Wyszukiwarka gier
Supreme Commander 2

Supreme Commander 2

PCXbox
po premierze

Data wydania: 2 marca 2010

Strategiczne, Science fiction, RTS, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą.

7.0

GRYOnline

7.2

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny

Supreme Commander 2 to kontynuacja znanej strategii czasu rzeczywistego, stworzonej przez studio Gas Powered Games. Firma jest odpowiedzialna za opracowanie także takich dzieł jak: Demigod, Dungeon Siege, czy Space Siege.

W drugiej odsłonie serii Supreme Commander, wydanej w 2007 roku na pecety i później na Xboksa 360, powracamy do świata, w którym konflikty rozwiązuje się między innymi przy wykorzystaniu wielkich, doskonale wyposażonych machin kroczących, czyli mechów oraz czołgów, pojazdów latających i innego ciężkiego sprzętu.

Fabuła podejmuje dalsze losy trzech frakcji przedstawionych w pierwowzorze. Po zakończeniu konfliktu z poprzedniej odsłony serii, United Earth Federation, Cybranie i zakon Illuminati zawarli pokój i wspólnie utworzyli organizację o nazwie Colonial Defense Coalition. 25 lat później prezydent CDC zostaje zamordowany i żadna z frakcji nie przyznaje się do popełnienia tej zbrodni. Tak wybucha kolejna wojna - przemysł produkujący armię rusza na nowo, a przyjaźnie i sojusze ponownie muszą zostać zweryfikowane. W grze pojawia się wiele elementów z części pierwszej, chociaż autorzy wprowadzili również sporo modyfikacji.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 2 marca 2010Angielskie napisy i dialogi

Xbox 360

Xbox 360 16 marca 2010Angielskie napisy i dialogi

Producent: Wargaming Seattle / Gas Powered Games

Wydawca: Square Enix

Polski wydawca: Cenega S.A.

Gry z serii

Supreme Commander 2
Supreme Commander 2

2GRY

Gry z serii Supreme Commander

Cykl imponujących skalą gier strategicznych czasu rzeczywistego (RTS-ów), osadzonych w uniwersum science fiction. Seria została wykreowana przez studio Gas Powered Games, znane również między innymi z dwóch pierwszych odsłon Dungeon Siege. „Ojcem” Supreme Commandera był Chris Taylor, który wcześniej zasłynął jako główny projektant gry Total Annihilation, stworzonej przez studio Cavedog Entertainment.

Gry z serii Supreme Commander

Publicystyka

7.0
dobra

Recenzja GRYOnline

Supreme Commander 2

Pierwszy Supreme Commander podobał się wielu fanom RTS-ów, spragnionym powiewu świeżości. Czy część druga jest równie wciągająca?

Supreme Commander 2 - recenzja gry
Recenzujący:
Marcin Konstantynowicz
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
25 marca 2010
Opinie

1 marca 2010

Wymarzony marzec - 11 gorących premier

Już dawno pierwszy kwartał roku nie był tak bogaty w premiery znakomitych gier. Battlefield: Bad Company 2, God of War III i Assassin's Creed II na PC to tylko wierzchołek góry lodowej.

Wymarzony marzec - 11 gorących premier
Opinie

24 sierpnia 2009

Supreme Commander 2 - Wrażenia (gamescom 2009)

Na targach gamescom 2009 Chris Taylor za zamkniętymi drzwiami zaprezentował swoją najnowszą grę – Supreme Commander 2.

Supreme Commander 2 - Wrażenia (gamescom 2009)

Wiadomości

Najlepsze modyfikacje (13/03/2013) – m.in. Spherical Nightmares, Born in the Fire: America i Titanium Wars

W najnowszym przeglądzie modów omawiamy takie projekty jak Spherical Nightmares, Byngu, Born in the Fire: America, The Last Days, Titanium Wars, Mechcommander OmniTech. Poznaliśmy również finalistów tegorocznej edycji konkursu Make Something Unreal.

gry

Adrian Werner

13 marca 2013 09:00

Najlepsze modyfikacje (13/03/2013) – m.in. Spherical Nightmares, Born in the Fire: America i Titanium Wars

Gas Powered Games wykupione przez twórców World of Tanks

Gas Powered Games nie zostanie zamknięte. Studio wykupiła właśnie znana z World of Tanks firma Wargaming. Nie wiemy jeszcze, jak wpłynie to na los projektu Wildman.

gry

Adrian Werner

15 lutego 2013 09:11

Gas Powered Games wykupione przez twórców World of Tanks

Twórcy Dungeon Siege i Supreme Commander o krok od zamknięcia. Kickstarter ostatnią nadzieją studia Gas Powered Games

Znane z serii Dungeon Siege i Supreme Commander studio Gas Powered Games ma poważne kłopoty finansowe. Zwolniono większość pracowników, a przyszłość studia zależy od powodzenia Kickstartera gry Wildman.

gry

Adrian Werner

19 stycznia 2013 09:13

Twórcy Dungeon Siege i Supreme Commander o krok od zamknięcia. Kickstarter ostatnią nadzieją studia Gas Powered Games

Sześć nowych tytułów wzbogaca serię Premierowa Okazja - m.in. Just Cause 2, Borderlands, Magicka

Firma Cenega wprowadziła do sklepów sześć nowych tytułów w ramach odświeżonej serii wydawniczej Premierowa Okazja w promocyjnej cenie 39,99 zł. Mowa o Borderlands, Civlilization IV, Just Cause 2, Magicka, Wings of Prey: Skrzydła Chwały i Supreme Commander 2.

gry

Marek Oramus

25 listopada 2011 08:19

Sześć nowych tytułów wzbogaca serię Premierowa Okazja - m.in. Just Cause 2, Borderlands, Magicka

Wieści ze świata (Assassin's Creed: Brotherhood, God of War: Duch Sparty, Football Manager 2011) 28/09/10

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o pierwszym dodatku DLC do Supreme Commander 2, demie God of War: Duch Sparty, ratunku dla Project MyWorld, a także starcie beta testów multiplayera Assassin’s Creed: Brotherhood. Zapraszamy do lektury.

gry

Piotr Doroń

28 września 2010 13:45

Wieści ze świata (Assassin's Creed: Brotherhood, God of War: Duch Sparty, Football Manager 2011) 28/09/10

Wieści ze świata (Lord of the Rings Online, EA Sports MMA, Aion) 8/09/10

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o starcie darmowego Lord of the Rings Online, darmowym rozszerzeniu do Aiona, premierze Plants vs Zombies na X360, zapowiedzi dodatku DLC do Supreme Commander 2, a także demie EA Sports MMA. Zapraszamy do lektury.

gry

Piotr Doroń

8 września 2010 13:08

Wieści ze świata (Lord of the Rings Online, EA Sports MMA, Aion) 8/09/10

Wieści ze świata (Gran Turismo 5, Lost Planet 2, Battlefield: Bad Company 2) 22/04/10

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o aktualizacja pecetowych gier, sieciowym demie Lost Planet 2, debiucie darmowego MechWarriora 4, plotkach o trzecim dodatku do Batman: Arkham Asylum, a także łatkach do pecetowego Battlefield: Bad Company 2. Zapraszamy do lektury.

gry

Piotr Doroń

22 kwietnia 2010 13:18

Wieści ze świata (Gran Turismo 5, Lost Planet 2, Battlefield: Bad Company 2) 22/04/10

Wieści ze świata (Splinter Cell: Conviction, Wings of Prey, MGS: Peace Walker) 8/04/10

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o premierze dema Supreme Commander 2 na X360, przenosinach producenta serii Battlefield, nowych elementach Metal Gear Solid: Peace Walker, debiucie Future Wars i pierwszego dodatku do Wings of Prey, a także zwolnieniach w Slant Six. Zapraszamy do lektury.

gry

Piotr Doroń

8 kwietnia 2010 12:40

Wieści ze świata (Splinter Cell: Conviction, Wings of Prey, MGS: Peace Walker) 8/04/10

Premiery gier w Polsce (29 marca - 4 kwietnia)

W ubiegłym tygodniu swoje premiery w Polsce miały zaledwie cztery gry, wśród nich: Mount & Blade Warband i konsolowy Supreme Commander 2. Więcej nowości powinniśmy spodziewać się po Świętach.

gry

Marek Grochowski

5 kwietnia 2010 08:33

Premiery gier w Polsce (29 marca - 4 kwietnia)

Supreme Commander 2 – demo plus pełne wsparcie dla usługi Steamworks

Jak poinformowały firmy Valve oraz Square-Enix pecetowa wersja nadchodzącej produkcji zespołu Gas Powered Games w pełni korzystać będzie z dobrodziejstw usługi Steamworks.

gry

Adrian Werner

25 lutego 2010 08:58

Supreme Commander 2 – demo plus pełne wsparcie dla usługi Steamworks
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Supreme Commander 2.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Supreme Commander 2:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB, 5 GB HDD, Windows XP/Vista/7.

Microsoft Xbox 360

Xbox 360

Wspiera:
Xbox Live

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.0

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.2

Ocena Graczy

Średnia z 522 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.8

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 8063 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
PC

Marcin Konstantynowicz

Recenzent GRYOnline.pl

2010.03.25

Pierwszy Supreme Commander podobał się wielu fanom RTS-ów, spragnionym powiewu świeżości. Czy część druga jest równie wciągająca?

Ocena STEAM

8.8

Bardzo pozytywne (8 063)

[title]

Główne zalety gry

  • Ulepszona grafika i rozgrywka: Wiele osób zauważyło, że gra oferuje poprawioną grafikę z bardziej szczegółowymi modelami i środowiskami w porównaniu do swoich poprzedników. Rozgrywka jest opisana jako płynniejsza i bardziej dynamiczna.
  • Głębokość strategiczna: Gra oferuje satysfakcjonujące doświadczenie strategiczne, umożliwiając staranne planowanie i taktyczne manewrowanie, co jest doceniane przez fanów gier strategicznych w czasie rzeczywistym (RTS).
  • Unikalne cechy: Niektóre jednostki, szczególnie jednostki Cybran, które mogą przechodzić między walką lądową a morską, są podkreślane jako innowacyjne i przyjemne.
  • Dostępność: Gra jest dostępna na konsole i ma mniej problemów z grafiką i stabilnością w porównaniu do wcześniejszych odsłon, co czyni ją bardziej dostępną dla szerszej publiczności.

Główne wady gry

  • Powtarzalna rozgrywka: Wiele recenzji wspomina, że gra może stać się powtarzalna z biegiem czasu, brakuje w niej ekscytacji związanej z wprowadzaniem nowych potężnych jednostek.
  • Słaba fabuła kampanii: Narracja kampanii jest krytykowana za słabe rozwinięcie i brak głębi, co wpływa negatywnie na ogólne wrażenia.
  • Nierównowaga między frakcjami: Użytkownicy wyrażają niezadowolenie z równowagi frakcji, zauważając, że frakcje nie są równie skuteczne w porównaniu do wcześniejszych gier w serii.
  • Wolna rozgrywka: Tempo rozgrywki jest opisywane jako wolne, z długim czasem budowy jednostek i brakiem dynamicznej rozgrywki, która była obecna w wcześniejszych tytułach.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Złożoność i głębia: Wiele osób czuje, że gra uprościła mechanikę w porównaniu do Supreme Commander: Forged Alliance, brakuje w niej skomplikowanych systemów, które czyniły oryginalne gry angażującymi.
  • Skróty klawiszowe i opcje kontroli: Brak skrótów klawiszowych do produkcji jednostek oraz niemożność wspomagania kolejek budowy są postrzegane jako znaczące niedopatrzenia, które utrudniają efektywność rozgrywki.
  • System badań: Nowy system badań jest postrzegany jako zbyt prosty w porównaniu do wcześniejszych systemów ulepszeń, które pozwalały na większą personalizację i głębokość strategiczną.
  • Ulepszenia budynków: Użytkownicy tęsknią za możliwością ulepszania budynków oraz systemem jednostek o różnych poziomach, który był obecny w wcześniejszych grach, co dodawało złożoności i strategii do rozgrywki.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Supreme Commander 2 ma swoje zalety, szczególnie w zakresie grafiki i dostępności, wielu graczy uważa, że nie dorównuje głębi i złożoności, które charakteryzowały jego poprzedników.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2012-10-18
23:02

emil kuroń Senator

emil kuroń

Będzie w najnowszym CD-A !

Komentarz: emil kuroń
2012-10-24
21:35

zanonimizowany472379 Senator

Jako fan poprzednich części bardzo się zawiodłem.

Przepis jak wygrać misję:
Zbudować w c**j dużo elektrowni (20 starczy), odblokować konwertery masy i cały czas zamieniać energię na masę (trzeba się naklikać - mogłoby być automatyczne). Potem budujemy ile wlezie ciężkich stanowisk artylerii. W międzyczasie rozbudowujemy jakąś tam obronę, żeby tylko wróg się do bazy nie przedarł. I tyle. Ja właśnie grałem to miałem może 20 stanowisk ciężkiej ertylerii i 4 eksperymentalne. Kilka salw i całą bazę zmiotło.
Ogólnie to strasznie się rzuca w oczy prostota. Artyleria czy jednostki eksperymentalne - i misja wygrana.
Pierwsza część była dużo ciekawsza.

Komentarz: zanonimizowany472379
2013-03-09
21:01

Stalin_SAN Senator

Stalin_SAN

Kupiłem tą grę kiedyś tam w CDA, przypisałem do konta i tak czekała aż znajdę czas żeby w nią pograć - i w końcu znalazłem. Jeśli chodzi o moje doświadczenie z tą serią to grałem jedynie w demko pierwszej częśći, które mi się podobało, ale raczej przy tak nikłym doświadczeniu ciężko mi się będzie do części pierwszej odnosić.

Jeśli chodzi o trzon rozgrywki jest to oczywiście strategia, mamy tu do czynienia z 3 frakcjami każda ma po 6 misji, aby było ciekawie wszyscy bohaterzy którymi kierujemy dosyć dobrze się znają i współpracują ze sobą (jest jedna misja w której wszyscy trzej spotykają się na mapie), nie jest tutaj określone że ta frakcja nie lubi tej i będzię to jej zaciekły wróg, niestety nie grałem w część pierwszą więc fabularnie ciężko jest mi się odnosić, ale w tej części wszystkie 3 frakcje mają zawarty pokój a walczą z terrorystami i przeciwnikami tego sojuszu. Ogólnie warstwa fabularna o dziwo jak na strategie wypada całkiem nieźle i nie odnosiłem wrażenia że została tu wepchnięta na siłę.
Jeśli chodzi natomiast o to co najważniejsze czyli samą rozgrywkę to tak kolorowo już tu nie jest, gra jest bardzo prosta, a niemal każdą misję można zakończyć tą samą taktyką, ja robiłem sporo baz lotniczych, ulepszałem defensywe bazy co by nam przeciwnik się nie wcinał i produkowałem 70-100 bombowców, wtedy tylko leciałem do bazy wroga, niszczyłem generatory tarcz woku OJD i atakowałem głównego przeciwnika, skutkowało niemal zawsze, z tym że znalazło się pare misji np. morskich które nie pozwalały na taką taktykę, bądź też było to wymuszone dużą ilością wieżyczek w bazie wroga, swoją drogą szkoda też że w grze było strasznie mało misji morskich.

Jeśli chodzi o warstwę audio-wideo to gra wypada naprawdę całkiem nieźle, poziomy są zaprojektowane ciekawie i mocno futurystycznie, ciężko odnosić mi się do ich wielkości w stosunku do pierwszej części SC ale jak na tle innych strategii w które grałem, a grałem w naprawdę sporo to mapy są i tak duże, po za tym graficznie gra trzyma naprawdę wysoki poziom i ma niskie wymagania. Jeśli o warstwę audio chodzi to także nie mam zastrzeżeń, wszystkie odgłosy, muzyka, dialogi idą jak najbardziej na plus bo są niezłe.

Podsumowując gra wypada naprawdę nieźle, szkoda że jest prosta i nie grałem w pierwszą część bo z tego co widzę główne zarzuty stawiane dla tej gry odnoszą się do części pierwszej, ale dla mnie jako osoby która nie miała styczności z pierwszą częścią gra zasługuje na mocną ósemkę bo to naprawdę mile spędzone 14h.

Plusy:
+spore i fajne mapy
+nie nuży
+fabuła
+stosunek grafika/wymagania
+warstwa audio

Minusy:
-zbyt prosta
-powtarzalna
-mało misji morskich

Komentarz: Stalin_SAN
2014-06-07
10:04

zanonimizowany982924 Junior

👍

Witam. Mam problem z zainstalowaniem tej gry. Kupiłem ją z magazynem CD-Action.
Na płycie z grą jest kod do odblokowania tej gry w serwisie Steam.
Gdy wpisuję ten kod wyświetla mi się że wpisałem ten kod.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Komentarz: zanonimizowany982924
2014-06-07
10:05

Admin Senator

Admin

Supreme Commander 2 - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl