Firmy

Iron Galaxy Studios

Iron Galaxy Studios to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Iron Galaxy Studios, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Iron Galaxy Studios

Batman: Arkham Knight

Batman: Arkham Knight

23 czerwca 2015

Akcji

Batman: Arkham Knight
Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

18 października 2011

Akcji

Batman: Arkham City
Spyro Reignited Trilogy

Spyro Reignited Trilogy

13 listopada 2018

Zręcznościowe

Spyro Reignited Trilogy
Batman: Arkham Asylum

Batman: Arkham Asylum

25 sierpnia 2009

Akcji

Batman: Arkham Asylum
The Last of Us: Part I

The Last of Us: Part I

2 września 2022

Akcji

The Last of Us: Part I
Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

28 stycznia 2022

Akcji

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Niezależne amerykańskie studio deweloperskie, wyspecjalizowane w opracowywaniu konwersji gier stworzonych przez inne zespoły. Niemniej w portfolio firmy Iron Galaxy Studios można znaleźć również kilka w pełni autorskich projektów. Studio, którego siedziba od 2008 roku mieści się w Chicago, tworzy pozycje przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Od 2016 roku dyrektorem generalnym firmy jest Adam Boyes, który wcześniej piastował wysokie stanowiska w amerykańskim oddziale Capcomu oraz w Sony Interactive Entertainment.

Historia Iron Galaxy Studios

Iron Galaxy Studios zostało założone w sierpniu 2008 roku – za siedzibę swojej firmy Dave Lang (były pracownik Midway Games) obrał Chicago.

Początek działalności i pierwszy duży sukces

W pierwszych latach działalności studio koncentrowało się na pracy na zlecenie, pomagając innym deweloperom w przygotowywaniu konwersji ich dzieł. W 2009 roku w portfolio ekipy pojawiły się pierwsze pozycje, czyli Bionic Commando na Xboksa 360 oraz Snood na urządzenia mobilne z systemem Apple iOS. Rok później zespół mógł dołączyć do swojego dorobku cztery kolejne tytuły, wśród których wyróżniają się zwłaszcza konsolowe wersje gry Supreme Commander 2. Pierwszy duży sukces ekipy to wydana w 2011 roku gra Street Fighter III: Third Strike Online Edition.

Pierwsze autorskie dzieło

W ten sposób autorzy zdobyli doświadczenie, które mogli wykorzystać w opracowaniu pierwszego autorskiego dzieła, powstającego od 2011 roku. Ową pozycją było Wreckateer, czyli prosta zręcznościówka zainspirowana przez bestsellerowe Angry Birds, która rok później trafiła na Xboksa 360. Tytuł spotkał się z na tyle ciepłym przyjęciem ze strony graczy, że Iron Galaxy Studios mogło sobie pozwolić na otwarcie drugiego oddziału w Orlando na Florydzie.

Praca na zlecenie i kooperacja z gigantami branży

W międzyczasie zespół kontynuował pracę na zlecenie – ekipa współtworzyła między innymi konsolowe wersje BioShocka Infinite czy pecetowe Batman: Arkham Origins oraz Enslaved: Odyssey to the West. Wraz ze studiem One True Game Studios pracowała również nad Divekick, czyli humorystyczną bijatyką, która zadebiutowała w 2013 roku; kilka miesięcy później deweloperzy z Iron Galaxy Studios opracowali jej ulepszoną wersję o podtytule Addition Edition.

W 2014 roku portfolio deweloperów zasiliły jeszcze takie pozycje, jak Borderlands 2 w wersji na PlayStation Vita, Destiny na Xboksa 360 i PlayStation 3 czy wreszcie drugi sezon Killer Instinct. Dzięki wcześniejszej współpracy z firmami Gearbox Software i Warner Bros. Interactive Entertainment w 2015 roku twórcy uczestniczyli w powstaniu Borderlands: The Handsome Collection oraz pecetowego Batman: Arkham Knight. Ekipa zadbała również o dobre układy z firmą Zenimax Online, tworząc konsolowe The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited; jak później miało się okazać, nie było to ich ostatnie spotkanie z tą marką.

Rok 2016 Iron Galaxy Studios rozpoczęło z przytupem, prezentując światu trzeci sezon Killer Instinct; deweloperzy czuwali także nad wydanymi kilka miesięcy później konsolowymi wersjami gry Lichdom: Battlemage. W tym samym roku firma opracowała też VIDEOBALL (wraz z ekipą Action Button Entertainment), czyli ciekawą grę zręcznościową, łączącą elementy koszykówki, futbolu amerykańskiego oraz piłki nożnej.

W kolejnych latach zespół był pochłonięty pracą nad kolejnym autorskim projektem. Nim jednak Extinction zadebiutowało na komputerach osobistych i konsolach, do sprzedaży trafiła ciepło przyjęta konwersja gry The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, opracowana z myślą o platformie Nintendo Switch.

Współpraca z Activision i nie tylko

W 2018 roku deweloperzy nawiązali współpracę z wydawcą Activision Blizzard, na mocy której stworzyli pecetowy port kompilacji Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Później w tym samym roku studio podpisało się również pod Diablo III na Nintendo Switch, a także wzięło udział w powstawaniu Fallouta 76. Rok 2019 przyniósł premierę Spyro Reignited Trilogy na PC oraz następnych portów na Nintendo Switch – Overwatcha i Dauntless, których śladem w 2021 roku podążyło Apex Legends.

W 2022 roku studio znacząco „zwolniło”, przygotowując jedynie komputerową wersję Uncharted: Legacy of Thieves Collection oraz oddając w nasze ręce następne autorskie dzieło, czyli beat’em upa battle royale pod tytułem Rumbleverse (na PC oraz konsole Sony i Microsoftu).

W 2023 roku opisywany zespół współtworzył Metroid Prime Remastered na Nintendo Switch, a także The Last of Us: Part I oraz Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 na komputery osobiste. Rok 2025 przyniósł natomiast debiut pecetowej wersji gry The Last of Us: Part II Remastered i kompilacji Tony Hawk’s Pro Skater 3+4. Ta ostatnia została od podstaw stworzona przez Iron Galaxy Studios.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Iron Galaxy Studios.

Niezależne amerykańskie studio deweloperskie, wyspecjalizowane w opracowywaniu konwersji gier stworzonych przez inne zespoły. Niemniej w portfolio firmy Iron Galaxy Studios można znaleźć również kilka w pełni autorskich projektów. Studio, którego siedziba od 2008 roku mieści się w Chicago, tworzy pozycje przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Od 2016 roku dyrektorem generalnym firmy jest Adam Boyes, który wcześniej piastował wysokie stanowiska w amerykańskim oddziale Capcomu oraz w Sony Interactive Entertainment.

Historia Iron Galaxy Studios

Iron Galaxy Studios zostało założone w sierpniu 2008 roku – za siedzibę swojej firmy Dave Lang (były pracownik Midway Games) obrał Chicago.

Początek działalności i pierwszy duży sukces

W pierwszych latach działalności studio koncentrowało się na pracy na zlecenie, pomagając innym deweloperom w przygotowywaniu konwersji ich dzieł. W 2009 roku w portfolio ekipy pojawiły się pierwsze pozycje, czyli Bionic Commando na Xboksa 360 oraz Snood na urządzenia mobilne z systemem Apple iOS. Rok później zespół mógł dołączyć do swojego dorobku cztery kolejne tytuły, wśród których wyróżniają się zwłaszcza konsolowe wersje gry Supreme Commander 2. Pierwszy duży sukces ekipy to wydana w 2011 roku gra Street Fighter III: Third Strike Online Edition.

Pierwsze autorskie dzieło

W ten sposób autorzy zdobyli doświadczenie, które mogli wykorzystać w opracowaniu pierwszego autorskiego dzieła, powstającego od 2011 roku. Ową pozycją było Wreckateer, czyli prosta zręcznościówka zainspirowana przez bestsellerowe Angry Birds, która rok później trafiła na Xboksa 360. Tytuł spotkał się z na tyle ciepłym przyjęciem ze strony graczy, że Iron Galaxy Studios mogło sobie pozwolić na otwarcie drugiego oddziału w Orlando na Florydzie.

Praca na zlecenie i kooperacja z gigantami branży

W międzyczasie zespół kontynuował pracę na zlecenie – ekipa współtworzyła między innymi konsolowe wersje BioShocka Infinite czy pecetowe Batman: Arkham Origins oraz Enslaved: Odyssey to the West. Wraz ze studiem One True Game Studios pracowała również nad Divekick, czyli humorystyczną bijatyką, która zadebiutowała w 2013 roku; kilka miesięcy później deweloperzy z Iron Galaxy Studios opracowali jej ulepszoną wersję o podtytule Addition Edition.

W 2014 roku portfolio deweloperów zasiliły jeszcze takie pozycje, jak Borderlands 2 w wersji na PlayStation Vita, Destiny na Xboksa 360 i PlayStation 3 czy wreszcie drugi sezon Killer Instinct. Dzięki wcześniejszej współpracy z firmami Gearbox Software i Warner Bros. Interactive Entertainment w 2015 roku twórcy uczestniczyli w powstaniu Borderlands: The Handsome Collection oraz pecetowego Batman: Arkham Knight. Ekipa zadbała również o dobre układy z firmą Zenimax Online, tworząc konsolowe The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited; jak później miało się okazać, nie było to ich ostatnie spotkanie z tą marką.

Rok 2016 Iron Galaxy Studios rozpoczęło z przytupem, prezentując światu trzeci sezon Killer Instinct; deweloperzy czuwali także nad wydanymi kilka miesięcy później konsolowymi wersjami gry Lichdom: Battlemage. W tym samym roku firma opracowała też VIDEOBALL (wraz z ekipą Action Button Entertainment), czyli ciekawą grę zręcznościową, łączącą elementy koszykówki, futbolu amerykańskiego oraz piłki nożnej.

W kolejnych latach zespół był pochłonięty pracą nad kolejnym autorskim projektem. Nim jednak Extinction zadebiutowało na komputerach osobistych i konsolach, do sprzedaży trafiła ciepło przyjęta konwersja gry The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, opracowana z myślą o platformie Nintendo Switch.

Współpraca z Activision i nie tylko

W 2018 roku deweloperzy nawiązali współpracę z wydawcą Activision Blizzard, na mocy której stworzyli pecetowy port kompilacji Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Później w tym samym roku studio podpisało się również pod Diablo III na Nintendo Switch, a także wzięło udział w powstawaniu Fallouta 76. Rok 2019 przyniósł premierę Spyro Reignited Trilogy na PC oraz następnych portów na Nintendo Switch – Overwatcha i Dauntless, których śladem w 2021 roku podążyło Apex Legends.

W 2022 roku studio znacząco „zwolniło”, przygotowując jedynie komputerową wersję Uncharted: Legacy of Thieves Collection oraz oddając w nasze ręce następne autorskie dzieło, czyli beat’em upa battle royale pod tytułem Rumbleverse (na PC oraz konsole Sony i Microsoftu).

W 2023 roku opisywany zespół współtworzył Metroid Prime Remastered na Nintendo Switch, a także The Last of Us: Part I oraz Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 na komputery osobiste. Rok 2025 przyniósł natomiast debiut pecetowej wersji gry The Last of Us: Part II Remastered i kompilacji Tony Hawk’s Pro Skater 3+4. Ta ostatnia została od podstaw stworzona przez Iron Galaxy Studios.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Iron Galaxy Studios.

Wiadomości o firmie Iron Galaxy Studios

Pakiet odświeżonych wersji dwóch legendarnych gier od dzisiaj w Xbox Game Pass

Pakiet odświeżonych wersji dwóch legendarnych gier od dzisiaj w Xbox Game Pass

Dzisiaj do katalogów usług PC oraz Xbox Game Pass trafiła kompilacja odświeżonych wersji dwóch legendarnych produkcji pozwalających nam zasmakować wirtualnej jazdy na deskorolce.

gry

Krystian Pieniążek

11 lipca 2025 07:04

Pakiet odświeżonych wersji dwóch legendarnych gier od dzisiaj w Xbox Game Pass
Nowości na Steam. Partyzancki dzień świstaka od wydawcy Manor Lords i dwa remastery konsolowej klasyk

Nowości na Steam. Partyzancki dzień świstaka od wydawcy Manor Lords i dwa remastery konsolowej klasyk

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie produkcje, jak Every Day We Fight, Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4, RimWorld: Odyssey, PATAPON 1+2 REPLAY, Mycopunk czy American Truck Simulator: Iowa.

gry

Adrian Werner

7 lipca 2025 10:04

Nowości na Steam. Partyzancki dzień świstaka od wydawcy Manor Lords i dwa remastery konsolowej klasyk
Data premiery i cena Tony Hawk's Pro Skater 3+4 potwierdzona. Gra zadebiutuje w Game Passie

Data premiery i cena Tony Hawk's Pro Skater 3+4 potwierdzona. Gra zadebiutuje w Game Passie

Activision potwierdziło Tony Hawk's Pro Skater 3+4 i podało informacje o cenie oraz dacie premiery. Gra trafi do Game Passa.

gry

Jakub Błażewicz

6 czerwca 2025 11:40

Data premiery i cena Tony Hawk's Pro Skater 3+4 potwierdzona. Gra zadebiutuje w Game Passie
Activision wciąż milczy, lecz kolejne poszlaki sugerują, że nadchodzi Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Activision wciąż milczy, lecz kolejne poszlaki sugerują, że nadchodzi Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Znany skater Tyshawn Jones zdradził w wywiadzie, że pojawi się kolejnym remasterze z serii Tony Hawk’s Pro Skater. Wszystkie dotychczasowe spekulacje łączą się więc w całość – być może już wkrótce otrzymamy THPS 3+4.

gry

Michał Harat

25 lutego 2025 22:53

Activision wciąż milczy, lecz kolejne poszlaki sugerują, że nadchodzi Tony Hawk's Pro Skater 3+4
25 lat serii Tony Hawk. Słynny skater ogłosił radosną nowinę - kultowa marka „ma przyszłość”

25 lat serii Tony Hawk. Słynny skater ogłosił radosną nowinę - kultowa marka „ma przyszłość”

Seria Tony Hawk ma 25 lat, ale niedawne słowa tytułowego skatera sugerują, że seria może jeszcze świętować kolejne rocznice.

gry

Jakub Błażewicz

1 października 2024 10:08

25 lat serii Tony Hawk. Słynny skater ogłosił radosną nowinę - kultowa marka „ma przyszłość”
Genialny remake Tony Hawk's Pro Skater 1+2 miałby sequel, gdyby nie Activision

Genialny remake Tony Hawk's Pro Skater 1+2 miałby sequel, gdyby nie Activision

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 było podobno w planach - tak twierdzi Tony Hawk. W realizacji przeszkodziło jednak samo Activision.

gry

Krzysiek Kalwasiński

21 czerwca 2022 18:25

Genialny remake Tony Hawk's Pro Skater 1+2 miałby sequel, gdyby nie Activision
Extinction nową grą twórców PC-towego Batman: Arkham Knight

Extinction nową grą twórców PC-towego Batman: Arkham Knight

Studio Iron Galaxy, zajmujące się głównie pomaganiem innym deweloperom, pracuje nad autorską grą akcji zatytułowaną Extinction. W produkcji wcielimy się w wojownika walczącego z ogromnymi ogrami.

gry

Kamil Zwijacz

1 czerwca 2017 17:09

Extinction nową grą twórców PC-towego Batman: Arkham Knight

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl