Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

The Alters: Wszystkie Trofea, Osiągnięcia, poradnik trofeowy The Alters poradnik, porady

W The Alters jest aż 56 osiągnięć i opisuje je nasz poradnik trofeowy. Możecie dowiedzieć się o szczegółowych wymaganiach trofeów oraz o krokach do ich zdobycia. Wszystko to pozwoli Wam odblokować platynowe trofeum The Alters.

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2025

Lista trofeów z gry The Alters zawiera sporo achievementów, których założenia i sposób zdobycia nie są łatwe do ustalenia. W zrozumieniu ich założeń powinien Wam pomóc nasz poradnik trofeowy, w którym opisaliśmy 56 różnych achievementów. Jest to wiedza, którzy przybliży Was do zdobycia platyny w The Alters.

Osobliwość kwantowa

Rodzaj trofeum: platynowe

Sposób odblokowania: Zdobądź wszystkie trofea w The Alters.

Komentarz: Platynę możecie odblokować tylko w wersji na konsolę PS5.

Ocalały

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Dotrzyj do bazy.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić. Zdobędziecie je na początku prologu.

We dwoje

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Stwórz pierwszego altera.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić. Pierwszym alterem zawsze musi być Jan technik. Stworzycie go w prologu z pomocą komputera kwantowego i modułu łona.

Przyczółek

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Zbuduj pierwszy punkt.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić. Pierwszy punkt wydobywczy dotyczy głębokich złóż substancji organicznych. Musicie go zbudować w prologu i cały proces dokładnie opisaliśmy na stronie Jak użyć skanera?.

Koty za płoty

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ prolog.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić.

Most

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Zbuduj most nad rzeką lawy.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić. Jest to część głównego zadania Dalsza droga z aktu 1. Musicie wytworzyć i osadzić kotwie mostowe - po 2 po każdej stronie rzeki lawy. Spowoduje to wygenerowanie mostu energetycznego, po którym będzie mogła przejechać Wasza mobilna baza.

Niezłomni

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ akt 1.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić.

Burza

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ akt 2.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić.

Powrót do domu

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ akt 3.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić.

Znalazłem was

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Znajdź bazę buntowników.

Komentarz: Poszukiwaniami kryjówki buntowników możecie zająć się w akcie 3. Jej położenie pokazujemy na dołączonym obrazku i prowadzi tam ścieżka od strony głębokich złóż metali. Baza buntowników jest u podstawy wielkiego drzewa.

Korporacyjna wtyczka

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Rozpocznij leczenie mutacji mózgu za pomocą implantów.

Komentarz: Trofeum to dotyczy ważnego wyboru z aktu 2 i wyklucza się wzajemnie z osiągnięciem Pionierskie badania.

Musicie wybrać wariant implantów zamiast opcji tabula rasa - moment ostatecznego wyboru pokazuje dołączony obrazek. Warto zabezpieczyć plik zapisu w dniu z dokonania wyboru, by mieć możliwość łatwego rozegrania obu wariantów.

Pionierskie badania

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Rozpocznij leczenie mutacji mózgu za pomocą terapii eksperymentalnej.

Komentarz: Trofeum to dotyczy ważnego wyboru z aktu 2 i wyklucza się wzajemnie z osiągnięciem Korporacyjna wtyczka.

Musicie wybrać wariant tabula rasa zamiast opcji implantów. Warto zabezpieczyć plik zapisu w dniu z dokonania wyboru, by mieć możliwość łatwego rozegrania obu wariantów.

Jej ostatnie życzenie

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Technika.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów. W przypadku każdego z tych trofeów samo odbywanie rozmów z danym alterem nie wystarczy. Musicie też wykonać dodatkowe czynności i dokonać odpowiednich wyborów.

W akcie 2 musicie znaleźć chip holograficzny i zbudować park i ławkę (Zielony azyl). Dodatkowo trzeba wybrać implanty. W akcie 3 musicie doprowadzić do sprowadzenia buntowników do bazy i skontaktować się z Leną. Technik musi Wam docelowo opowiedzieć całą historię o "jego" matce.

Ukryta prawda

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Naukowca.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów. Musicie w akcie 3 znaleźć bazę buntowników i pomóc im poprzez dostarczenie zapasów oraz połączenie ich kryjówki z mobilną bazą. Mini-quest naukowca załączy się w końcowej fazie gry i od razu trzeba się nim zająć.

Ochronić go

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Rafinera.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów i musicie stworzyć Jana rafinera po wybraniu go w komputerze kwantowym. Trofeum to powiązane jest z chłopakiem Jana rafinera - Benem. Wszystkie wymagane kroki opisaliśmy dokładniej na stronie Jak uratować Bena?.

Tworzenie siebie na nowo

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Górnika.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów i musicie stworzyć Jana górnika po wybraniu go w komputerze kwantowym.

Trzeba wybrać wariant serum na potrzeby odbudowania utraconej kończyny górnika oraz wysłać go do sali kontemplacji żeby się nie zapracował na śmierć - dokładniej opisaliśmy to na stronie Jak rozwiązać problem ręki górnika?. Dodatkowo musicie w akcie 2 zdecydować się na implanty, a w akcie 3 sprowadzić buntowników do bazy i pomóc górnikowi w jego projekcie.

Ten drugi

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Botanika.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów i musicie stworzyć Jana botanika po wybraniu go w komputerze kwantowym.

Botanik musi Wam towarzyszyć od aktu 1 i uzyskać pozwolenie na porozmawianie z Leną, by wspólnie opracować rozwiązanie. W akcie 2 wybierzcie wariant implantów, a w akcie 3 sprowadźcie buntowników do bazy. Po spełnieniu wszystkich warunków Jan botanik powinien pod koniec gry zasugerować zamianę miejsc.

Przemyśl to

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Strażnika.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów i musicie stworzyć Jana strażnika po wybraniu go w komputerze kwantowym.

W pewnym momencie fabuły dojdzie do kradzieży żywności w bazie i pozwólcie Janowi strażnikowi na zajęcie się śledztwem. W końcowej części aktu 3 powinna mieć miejsce konfrontacja naukowca ze strażnikiem w pomieszczeniu komputera kwantowego. Musicie poprzeć pomysł Jana strażnika odnośnie zdobycia danych.

Szczęśliwy Syzyf

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Doktora.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów. Musicie stworzyć Jana doktora oraz dodatkowo Jana terapeutę (możecie do dodać trochę później) z pomocą komputera kwantowego.

W akcie 2 wybierzcie wariant implantów. W akcie 3 powinniście otrzymać od doktora mini-quest z tatuażem i musicie skonsultować się z Janem terapeutą. Powróćcie do doktora z rekomendowanym rozwiązaniem.

Wyluzuj, stary

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Terapeuty.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów i musicie stworzyć Jana terapeutę po wybraniu go w komputerze kwantowym.

W akcie 2 przynieście Janowi terapeucie specjalną herbatę i wybierzcie wariant implantów. W akcie 3 doprowadźcie do powrotu buntowników do bazy, a także poproście Lenę i Lucasa o pomoc. Terapeuta powinien spotkać się z Wami w kajucie kapitana pod koniec gry.

Miejsce w ludzkich sercach

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ wątek Robotnika.

Komentarz: To jedno z osiągnięć powiązanych z wątkami alterów i musicie stworzyć Jana robotnika oraz dodatkowo Jana rafinera z pomocą komputera kwantowego.

W akcie 2 wybierzcie wariant implantów i porozmawiajcie z Janem naukowcem, a dowiecie się, że robotnik odmówił przyjęcia implantu (zignorowanie tego doprowadziłoby do jego śmierci). Zgódźcie się na plan wszczepienia implantu, gdy Jan robotnik będzie spał. Robotnik będzie wściekły za to na głównego bohatera - musicie porozmawiać z Janem rafinerem i przygotować specjalną zupę.

W akcie 3 doprowadźcie do sprowadzenia buntowników do bazy. Znajdźcie dodatkowo przypinkę na powierzchni planety i przekażcie ją robotnikowi jako prezent.

Asertywność

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Technika - asertywność.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana technika możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Zbudujcie pierwszą arkę rapidium w ramach głównej fabuły, a następnie pogadajcie z Janem technikiem i podzielcie jego zdanie na temat korporacji. Jeśli nie odblokuje się lekcja, to skonstruujcie świetlicę, zagrajcie w piwnego ponga i szukajcie kolejny okazji do interakcji z technikiem.

Poleganie na innych

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Botanika - poleganie na innych.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana botanika (musicie go opcjonalnie stworzyć) możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Czekajcie aż Lucas zadzwoni i poprosi Was o pomoc w sprawie niewygodnych pytań zadawanych przez Lenę. To quest czasowy i może zostać w pewnym momencie anulowany, a więc od razu zajmijcie się nim. Pogadajcie w tej sprawie z Janem botanikiem i pozwólcie alterowi pogadać z Leną.

Przyznanie się do słabości

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Górnika - przyznanie się do słabości.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana górnika (musicie go opcjonalnie stworzyć) możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Po tym jak Jan górnik zacznie narzekać na rękę odmówcie przekazania mu środków przeciwbólowych i doprowadźcie do tego, by samodzielnie odciął sobie kończynę. Pojawi się nowy wybór i postawcie na przekazanie serum żeby odrosła jego ręka. Dodatkowo do odblokowania lekcji konieczne może być wysłanie Jana górnika do sali kontemplacji.

Charyzma

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Robotnika - charyzma.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana robotnika (musicie go opcjonalnie stworzyć) możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Czekajcie na otrzymanie od Jana robotnika mini-zadania z utrzymania zapasu filtrów radiacyjnych i dobrych warunków pracy przez 5 kolejnych dni. Lekcja jest nagrodą za jego ukończenie. W razie problemów wczytujcie stan gry z początku ostatniego dnia żeby nie powtarzać wszystkich pięciu.

Optymizm

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Rafinera - optymizm.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana rafinera (musicie go opcjonalnie stworzyć) możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Zaczekajcie, aż Jan rafiner poprosi Was o wyprodukowanie hantli i postawienie pomieszczenia siłowni w bazie. Zgódźcie się na to i porozmawiajcie z nim po tym jak zjawi się w siłowni. Dowiecie się o Benie (jest to powiązane z osiągnięciem Ochronić go) i nauczycie się nowej lekcji.

Uczciwość

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Doktora - uczciwość.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana doktora (musicie go opcjonalnie stworzyć) możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Wybierzcie wariant implantów w akcie 2. Po awansowaniu do aktu 3 Jan doktor powinien zwrócić się do Was w sprawie zrobienia sobie tatuażu. Musicie skonsultować się dodatkowo z Janem terapeutą (i w razie potrzeby stworzyć go w komputerze kwantowym) i przekazać jego sugestie doktorowi. Sprowadźcie buntowników do bazy, jeśli Jan terapeuta nie chce z Wami współpracować.

Luz

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Terapeuty - luz.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana terapeuty (musicie go opcjonalnie stworzyć) możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Jan terapeuta w drugim akcie powinien zwrócić się do Was z prośbą o stworzenie unikalnego narzędzia. Pomóżcie mu w tym i wspólnie zażyjcie grzyby halucynogenne, by pogłębiła się Wasza więź.

Spryt

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Strażnika - spryt.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana strażnika (musicie go opcjonalnie stworzyć) możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Po tym dojdzie do kradzieży żywności w bazie możecie porozmawiać o problemie z Janem strażnikiem. Musicie rozegrać jego mini-quest z zainstalowania systemu monitoringu i zdemaskowania złodzieja.

Radość życia

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Tabuli Rasy - radość życia.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje. Tabula Rasa to unikalny alter bez własnej osobowości, którego możecie stworzyć w akcie 2. Konieczne jest to żeby wybrać wariant implantów, dzięki czemu Tabula Rasa nie zostanie "poświęcony" do opracowania metody wyleczenia pozostałych alterów.

Awansujcie do aktu 3 i czekajcie aż Tabula Rasa pojawi się w pobliżu śluzy powietrznej w bazie. Stworzy to okazję do odbycia z nim rozmowy.

Pragmatyzm

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przyswój wiedzę Naukowca - pragmatyzm.

Komentarz: To jedno z trofeów dotyczących mechaniki Opanowane lekcje, dzięki której z pomocą Jana naukowca możecie odblokować nową cechę osobowości u protagonisty.

Awansujcie w akcie 1, by doświadczyć pierwszej burzy magnetycznej. Niedługo po niej Jan naukowiec zasugeruje wprowadzenie na 2 dni godzin crunchu, by wszyscy pracowali dłużej. Zgódźcie się na to i ustawcie je w zakładce Przydzielone zadania (powyższy obrazek). Pogadajcie ponownie z naukowcem po zaliczeniu jego mini-questu.

Świadomość

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Niespodziewany członek zostaje z załogą.

Komentarz: Chodzi tu o altera Tabula Rasa, czyli tego, który nie ma własnej osobowości i którego możecie stworzyć pod koniec aktu 2.

Domyślnie Tabula Rasa miał zostać "poświęcony" do opracowania metody wyleczenia pozostałych alterów, ale możecie zmienić zdanie i wybrać wariant implantów. Spowoduje to, że Tabula Rasa wyruszy z Wami w dalszą podróż i będzie w Waszej bazie w akcie 3.

Jest tam ktoś jeszcze?

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ulepsz komputer kwantowy.

Komentarz: Komputer kwantowy możecie ulepszyć dzięki awansowaniu na wyższy poziom kubitów. Wszystkie wymagane kroki dokładnie opisaliśmy na stronie FAQ Jak zwiększyć poziom kubitów?.

Mistrz budownictwa

Rodzaj trofeum: srebrne

Sposób odblokowania: Zbuduj wszystkie możliwe moduły.

Komentarz: Nowe pomieszczenia bazy możecie odblokować dzięki prowadzeniu badań i mogą też o nich wspominać Wasi alterzy. Dodatkowo pomieszczenie park i ławka staje się dostępne po tym jak znajdziecie chip holograficzny w akcie 2. Polecamy też powiększyć bazę, by pomieścić wszystkie typy pomieszczeń.

Zjednoczeni

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przekonaj buntowników do powrotu.

Komentarz: W akcie 2 wybierzcie wariant implantów zamiast opcji tabula rasa. Po awansowaniu do aktu 3 i dotarciu do kryjówki buntowników możecie zacząć im pomagać - dostarczcie im surowce, a następnie połączcie dzięki pylonom ich kryjówkę z Waszą mobilną bazą.

Na sam koniec powinno dojść do ugody i ich powrotu. Jan technik nie zgodzi się na powrót jeśli postawiliście na opcję tabula rasa, nawet jeśli udzielicie pełnej pomocy.

Coś więcej niż rzecz

Rodzaj trofeum: srebrne

Sposób odblokowania: Daj każdemu alterowi przynajmniej jeden przedmiot osobisty.

Komentarz: Przedmioty osobiste to inaczej prezenty i musicie je najpierw znaleźć jako znajdźki podczas eksploracji planety. Postarajcie się odkryć w 100% mapę każdego rozdziału, by znaleźć wszystkie dostępne sekrety.

Każdy przedmiot osobisty "pasuje" do konkretnego altera i możecie go przekazać wybierając opcję dialogową podczas rozmowy (przykład na obrazku). Nie ma więc ryzyka podarowania prezentu niewłaściwemu alterowi.

Sami ze sobą

Rodzaj trofeum: srebrne

Sposób odblokowania: Stwórz wszystkich dostępnych alterów.

Komentarz: Nie jest to możliwe podczas jednego przejścia gry, bo nie wystarczy Wam slotów na wszystkich dostępnych alterów. Gra zapamiętuje wybory z wcześniejszych przejść. Przechodząc ją ponownie wybierzcie innych alterów z dostępnej puli.

Chcemy więcej

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Zbuduj drugą arkę rapidium.

Komentarz: Przejdźcie do opisu trofeum Przewyższaj oczekiwania.

Tego nam było trzeba

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Zbuduj trzecią arkę rapidium.

Komentarz: Przejdźcie do opisu trofeum Przewyższaj oczekiwania.

Misja jest najważniejsza

Rodzaj trofeum: srebrne

Sposób odblokowania: Zbuduj czwartą arkę rapidium.

Komentarz: Przejdźcie do opisu trofeum Przewyższaj oczekiwania.

Przewyższaj oczekiwania

Rodzaj trofeum: złote

Sposób odblokowania: Zbuduj piątą arkę rapidium.

Komentarz: Pięć ark rapidium to maksymalna ich liczba do zbudowania w Waszej bazie. Musicie odblokować wyższe poziomy badań (wyższy poziom kubitów), rozbudować bazę i przeznaczyć sporo surowców.

Macie na to czas aż do finału gry, bo questy z budowania ark rapidium nie będą znikały z Waszego dziennika wraz z awansowaniem do kolejnych aktów. Cały proces dokładniej opisaliśmy na stronie FAQ Jak zbudować arkę rapidium?.

Jan Mądry

Rodzaj trofeum: złote

Sposób odblokowania: Przyswój całą wiedzę swoich alterów.

Komentarz: Musicie odblokować wszystkie inne osiągnięcia powiązane z mechaniką Opanowane lekcje - przejdźcie do ich opisów w naszym poradniku trofeowym, by uzyskać więcej informacji. Dodatkowo musicie awansować do aktu 3.

Mądre zarządzanie

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Rozpocznij podtrzymanie produkcji.

Komentarz: To mechanika gry, którą znajdziecie w zakładkach produkcji i może ją Wam też objaśnić jeden z alterów. Możecie ustawiać minimalny zapas danego przedmiotu. Spowoduje to, że po jego przekroczeniu gra automatycznie doda do kolejki produkcji kolejne pozycje. Najlepiej to ustawić dla filtrów radiacyjnych, by zapobiec wyczerpaniu ich zapasów.

Jak tu przestronnie!

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Rozbuduj bazę po raz pierwszy.

Komentarz: Potrzebne są do tego badania i wydanie dużej ilości materiałów. Proces opisaliśmy na stronie Jak powiększyć bazę?.

Ruchoma wioska Jana

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Maksymalnie rozbuduj bazę.

Komentarz: To rozwinięcie poprzedniego trofeum Jak tu przestronnie!. Musicie awansować bazę na czwarty poziom.

Mee!

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Pogłaskaj owcę.

Komentarz: Owcę stworzycie w prologu, po skorzystaniu po raz pierwszy z komputera kwantowego i modułu łona. Jest to idealny moment do tego żeby ją pogłaskać po wciśnięciu klawisza interakcji. Owca zniknie z bazy w drugim akcie kampanii, tak więc nie odkładajcie trofeum na później.

Ścieżka korporacyjna

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ grę z pomocą korporacji.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z odblokowywaniem różnych zakończeń kampanii.

Musicie wybrać wariant implantów w akcie 2. Po dotarciu do finału w akcie 3 możecie zdecydować się na dowolne z dostępnych zakończeń (są z nimi powiązane osobne trofea).

Ścieżka Maxwella

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Ukończ grę z pomocą Maxwella.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z odblokowywaniem różnych zakończeń kampanii.

Musicie wybrać wariant tabula rasa w akcie 2 i dodatkowo trzeba zadbać o to żeby Lena w żadnym momencie nie dowiedziała się o istnieniu alterów. Doprowadźcie następnie fabułę do końca.

Nowoczesny przemysł

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Wytwórz pierwszą część zasobów przy użyciu rafinerii

Komentarz: Na potrzeby tego trofeum trzeba zbudować rafinerię w bazie i idealną osobą do jej obsługiwania jest Jan rafiner. Działanie rafinerii polega na przetwarzaniu surowców na inne. Najprościej możecie wydobyć metale wzbogacone i uzyskać dzięki nim metale i substancje organiczne (powyższy obrazek). Później będziecie też mogli przetwarzać surowce ALX.

Tarczo, ufam tobie

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Wejdź w anomalię 20 razy.

Komentarz: Temat anomalii dokładniej opisaliśmy na stronie Jak unikać anomalii?. Domyślnie kontakt z anomalią oznacza zwiększenie poziomu napromieniowania, ale mogą Was też chronić osłony przed anomaliami. Celowo zbliżcie się do 20 różnych anomalii na przestrzeni całej gry.

Miłość wymaga poświęceń

Rodzaj trofeum: srebrne

Sposób odblokowania: Zdradź wszystkich jako Botanik.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z odblokowywaniem różnych zakończeń kampanii.

W akcie 2 wybierzcie wariant implantów i dodatkowo miejcie Jana botanika wśród alterów. Pod koniec aktu 3 otrzymacie cel z pożegnania się z alterami i botanik zaproponuje zamienienie się z "prawdziwym" Janem miejscami. Zgódźcie się na to. Grając już jako Jan botanik wybierzcie opcję żeby nic nie robić.

Puszczona z dymem

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Wysadź bazę.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z odblokowywaniem różnych zakończeń kampanii.

W akcie 2 wybierzcie wariant implantów. Po zniszczeniu drzewa interalu w akcie 3 otrzymacie opcję sabotowania bazy. Musicie wyprodukować 4 ładunki wybuchowe i rozmieścić je w różnych częściach bazy. Już po pożegnaniach z alterami wybierzcie właśnie ten wariant.

W jedności siła

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Przetrwaj burzę magnetyczną.

Komentarz: Osiągnięcie powiązane jest z postępami w fabule i nie możecie go przegapić. Burzy magnetycznej po raz pierwszy doświadczycie w pierwszym akcie. Przetrwanie burzy opisaliśmy na stronie Jak unikać promieniowania?.

Nowa perspektywa

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Zrób alternatywny tatuaż z Naranathem Bhranthanem

Komentarz: Sprawę zrobienia tatuażu poruszy Jan doktor, ale tylko jeśli wybraliście wariant implantów. Potrzebny Wam też będzie Jan terapeuta - stwórzcie obu alterów.

W akcie 3 sprowadźcie do bazy buntowników i z pomysłem Jana doktora udajcie się do Jana terapeuty. Zaproponuje on własny wzór i musicie na niego przystać.

Mnie się należało bardziej

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Wróć na Ziemię jako Botanik.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z odblokowywaniem różnych zakończeń kampanii.

W akcie 2 wybierzcie wariant implantów i dodatkowo miejcie Jana botanika wśród alterów. Pod koniec aktu 3 otrzymacie cel z pożegnania się z alterami i botanik zaproponuje zamienienie się z "prawdziwym" Janem miejscami. Zgódźcie się na to. Grając już jako Jan botanik możecie się dowolnie zachować.

Sam ze sobą

Rodzaj trofeum: brązowe

Sposób odblokowania: Zdaj swoich alterów na łaskę innych.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z odblokowywaniem różnych zakończeń kampanii.

W akcie 2 wybierzcie wariant implantów. Po pożegnaniu się z alterami w ścisłym finale gry postanówcie żeby nic nie robić (grając nadal jako Jan, nie jako botanik).