Wiedźmin - poradnik
Szczegółowy opis przejścia, dokładne mapy, wyszczególnione zadania poboczne, lista recept alchemicznych. Poradnik jest na bieżąco aktualizowany oraz dodawane są do niego kolejne części.
Aktualizacja:
Wiedźmin - poradnik
Ważne: Niniejszy poradnik, przez wzgląd na zawarte w nim treści, przeznaczony jest wyłącznie dla czytelników pełnoletnich.

Przygotowanie poradnika do Wiedźmina kosztowało mnie bardzo wiele godzin pracy. W związku z powyższym chciałbym potwierdzić informację, jakoby oba miecze wiedźmińskie były na potwory - z tym, że stalowy jest na potwory w ludzkiej skórze. Na przykład na pasożytujące na człowieku Upierdliwce, które lubią zauważyć, że poradnik jest do niczego, bo czegoś w nim brakuje czy coś się da zrobić inaczej, niż to zostało opisane. :-) A teraz zapraszam do poznania dalszych dziejów Geralta z Rivii.
Borys "Shuck" Zajączkowski
Uwaga 1: Przeczytanie opowiadań i Sagi o Wiedźminie nie jest potrzebne, by odnaleźć się w grze, niemniej znajomość wątków i postaci z książek w wielu miejscach gry pozwoli cieszyć się z zaszytych w niej smaczków - aluzji, ironii, pozwoli lepiej zrozumieć intrygi pewnych osób.
Prolog
Prolog stanowi w zasadzie tutorial do gry. Pamiętaj jednak, że możesz w nim zginąć, jeśli się szczególnie nie popiszesz. Z drugiej strony elementy nauki będą się pojawiać również później w grze, w miarę potrzeb. Warto bardzo sumiennie przejść ten tutorial i przyswoić wszystkie jego fragmenty.

Wybór poziomu trudności jest bardzo istotny - później nie będziesz go w stanie zmienić, a może się okazać po wielu godzinach gry, że zbyt ciężkie lub zbyt łatwe walki zaczną Cię nużyć. Różnice w poszczególnych poziomach dotyczą głównie siły i wytrzymałości przeciwników oraz punktów doświadczenia, jakie będziesz dostawać za ich pokonywanie, gdyż na najwyższym poziomie trudności punktów tych dostajesz... mniej. Walk w Wiedźminie jest bardzo dużo, więc wyższy poziom trudności przede wszystkim znacznie (dwukrotnie, przynajmniej) wydłuża czas gry - każda walka trwa dłużej, a ryzyko śmierci i związanego z nią wracania do wcześniejszego zapisu gry zwiększa się. Polecam normalny poziom trudności.
Uwaga 2: Na najwyższym poziomie trudności informacja o właściwym czasie, w którym należy kliknąć, by przedłużyć atak (bodaj najistotniejszy element walk), jest zubożona. (Kursor nie zmienia kształtu - trzeba bacznie obserwować kolor smugi pozostawianej przez miecz).

Wybór sterowania na początku gry nie ma żadnego znaczenia - w dowolnym momencie możesz się przełączać pomiędzy trzema dostępnymi za pomocą klawiszy: F1, F2 i F3. Uważam jednak widok znad ramienia (F3) za najwygodniejszy do prowadzenia walk, a jednocześnie oferujący najlepsze wrażenia z zabawy.
GRYOnline
Gracze
- Wiedźmin: M5 Obrzeża Wyzimy
 - Wiedźmin: M8 Wyzima Klasztorna
 - Wiedźmin: Zadania poboczne (3) Rozdział 2
 - Wiedźmin: M24 Baza Salamandry
 - Wiedźmin: Rozdział 1 - Wprowadzenie
 - Wiedźmin: Rozdział 1
 - Wiedźmin: Wnętrze Kaer Morhen - piętro Prolog
 - Wiedźmin: Opuszczamy Kaer Morhen Prolog
 - Wiedźmin: Walka z przerazą Prolog
 - Wiedźmin: Droga do Laboratorium Prolog
 - Wiedźmin: Laboratorium Wiedźminów Prolog
 - Wiedźmin: Wnętrze Kaer Morhen Prolog
 - Wiedźmin: Dziedziniec Kaer Morhen (2) Prolog
 - Wiedźmin: Dziedziniec Kaer Morhen (1) Prolog
 - Wiedźmin: Prolog
 
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.