Data wydania: 2025
Poboczna odsłona kultowego cyklu skradanek, przygotowana z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. W Thief VR: Legacy of Shadow wcielamy się w złodziejkę Magpie, która niczym Garrett przemierza Miasto, działając w mroku i dokonując zuchwałych napadów.
Thief VR: Legacy of Shadow to spin-off kultowego cyklu skradanek, zapoczątkowanego przez wydaną w 1998 roku grę Thief: The Dark Project. Produkcja została opracowana pod okiem zespołu Eidos Montreal przez studio Maze Theory (znane z gier z cyklu Doctor Who, czyli The Edge of Time, The Lonely Assassins oraz The Edge of Reality), zaś jej wydaniem zajęła się firma Vertigo Games. Tytuł został przygotowany z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej.
W Thief VR: Legacy of Shadow akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Twórcy dołożyli starań, by zaimplementować w tej produkcji wszystkie najważniejsze elementy, bez których nie sposób wyobrazić sobie gry spod szyldu Thief.
Podczas rozgrywki musimy trzymać się ciemności, poruszać się powoli i po cichu, uważnie obserwować przeciwników, by poznać ich trasy patrolowe, a także eliminować ich z zaskoczenia, starając się nie wywoływać niepotrzebnego alarmu. Pomaga nam w tym łuk znajdujący się na podorędziu naszej podopiecznej, który możemy wyposażyć w strzały z wodą i linami. Te pierwsze pozwalają na gaszenie ognia będącego źródłem światła, z kolei drugie umożliwiają nam dostawanie się w trudno dostępne miejsca.
Warto jednak pamiętać, że protagonistka, Magpie, to złodziejka, a nie zabójczyni, toteż czasami lepiej po prostu przemknąć za plecami niczego nieświadomego adwersarza, niż próbować się go pozbyć. Fach bohaterki pozwala jej również przetrząsać kieszenie nieprzyjaciołom i włamywać się do schowków, a także gromadzić poukrywane w nich kosztowności.
Gra została podzielona na misje o nieliniowym charakterze. Do każdego celu prowadzi tu kilka ścieżek związanych z różnymi stylami gry.
Thief VR: Legacy of Shadow przenosi nas do steampunkowego uniwersum znanego z poprzednich części serii, a dokładnie – do Miasta, w którego mroku po raz kolejny przychodzi nam się zatopić. Metropolia jest rządzona twardą ręką przez barona Ulyssesa Northcresta, bogacącego się na krzywdzie mieszkańców, i tłumiącego w zarodku wszelkie przejawy sprzeciwu.
Tym razem jednak nie wcielamy się w Garretta, lecz w jego koleżankę po fachu – złodziejkę Magpie, wychowywaną przez ulicę po tym, jak jej rodzice zginęli w wyniku działań Northcresta. Nasza podopieczna stara się tylko wiązać koniec z końcem, jednak jej sytuacja zmienia się diametralnie, gdy trafia na trop potężnego artefaktu ukrytego w miejskim skarbcu. Dzięki niemu bowiem Magpie będzie mogła odkryć najmroczniejsze tajemnice Miasta i ujawnić złowrogi spisek.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi
Producent: Vertigo Games / Maze Theory (PC) / Maze Theory (PS5)
Wydawca: Eidos Montreal
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
6GIER
Ciesząca się dużym uznaniem seria skradankowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Cykl został wykreowany przez nieistniejący już zespół Looking Glass Studios, który przygotował jego dwie pierwsze odsłony. Trzecia część serii była dziełem zespołu Ion Storm, natomiast czwarta gra spod tego szyldu została opracowana przez ekipę Eidos Montreal.
State of Play stało się sceną powrotu kultowej serii Thief. Niestety, odbędzie się to w formie gry VR z nową bohaterką.
gry
Adrian Werner
4 czerwca 2025 23:41
doom45 Chorąży
Oryginalny aktor z trylogii Stephen Russell powraca jako głos Garretta (ducha w oku?) !!!
spamer Generał
Rozgrywka:
https://youtu.be/FTlC8GCMxEo?si=bGAiVdNELyIbQXk2
Przejście całej misji:
https://youtu.be/89AX8DHtH8c?si=sIjrlJPU6MwqKz3Q
maciell Senator
Dodane do listy w Steam. Wyglada lepiej jak Assassin Creed Nexus. AC Nexus sterowanie naprawde rozwiazali na 5. Juz widze, ze gra bedzie ladniejsza bo AC Nexus smigal na wbudowanym snapdragonie w quest 3 tu jednak potrzeba komputera.
W listopadzie ma tez wyjsc wersja VR Sybierii Remake. Kiedy znalesc czas na te wszystkie gry.