The Alters: Wszystkie zakończenia The Alters poradnik, porady
Jak obejrzeć wszystkie zakończenia The Alters? Nasz poradnik omawia dostępne zakończenia głównej kampanii. Dowiecie się jakie są wymagane kroki do odblokowania zakończeń oraz jaki może być ich przebieg.
Ostatnia aktualizacja: 3 lipca 2025
Czy alterzy mogą przeżyć, a Jan i Lena ponownie stać się parą? To tylko niektóre z pytań, na które mogą odpowiedzieć wybrane zakończenia gry The Alters. Poniżej znajdziecie zestawienie wszystkich głównych zakończeń, które są powiązane z implantami i Tabulą Rasą, a także z głównymi postaciami - Maxwellem, Leną, Lucasem, Agatą i Janem botanikiem. Dowiecie się też o wyborach związanych z zakończeniami, przygotowaniach do finału oraz obejrzeniu różnych zakończeń w ramach tego samego przejścia gry.
- Jak przygotować się do zakończeń?
- Zakończenia powiązane z wariantem implantów (Lena i Jan botanik)
- Zakończenia powiązane z wariantem Tabula Rasa (Maxwell)
Jak przygotować się do zakończeń?
Pierwszy ważny wybór, który wpłynie na dostępność zakończeń, czeka Was w trakcie rozgrywania aktu 2. W głównym zadaniu Wartość życia dowiecie się, że wszyscy alterzy są w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Konieczne okaże się wdrożenie planu wyleczenia alterów. Stanie się to możliwe dzięki stworzeniu i poświęceniu altera bez świadomości (Tabula rasa) lub wszczepieniu neuroimplantów. Wybór ten bardzo dokładnie opisaliśmy na osobnej stronie Tabula rasa czy implanty?.
- Wybranie wariantu implantów spowoduje, że w finale gry będziecie współpracować z Leną zamiast z Maxwellem (korporację zacznie reprezentować Agata). Buntownicy będą mieli szanse powrotu na Ziemię, ale tylko jeśli pomyślnie namówicie ich do powrotu do głównej bazy. Pojawi się tu też okazja do odblokowania dodatkowych zakończeń Jana botanika.
- Wybranie wariantu Tabula rasa spowoduje, że w finale gry będziecie współpracować z Maxwellem zamiast z Leną. Dodatkowo musicie liczyć się z tym, że buntownicy nie będą mieli szans powrotu na Ziemię. Wynika to z tego, że po odłączeniu się od głównej grupy pozostaną do końca gry w swojej kryjówce i nie uda się Wam nakłonić ich do powrotu do bazy.
- Niezależnie od wybranego wariantu musicie rozegrać większość aktu 3. Jednym z najważniejszych kroków będzie wspinaczka po drzewie interalu i użycie fragmentatora. Odblokuje to Wam możliwość aktywowania nadajnika do wezwania ekipy ratunkowej.
- W Waszym dzienniku pojawi się kilka nowych zadań. Obowiązkowe jest to żeby wynaleźć i zbudować sarkofag arki. Skonstruowanie go oprócz wolnych slotów (w razie potrzeby usuńcie inne moduły bazy) wymaga 30 metali i 40 rapidium.
- Opcjonalne przygotowania mogą dotyczyć planów przejęcia statku ratunkowego. W uporaniu się z ekipą ratunkową mogą Wam posłużyć gaz usypiający lub ładunki wybuchowe, zaś w uzyskaniu kontroli nad statkiem autopilot lub pomoc Lucasa. Warianty te mogą wymagać skończenia projektów badawczych, wytworzenia przedmiotów w warsztacie czy nawiązania kontaktu z Ziemią.
- Polecamy ukończyć wszystkie możliwe przygotowania z listy. Pozwoli to Wam posiadać dostęp do różnych zakończeń już w ścisłym finale, po tym jak zablokowane zostaną opcje prowadzenia badań, wydobywania surowców i korzystania z warsztatu.
- Użycie prawej konsoli w centrum dowodzenia to ostateczny punkt bez powrotu. Gra zablokuje w tym momencie większość mechanik (w tym upływ czasu). Będziecie mieli okazję pożegnać się z alterami (i ewentualnie omówić z nimi plan działania) oraz przejść do właściwego wyboru zakończenia.
Zakończenia powiązane z wariantem implantów (Lena i Jan botanik)
Bardziej pozytywne zakończenie gwarantuje przejęcie statku ratunkowego (zdradzenie korporacji) i możecie skorzystać z przygotowań dokonanych przed przybyciem ekipy ratunkowej.
- Zgromadzone rapidium zawsze trafi w ręce korporacji i zostanie wykorzystane do własnych celów zamiast do rozwiązania problemów z żywnością na Ziemi.
- Alterzy z Waszej bazy pomyślnie unikną wykrycia dzięki sarkofagowi Arki. Możliwe jest też uratowanie buntowników, ale tylko jeśli w akcie 3 uda się Wam ich sprowadzić z powrotem do bazy.
- Jan zostanie postawiony przed sądem za swoje czyny. Wybrane wcześniej opcje w związku z kradzieżą statku ratunkowego wpłyną na postawione mu zarzuty oraz na wysokość wymierzonej kary. Na łagodniejszy wyrok może wpłynąć użycie gazu usypiającego zamiast ładunków wybuchowych, a także skorzystanie z pomocy Lucasa zamiast z opcji autopilota. Sam Lucas zgodzi się Wam pomóc tylko jeśli macie dobre relacje i wpływ na jego odpowiedź może też mieć ile ark rapidium zbudowaliście w trakcie gry.
- Lena może pojawić się w sądzie i stanąć w obronie Jana, ale gra nie udzieli definitywnej odpowiedzi na temat ich dalszych relacji.
Inny wariant zachowania to zignorowanie opcji kradzieży statku i musicie podjąć decyzję żeby nic nie robić. Kontrolę nad akcją ratunkową przejmie wtedy korporacja z Agatą na czele.
- Zgromadzone rapidium trafi do korporacji i także i w tym przypadku nie dojdzie do rozwiązania problemu z żywnością na Ziemi.
- Jan nie zostanie o nic oskarżony. Nie tylko nie będzie go czekać rozprawa sądowa, ale zostanie uznany za bohatera odpowiedzialnego za pozyskanie rapidium. Dojdzie natomiast do zerwania dalszych relacji Jana z Leną.
- Dojdzie do wykrycia alterów, którzy znajdowali się w bazie w momencie przybycia statku ratunkowego, aczkolwiek ich dalsze losy pozostaną tajemnicą. Buntownicy mogą pozostać w ukryciu na obcej planecie, ale tylko jeśli nie sprowadziliście ich do bazy.
Dostępny jest jeszcze trzeci alternatywny wariant, ale wymaga on żeby w akcie 3 w Waszej bazie znajdował się Jan botanik. Pod koniec aktu 3 może on Wam przedstawić swój plan i zakłada on żeby zamienić się miejscami z głównym bohaterem. "Prawdziwy Jan" może wtedy dołączyć do alterów w sarkofagu Arki, zaś Jan botanik przejmie jego tożsamość i pozostanie w bazie. Decyzję w tej sprawie możecie podjąć w trakcie ostatnich pożegnań. Grając już jako Jan botanik pojawią się 2 standardowe opcje:
- Kradzież statku ratunkowego - Jan Botanik postawiony zostanie przed sądem, ale będzie mógł związać się z Leną. Pozostali alterzy z sarkofagu Arki (w tym prawdziwy Jan) unikną wykrycia, zaś rapidium pozostanie w rękach korporacji.
- Postanowienie żeby nic nie robić - Jan Botanik uniknie rozprawy sądowej, ale gra nie wyjawi dalszych losów prawdziwego Jana oraz pozostałych alterów z sarkofagu Arki. Botanik wyjawi Lenie swoją prawdziwą tożsamość, przy czym nie staną się parą. Rapidium pozostanie w rękach korporacji.
Zakończenia powiązane z wariantem Tabula Rasa (Maxwell)
Najlepsza opcja to kradzież statku ratunkowego (zdradzenie Maxwella i reszty korporacji) i możecie polegać na przygotowaniach sprzed przybycia ekipy ratunkowej.
- Janowi i jego alterom uda się zachować zgromadzone rapidium i Maxwell nie uzyska do niego dostępu. Maxwell może zostać oskarżony i postawiony przed sądem za swoje nieetyczne działania.
- Możliwe są warianty, że uda się Wam rozwiązać kryzys żywieniowy na Ziemi lub że rapidium trafi w ręce korporacji. Zależy to od otrzymania pomocy od Lucasa. Będzie on chciał Wam pomóc tylko jeśli macie dobre relacje i wpływ na jego odpowiedź może też mieć ile ark rapidium zbudowaliście w trakcie gry.
- Jan zostanie postawiony przed sądem za kradzież statku i pojawi się ryzyko odbycia kary więzienia. Większych problemów spodziewajcie się jeśli użyliście autopilota i ładunków wybuchowych. Lena może pojawić się w sądzie i stanąć w obronie Jana.
- Alterzy z Waszej bazy pomyślnie unikną wykrycia dzięki sarkofagowi Arki. Alterzy z bazy buntowników zawsze pozostaną na obcej planecie i nie można ich wziąć ze sobą.
Alternatywa to odstąpienie od przejęcia statku ratunkowego i musicie podjąć decyzję żeby nic nie robić. Kontrolę nad akcją ratunkową przejmie Maxwell.
- Jan zyska nową tożsamość i stanie się pracownikiem nowej korporacji założonej przez Maxwella. Zgromadzone rapidium wpadnie w ręce Maxwella i problem z żywnością na Ziemi nie zostanie rozwiązany.
- Los alterów z Waszej bazy pozostanie w tym przypadku nie do końca wyjaśniony, przy czym można zakładać, że będą przetrzymywani przez Maxwella. Alterzy z bazy buntowników zawsze pozostaną na obcej planecie i nie zostaną pojmani.
- Lucas zerwie kontakt z Janem, zaś Lena w tym wariancie zakończenia w ogóle nie pojawi się.
Zobacz także