach azjatyckiej księżniczki, której łzy sprawiły, że świat wokół niej zaczął tracić barwy i umierać. Gracz wciela się w rolę niewielkiego lampionu, a jego zadaniem jest - poprzez niesienie przekazu o sile radości i miłości - przywrócenie krainie życia i kolorów.

Rollercoaster Dreams
Strategiczne 22 grudnia 2016
Gra strategiczno-symulacyjna studia Bimboosoft, oferująca możliwość zbudowania i zarządzania własnym parkiem rozrywki. Produkcja oferuje wsparcie dla gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR i jest jednym z tytułów startowych, dołączanych do zestawu.

EVEREST VR
Symulacje 2 sierpnia 2016
Przygotowana z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej gra symulacyjna, pozwalająca na odbycie emocjonującej wyprawy na szczyt najwyższej góry świata. Produkcja powstała we współpracy islandzkiego Sólfar Studios z ekipą RVX, odpowiedzialną m.in. za efekty specjalne w filmie Everest Baltasara Kormákura i przy wsparciu finansowym wielu skandynawskich instytucji.

The Gallery
Przygodowe 5 kwietnia 2016
Gra eksploracyjna zaprojektowana pod urządzenia do rzeczywistości wirtualnej. The Gallery - Episode 1: Call of the Starseed jest pierwszym epizodem serii The Gallery: Six Elements. Główny bohater trafia do fantastycznego świata pełnego tajemnic, w którym musi odnaleźć zaginioną siostrę. Akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby, a gracz może swobodnie rozglądać się po otoczeniu.

Ascension VR
Strategiczne 1 sierpnia 2016
Oryginalna produkcja stworzona przede wszystkim z myślą o rozgrywce wieloosobowej, łącząca specyfikę karcianek z wirtualną rzeczywistością. Gracz w Ascension VR kontroluje trójwymiarowego awatara, wybranego spośród 52 postaci, którego obserwuje z perspektywy trzeciej osoby. Zabawa koncentruje się na budowaniu talii — w trakcie kolejnych batalii rozbudowujemy ją o nowe karty — oraz starciach z innymi graczami.

Jeeboman
Akcji 5 kwietnia 2016
Pierwszoosobowa strzelanina wykorzystująca urządzenia do wirtualnej rzeczywistości, zaprojektowana przez twórców Cloudlands i A-10. W Jeeboman trafiamy do futurystycznego miasta, atakowanego przez armię robotów pod komendą obcej cywilizacji z kosmosu. Zadaniem gracza jest obrona przed agresorami zarówno w samym mieście, jak i na statku Obcych. W walce z przeciwnikami gracz może wykorzystać pięć broni, w tym działko laserowe, strzelbę i wyrzutnię rakiet.

The Lab
Zręcznościowe 5 kwietnia 2016
Darmowa aplikacja przygotowana z myślą o urządzeniach do rzeczywistości wirtualnej. Za jej stworzenie odpowiada studio Valve Software, właściciel platformy Steam oraz takich marek jak Half-Life, Dota czy Counter-Strike. The Lab jest zbiorem niepowiązanych ze sobą minigier, wykorzystujących możliwości rzeczywistości wirtualnej. W jednej z nich gracz korzysta z łuku i broni zamku przed falami atakujących wrogów.

Vanishing Realms
RPG 23 sierpnia 2019
Pierwszoosobowe RPG akcji, zaprojektowane od podstaw z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej pokroju Steam VR czy HTC Vive. Za powstanie gry odpowiada studio Indimo Labs, dowodzone przez byłego pracownika Valve Kelly’ego Baileya. Fabuła gry czerpie inspiracje z fantastycznego świata D&D, a podczas zabawy wcielamy się w rolę rycerza, który przemierza pełen magii świat i walczy z napotkanymi potworami.

Harmonix Music VR: The Dance
Zręcznościowe 13 października 2016
Przeznaczona do współpracy z goglami rzeczywistości wirtualnej produkcja muzyczna autorstwa studia Harmonix, znanego głównie za sprawą kolejnych odsłon serii Guitar Hero i Rock Band. Harmonix Music VR: The Dance nie stanowi gry w tradycyjnym rozumieniu, a cała zabawa polega tu na specyficznym doświadczaniu muzyki. Podczas rozgrywki trafiamy do lekko surrealistycznego świata, w którym naszym zadaniem jest rozkręcenie niewielkiej imprezy.

How We Soar
Symulacje 29 listopada 2016
Stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR gra eksploracyjna autorstwa brytyjskiego studia Penny Black, założonego przez byłych pracowników Cryteka i Free Radical Design. Akcja How We Soar przenosi nas do fantastycznego uniwersum, wykreowanego w umyśle pewnego pisarza. Podczas zabawy staramy się zaś przywrócić porządek w owym świecie i poskładać w całość porozrzucane wspomnienia autora, szybując na grzbiecie mitycznego ptaka – ognistego feniksa.

Unseen Diplomacy
Akcji 5 kwietnia 2016
Stworzona przez niezależne studio Triangular Pixels szpiegowska gra akcji typu VR Experience, która powstała jako demo technologiczne na potrzeby imprezy GameCity 2015, a z czasem stała się w pełni komercyjnym produktem, przeznaczonym na gogle rzeczywistości wirtualnej. W grze Unseen Diplomacy możemy wcielić się w rolę tajnego brytyjskiego agenta i oglądając świat z oczu bohatera, przeprowadzać go przez kolejne misje, mające na celu pokrzyżowanie planów żądnych władzy złoczyńców.

Cloudlands: VR Minigolf
Symulacje 5 kwietnia 2016
Stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej gra niezależnego studia Futuretown, której zasady nawiązują do klasycznego minigolfa, jednak miejscem akcji jest fantastyczny, unoszący się w przestworzach archipelag. Jak na minigolfa przystało, cała zabawa koncentruje się na próbach trafienia piłką do dołka ulokowanego na końcu toru, a zadanie to utrudniają nam porozmieszczane na nim przeszkody.

Carnival Games VR
Zręcznościowe 28 października 2016
Kolejna odsłona rozwijanej przez studio Cat Daddy Games zręcznościowej serii Carnival Games, stworzona tym razem z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej.

Surgeon Simulator: Experience Reality
Zręcznościowe 3 grudnia 2016
Zabawny symulator chirurga, opracowany przez zespół Bossa Studios z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Produkcja jest rozbudowaną o nowe funkcjonalności (większe możliwości obsługi kamery, co pozwala na oglądanie zabiegu z dowolnego kąta) wersją gry Surgeon Simulator z 2013 roku. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułowym lekarzem, który ma poważne problemy ze sprawnym operowaniem narzędziami i poruszaniem się.

Landfall
Akcji 21 lutego 2017
Gra taktyczna stworzoną z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Akcja Landfall rozgrywa się w dalekiej przyszłości, w której niemal całą Ziemię pokrywa gigantyczny ocean, a ludzkość walczy o każdy skrawek suchego lądu. Gracz wciela się w rolę wojskowego dowódcy, którego zadaniem jest pokonać wrogów przy użyciu dostępnych środków. Wśród nich znajdują się m.in. kroczące machiny wojenne, bombowce oraz zaawansowane technologicznie ataki specjalne.

Windlands
Zręcznościowe 5 kwietnia 2016
Trójwymiarowa gra platformowa, stworzona przez niezależne studio Psytec Games z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Rozgrywka, prezentowana z perspektywy pierwszej osoby, koncentruje się na eksploracji starożytnych ruin i miast – zadaniem gracza jest dotarcie do wyjścia lub portalu, jaki zabiera go do kolejnych lokacji.

Waddle Home
Logiczne 7 lipca 2016
Stworzona przez studio Archiact Interactive z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej gra logiczna, inspirowana popularną w latach 90. ubiegłego wieku serią Lemmings. W Waddle Home gracz wciela się w rolę kosmity, którego zadaniem jest przeprowadzenie grupy pingwinów przez trójwymiarowe poziomy, wypełnione rozmaitymi pułapkami, przepaściami i innymi przeszkodami.

SuperHyperCube
Zręcznościowe 13 października 2016
Minimalistyczna gra zręcznościowo-logiczna stworzona przez niezależne studio Kokoromi, w którego składzie znalazł się Phil Fish, autor udanej platformówki Fez. Wśród inspiracji twórcy SuperHyperCube wymieniają filmy science fiction z lat 80-tych, takie jak Tron czy Blade Runner. Rozgrywka opiera się na wykorzystaniu technologii rzeczywistości wirtualnej.