Układ bazy w The Alters możecie zmieniać, ale te warianty są po prostu najlepsze
Niezależnie od potrzeb, zawsze warto zadbać o swoje własne gniazdko. Przedstawiamy dwie propozycje, które idealnie sprawdzą się u Jana Dolskiego.

Rozgrywka w The Alters to nie tylko eksploracja kosmosu i walka o przetrwanie, ale także – wbrew pozorom – aranżacja wnętrz… przynajmniej do pewnego stopnia. Podczas pobytu na nieznanej planecie, Jan Dolski może rozbudowywać swoją bazę, dodając do niej nowe pomieszczenia oraz dowolnie zmieniając ich układ.
Możliwości jest naprawdę dużo, jednak pytanie brzmi, która z nich sprawdzi się najlepiej dla naszego bohatera? Poniżej przedstawiamy dwa sprawdzone układy tymczasowego domu Janka.
Więcej przydatnych informacji znajdziecie w naszym poradniku:
Kilka szybkich porad na start
Jak wspominaliśmy na wstępie, gra pozwala nam dowolnie zmieniać układ pomieszczeń w bazie – jedynym wyjątkiem jest oczywiście jej rdzeń. Kombinowanie z architekturą nic nas tutaj nie kosztuje, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę możliwość jej rozszerzania wraz z postępem fabuły. Istotnym aspektem jest masa bazy, która może uniemożliwić nam ukończenie ostatniego aktu – wystarczy, że przypilnujemy zebranych zapasów substancji organicznych.
Zdarza się także, że podczas remontu któreś pomieszczenie zaczyna świecić się na czerwono. Na szczęście alarm nie oznacza nadchodzącego zagrożenia: po prostu musimy nieco inaczej dany pokój umieścić tak, by zapewnić swobodne przejście sobie i alterom. Szczególnie warto zadbać o te pomieszczenia, które odwiedzamy najczęściej – bo komu chciałoby się pokonywać kilometry między nimi? Nie warto przy tym zajmować się budowaniem zwykłych korytarzy – zamiast tego stawiajcie kolejne pomieszczenia bezpośrednio obok siebie.
Układ #1: Dwa szyby windy jak najbliżej środka
Pierwszy pomysł na układ to umieszczenie jednego bądź dwóch długich szybów windy jak najbliżej środka bazy. W ten sposób nie tylko zapewniamy sobie wygodę, ale przede wszystkim szybkość przemieszczania się między różnymi partiami naszego domu. Pokoje w takim układzie znajdują się praktycznie obok siebie, co umożliwia swobodne funkcjonowanie Jana i alterów.
Układ #2: Jedna winda w samym centrum
Drugi układ pochodzi bezpośrednio od gracza, zakładając umieszczenie jednej długiej windy w samym centrum bazy. Wówczas wszystkie pomieszczenia są rozmieszczone po obu stronach budynku, co jest prostym i efektywnym układem oszczędzającym dużo miejsca. Warto zauważyć, że powtarzające się pokoje o tym samym przeznaczeniu zostały umieszczone blisko siebie, czego przykładem jest rząd magazynów o różnych rozmiarach – a w centrum mamy oczywiście rekreacyjny ogródek.