Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2007, 16:12

autor: Artur Falkowski

Sztuka inspirowana grami na Games Convention 2007

Tegoroczna edycja Games Convention w Lipsku zapowiada się coraz ciekawiej. Już w maju informowaliśmy was, że poza tradycyjnymi – i najważniejszymi – dla tego typu imprez prezentacjami najnowszych gier, organizatorzy postanowili wprowadzić dodatkowe atrakcje, między innymi zawody sportowe i koncerty open-air.

Tegoroczna edycja Games Convention w Lipsku zapowiada się coraz ciekawiej. Już w maju informowaliśmy was, że poza tradycyjnymi – i najważniejszymi – dla tego typu imprez prezentacjami najnowszych gier, organizatorzy postanowili wprowadzić dodatkowe atrakcje, między innymi zawody sportowe i koncerty open-air. Ostatnio ogłoszono, że w ramach Games Convention 2007 odbędzie się również wystawa sztuki inspirowanej grami komputerowymi i konsolowymi.

Wystawa podzielona będzie na cztery części. Pierwsza, nosząca nazwę public_play, rozciągać się ma na obszarze 500 metrów kwadratowych i być czymś w rodzaju cyfrowego placu zabaw wypełnionego przeróżnymi instalacjami (m.in. wyświetlaną na wielkim ekranie rozgrywką w Chińczyka prowadzoną przez cztery komputery przeciwko sobie).

Sztuka inspirowana grami na Games Convention 2007 - ilustracja #1

Drugą częścią będzie wystawa Telespiele 1972-2007, która zaprezentuje 35-letnią historię elektronicznej rozrywki, przy czym szczególny nacisk położony zostanie na przedstawienie rzadkich gadżetów i gier niewidzianych dotychczas w Europie.

Na stanowisku Machinima odwiedzający imprezę będą z kolei mieli okazję obejrzeć filmy tworzone przy wykorzystaniu animacji z gier, posłuchać wykładów na temat tej formy działalności artystycznej, a także wziąć udział w warsztatach machinimy.

Czwarta wystawa, Digital Beauty - 3D Character Design, składać się będzie z dwudziestu obrazów. Widzowie będą mieli za zadanie odpowiedzieć na pytanie, które z nich przedstawiają prawdziwe obiekty, a które zostały opracowane za pomocą trójwymiarowej grafiki komputerowej.

gry