Seria gier Supreme Commander (Supreme Commander)
Cykl imponujących skalą gier strategicznych czasu rzeczywistego (RTS-ów), osadzonych w uniwersum science fiction. Seria została wykreowana przez studio Gas Powered Games, znane również między innymi z dwóch pierwszych odsłon Dungeon Siege. „Ojcem” Supreme Commandera był Chris Taylor, który wcześniej zasłynął jako główny projektant gry Total Annihilation, stworzonej przez studio Cavedog Entertainment.
Historia serii Supreme Commander
Pierwsza produkcja spod tego szyldu, zatytułowana po prostu Supreme Commander, w lutym 2007 roku trafiła na komputery osobiste. Dzieło Gas Powered Games przypadło do gustu graczom i recenzentom, toteż nieco ponad rok później doczekało się konwersji na Xboksa 360. W międzyczasie, bo w listopadzie 2007 roku, ukazał się samodzielny dodatek do tej pozycji, czyli Supreme Commander: Forged Alliance.
Na kontynuację Supreme Commandera fani musieli czekać do marca 2010 roku. Choć Supreme Commander 2 prezentował co najmniej przyzwoity poziom, to jednak nie powtórzył sukcesu poprzednika. Powodem takiego stanu rzeczy, były uproszczenia, które uczyniły go bardziej przystępnym pod względem mechaniki, co zraziło część fanów. Nie pomogła mu nawet niemal równoczesna premiera na komputerach osobistych oraz Xboksie 360. W rezultacie Gas Powered Games zrezygnowało z dalszego rozwoju marki.
Fabuła i gameplay w cyklu Supreme Commander
Gry z serii Supreme Commander przenoszą nas do uniwersum science fiction, w którym ludzkość posiadła technologię umożliwiającą jej kolonizację kosmosu na dużą skalę. Dziesięciolecia rozwoju technologicznego doprowadziły do powstania cybernetycznych istot zwanych Cybranami, a ponadto w przestrzeni międzygwiezdnej pojawili się kosmici.
W trakcie rozgrywki trafiamy w sam środek kosmicznego konfliktu toczonego na powierzchniach ciał niebieskich, a naszym zadaniem jest gromadzenie zasobów, budowa bazy oraz wystawienie możliwie największej armii (złożonej nawet z tysięcy jednostek) zdolnej zmieść wojska nieprzyjaciela. Z czasem zyskujemy możliwość rezygnacji z mikrozarządzania i automatyzacji wielu procesów, od rozbudowy siedziby po prowadzenie operacji wojskowych. Pomaga nam w tym specjalna jednostka dowodzenia zwana ACU (Armored Command Unit).
Produkcje spod szyldu Supreme Commander oferują kampanie dla pojedynczego gracza, a także tryby multiplayer.
Ewolucja serii Supreme Commander
2010
Supreme Commander 2
2007
Supreme Commander

Supreme Commander 2
2 marca 2010
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.
GRYOnline
Steam
Gracze

Supreme Commander
16 lutego 2007
Strategiczne, Internet, Multiplayer, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.
GRYOnline
Steam
Gracze
Dodatki:
- Supreme Commander: W obliczu wroga 6 listopada 2007