Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Half-Life: Alyx (PC)

Half-Life: Alyx PC

Poboczna odsłona serii strzelanek Half-Life, stworzona z myślą o goglach VR. Akcja została osadzona w City 17 między wydarzeniami z pierwszej i drugiej części, a rolę głównej bohaterki powierzono Alyx Vance - towarzyszce Gordona Freemana znanej z Half-Life 2.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | Oculus Rift | strzelanki | przygodowe gry akcji | HTC Vive | rzeczywistość wirtualna

PC Windows
Okładka Half-Life: Alyx (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

23marca2020

23marca2020

Steam

Half-Life: Alyx to kolejna odsłona słynnego cyklu strzelanek pierwszoosobowych, którego korzenie sięgają 1998 roku. Produkcja skupia się na postaci Alyx Vance, która pojawiła się po raz pierwszy w Half-Life 2, a następnie występowała także w Epizodzie Pierwszym i Drugim. Warto odnotować, że tytuł został stworzony wyłącznie z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości. Za opracowanie tego dzieła odpowiada firma Valve Software (twórcy poprzednich odsłon Half-Life, a także cykli Portal oraz Left 4 Dead).

Fabuła

Akcja Half-Life: Alyx rozgrywa się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu Half-Life. Wcielamy się w tytułową bohaterkę, Alyx Vance, która wraz ze swoim ojcem prowadzi badania na temat słabości Kombinatu – potężnej grupy obcych kontrolujących Ziemię od czasu tzw. incydentu Black Mesa - starając się znaleźć sposób na pokonanie okupantów.

Mechanika

Half-Life: Alyx jest pierwszoosobową strzelanką. Zabawa polega tutaj na eksplorowaniu lokacji (do tego celu przygotowano 3 różne tryby przemieszczania się), walce z przeciwnikami, a także rozwiązywaniu różnego rodzaju łamigłówek, które najczęściej wymagają korzystania z elementów otoczenia. Twórcy zadbali, by świat był jak najbardziej interaktywny. Stopniowo poznajemy też kolejne meandry fabuły.

Tytuł został przygotowany od podstaw z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości. Kamerą kierujemy, poruszając własną głową, zaś przedmiotów używamy, korzystając z kontrolerów trzymanych w rękach (niektóre typy gogli VR obsługują też śledzenie palców, co oznacza, że ruchy naszych dłoni są wiarygodnie przeniesione do wirtualnego świata.

W czasie strzelanin wykorzystujemy trzymane kontrolery, a nawet całe ciało – możemy np. wychylać się zza rogów i unikać przedmiotów lub pocisków. Musimy też ręcznie przeładowywać trzymaną broń (w niektórych wypadkach, zebrawszy leżące tu i ówdzie pociski).

Produkcja oferuje rozbudowane narzędzia, które pozwalają modyfikować różne elementy otoczenia, a nawet tworzyć rzeczy zupełnie nowe.

Tryby gry

W Half-Life: Alyx możemy grać wyłącznie samotnie. Podstawę rozgrywki stanowi kampania fabularna.

Kwestie Techniczne

Half-Life: Alyx posiada trójwymiarową oprawę graficzną, która prezentuje bardzo wysoki poziom w porównaniu do innych produkcji korzystających z gogli wirtualnej rzeczywistości. Pod względem klimatu tytuł mocno przypomina to, co znamy z kultowego Half-Life 2. Produkcja Valve Software współpracuje ze wszystkimi hełmami kompatybilnymi z platformą Steam: Valve Index, Oculus Rift, HTC Vive, Windows Mixed Reality oraz Oculus Quest (z kablem Link).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 7,8 / 10 na podstawie 828 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 6.5 / 10 na podstawie 191 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 214,99 PLN

Wymagania wiekowe Half-Life: Alyx

16+

Wymagania sprzętowe Half-Life: Alyx

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i7-7500 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz
  • 12 GB RAM
  • karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580 lub lepsza
  • Windows 10
Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie

Recenzja 27 marca 2020, 12:21

Liczba takich małych interakcji jest ogromna i przez całą grę łapałem się na tym, że spędzam zdecydowanie zbyt dużo czasu, oglądając śmieci podniesione z ziemi, rozrzucając butelki czy sprawdzając stacje radiowe i ręcznie ustawiając odbiornik na odpowiednie fale. Wizyta w hotelowym barze w jednym z rozdziałów skończyła się w moim przypadku konkursem rzucania zgniłymi jabłkami do butelek, które sam rozstawiłem. Takie przykłady mogę mnożyć bez końca.