The Alters: Tabula rasa czy implanty? The Alters poradnik, porady
Ważny wybór pomiędzy tabula rasą i implantami ma miejsce w akcie 2 gry The Alters (zadanie Strzęp nadziei). Nasz poradnik opisuje dokładnie oba warianty – stworzenie specjalnego altera lub wyprodukowanie i wszczepienie urządzeń. Poznacie też konsekwencje tej decyzji i jej wpływ na akt 3.
Ostatnia aktualizacja: 3 lipca 2025
Wybrać wariant Tabula Rasa czy neuroimplanty? To jeden z ważnych wyborów, z którymi musicie zmierzyć się w trakcie przechodzenia gry The Alters. Nasz poradnik opisuje bardzo rozbudowane główne zadanie Strzęp nadziei, którym musicie zająć się w akcie 2. Dowiecie się m.in. jak przygotować się do każdego z wariantów, która decyzja jest lepsza oraz jakie mogą być długofalowe konsekwencje Waszego wyboru.
Na stronie są spojlery z drugiego i trzeciego rozdziału. Są one niezbędne do wytłumaczenia ważnego wyboru oraz efektów Waszych decyzji.
- Kiedy pojawia się ważny wybór w akcie 2?
- Jak przygotować wariant Tabula Rasa?
- Jak przygotować wariant implantów?
- Kiedy jest moment ważnego wyboru?
- Jakie są konsekwencje decyzji?
Kiedy pojawia się ważny wybór w akcie 2?
- W trakcie rozgrywania drugiego rozdziału kampanii doświadczycie niepokojącej sceny w kuchni - alterzy znajdą martwą owcę Molly. Pojawi się nowe główne zadanie Wartość życia. Jego pierwszy krok to przeprowadzanie badań Autopsja owcy i musi się tym zająć Jan naukowiec.
- Po zakończeniu badań dowiecie się od naukowca, że powodem śmierci zwierzęcia był krwotok mózgowy. Jan naukowiec zasugeruje przebadanie wszystkich alterów. Musicie mieć zbudowane w bazie ambulatorium i dodatkowo wyprodukować w warsztacie Ulepszenie rezonansu magnetycznego.
- Po zbudowaniu ulepszenia odwiedźcie ambulatorium. Musicie tu wykonać 2 czynności - najpierw zainstalować rezonans magnetyczny (powyższy obrazek), a następnie włączyć urządzenie i przebadać Jana. Załączy się cut-scenka i z wynikami musicie poczekać do kolejnego dnia.
- Z rozmowy z Janem naukowcem, że wszystkim alterom grozi śmierć i że tylko "główny" Jan jest zdrowy. W sprawie opracowania lekarstwa musicie porozmawiać z Lucasem i kontynuujcie grę, jeśli nie pojawia się opcja zadzwonienia w pokoju łączności.
Po przedstawieniu faktów Lucasowi musicie dodatkowo zaczekać na telefon od doktora Maxwella. Przedstawi on Wam swój pomysł i trzeba porozmawiać z Janem naukowcem. W Waszym dzienniku pojawią się 2 nowe questy:
- Strzęp nadziei - Tabula Rasa - To pierwszy główny wariant. Zakłada on stworzenie pustego altera, który pozbawiony będzie świadomości, myśli i cech osobowości. Umożliwi to wykorzystanie jego komórek mózgowych do opracowania lekarstwa i będzie wiązało się z jego śmiercią.
- Strzęp nadziei - Druga opinia - To drugi główny wariant, który powiązany jest z implantami. Będą one mogły zostać wyprodukowane i wszczepione alterom, by ochronić ich przed zbliżającą się śmiercią. Potencjalne zagrożenia to śledzenie implantów przez korporację i brak pełnej kontroli nad nimi.
Bardzo istotne jest to, że możecie równocześnie pracować nad dwoma wariantami i nie musicie skupić się tylko na jednym z nich. Moment ostatecznej decyzji pojawi się później. Dodatkowo możecie też rozmawiać z alterami o wyborze i poznawać ich opinie.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie