Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3PSV
Okładka Borderlands 2 (PC)

Borderlands 2

Pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG, stanowiąca sequel hitu wydanego w 2009 roku. Dewelopingiem Borderlands 2 ponownie zajęło się studio Gearbox Software przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games.

Akcji | FPP | science fiction | postapokalipsa | FPS | humorystyczne | multiplayer | kooperacja | Role-playing shooter

Borderlands 2 to kontynuacja gry z 2009 roku, która osiągnęła spory sukces i spodobała się zarówno krytykom, jak i graczom. Druga odsłona serii została stworzona przez studio Gearbox Software i w dalszym ciągu jest połączeniem strzelanki pierwszoosobowej z elementami RPG w stylu Diablo. Podobnie jak pierwowzór, produkcja zawiera tryb kooperacji.

W drugiej części serii wracamy na planetę Pandora, aby sprawdzić niezbadane obszary, które skrywają wiele tajemnic uniwersum Borderlands. Fabuła opowiada o wydarzeniach mających miejsce niedługo po zakończeniu historii z „jedynki”. Głównym przeciwnikiem graczy jest tym razem Handsome Jack, który po przypisaniu sobie zasług bohaterów poprzedniej części, wykupił największego producenta broni w świecie gry, firmę Hyperion, i ogłosił się dyktatorem Pandory. Naszym celem jest ukrócenie jego tyranii, pokazanej oczywiście z przymrużeniem oka.

W grze spotykamy ekipę bohaterów znaną z pierwszej części, jednak tym razem Mordecai, Lilith, Brick występują w charakterze postaci pobocznych. Producent nie poszedł na łatwiznę i przygotował czwórkę nowych bohaterów do wyboru. Są nimi Salvador, Maya, Zero i Axton. Wprowadzenie tych protagonistów przekłada się na obecność nieznanych wcześniej klas postaci. Gunzerker posiada możliwość używania dwóch dowolnych rodzajów broni na raz i pełni funkcję tanka. Commando korzysta z pomocy działka automatycznego, które rozwijane jest poprzez odpowiedni zestaw umiejętności. W przypadku Assassina położono nacisk na element zaskoczenia – wojownik zastawia pułapki na przeciwników i preferuje działanie z ukrycia. W Borderlands 2 pojawia się również klasa Siren, która występowała w poprzedniej części, ale teraz otrzymała zupełnie nowe umiejętności.

Całkowitemu przemodelowaniu uległ system uzbrojenia, który był wizytówką pierwszej części gry. Twórcy z Gearbox Software stworzyli wszystkie bronie od podstaw, przypisując je do kilku charakterystycznych producentów. W odróżnieniu od „jedynki”, w Borderlands 2 giwery nie różnią się więc między sobą tylko statystykami, ale także wyglądem i sposobem działania. Również otoczenie, w jakim toczy się akcja produkcji, uległo znacznym modyfikacjom. Pandora nie jest już tylko i wyłącznie serią pustynnych krajobrazów. Zamiast tego, zaserwowano różnorodne lokacje, takie jak lodowe tundry, dżungle czy skaliste wzgórza.

Prawdziwą siłą Borderlands 2 pozostaje tryb kooperacji. Umożliwia on zabawę czterem osobom na raz za pośrednictwem sieci bądź połączenia lokalnego. Twórcy tak skonstruowali rozgrywkę, aby obecność innych graczy otwierała dostęp do nowych taktyk. Cześć z wyzwań jest też dedykowana grupom.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,4 / 10 na podstawie 2680 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,2 / 10 na podstawie 919 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Borderlands 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Borderlands 2

PC Windows

Rekomendowane: Core i5 2.3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP (SP3)/Vista/7, łącze internetowe

Recenzja gry Borderlands 2 - tak powinno się robić sequele!

Recenzja 18 września 2012, 09:49

Inaczej niż w „jedynce” kupuje się też miejsce na dodatkową amunicję – teraz interesującą nas grupę broni możemy pod tym kątem usprawnić do maksimum od razu, o ile posiadamy kryształy Eridium, drugą po dolarach walutę obecną w grze. Spore zmiany objęły samą walkę. Szybko biegnących wrogów (Psycho) da się wreszcie spowolnić, strzelając im w nogi, a służącym korporacji Hyperion robotom odstrzelić ręce, niwelując w ten sposób do zera czyhające z ich strony zagrożenie. Na placu boju pojawiły się jednostki złożone z dwóch lub więcej rywali, np. jeźdźcy na Skagach, których likwidujemy niezależnie, a największe maszyny można przed ubiciem okaleczyć, niszcząc ich systemy obronne. Znaczne poszerzenie garnituru oponentów zwiększyło frajdę płynącą z ich eksterminacji. Co rusz do akcji wkraczają inne typy nieprzyjaciół i nawet po kilkunastu godzinach totalnej rozwałki, kiedy wydaje się, że widzieliśmy już wszystko, wciąż możemy zostać zaskoczeni pojawieniem się nowego przeciwnika.

PC
X360
PS3
PSV