Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

The Alters: Układ bazy i rekomendowane pomieszczenia The Alters poradnik, porady

Jak rozplanować pomieszczenia bazy w grze The Alters? W poradniku informujemy o zalecanym układzie bazy. Dodatkowo opisaliśmy problem z czerwonym kolorem pomieszczeń oraz przygotowaliśmy listę najbardziej przydatnych konstrukcji w bazie.

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2025

Poprawne rozmieszczenie pomieszczeń mobilnej bazy z gry The Alters może Wam pomóc w sprawnym poruszaniu się po niej i zarządzaniu dostępną przestrzenią. Ta strona poradnika skupia się na temacie układu bazy i przedstawia rozwiązanie częstego problemu z czerwonym pomieszczeniem. Możecie dodatkowo znaleźć zestawienie najlepszych pomieszczeń, które powinny znaleźć się w Waszej bazie.

Rekomendowany układ bazy

  1. Do mobilnej bazy dotrzecie po raz pierwszy podczas prologu i ma ona już wtedy kilka pierwszych pomieszczeń. Proponowany przez grę startowy układ nie jest obowiązkowy i możecie go zmieniać. Gra nie pozwoli Wam na zmianę położenia rdzenia bazy.
  2. Rekomendowany przez nas pomysł na bazę to 1 lub 2 długie szyby windy. Pozwoli to Wam szybko podróżować pomiędzy różnymi piętrami i wchodzić do pomieszczeń na lewo lub na prawo od szybu. Nie marnujcie miejsca ani surowców na korytarze, tylko stawiajcie kolejne pomieszczenia bezpośrednio obok siebie (oraz obok windy).
  3. Nie umieszczajcie zbyt daleko często odwiedzanych pomieszczeń, np. centrum dowodzenia. Dobrze byłoby, gdyby znajdowały się blisko windy oraz blisko kajuty kapitana, w której rozpoczynacie i kończycie każdy dzień.
  4. Przenoszenie pomieszczeń na ekranie bazy jest darmowe. Wykorzystujcie to do lepszego zaplanowania przestrzeni, czy np. dla znalezienia miejsca dla nowego typu pomieszczenia.
  5. Pamiętajcie, że z czasem rozbudujecie bazę (opisaliśmy to na stronie Jak powiększyć bazę?). Nie przejmujcie się, jeśli na obrzeżach ekranu bazy macie puste pojedyncze sloty. Po tym jak opłacicie upgrade baza zostanie rozszerzona i znajdzie się miejsce na nowe pomieszczenia.
  6. Zwracajcie uwagę na masę bazy. Jeśli przekroczy ona dozwolone zapasy substancji organicznych, to nie będziecie mogli wyruszyć w podróż na koniec danego aktu. Nie musicie burzyć pomieszczeń. Możecie po prostu zaczekać na wspomnianą wyżej rozbudowę bazy, która powiększy też zbiornik na substancje organiczne.

Jak rozwiązać problem z czerwonym pomieszczeniem?

2 - The Alters: Układ bazy i rekomendowane pomieszczenia - The Alters - poradnik do gry
  1. W trakcie stawiania lub przenoszenia pomieszczeń możecie natrafić na problem z pomieszczeniem podświetlonym na czerwono. Musicie go rozwiązać, by dane pomieszczenie mogło funkcjonować.
  2. Opisywany problem dotyczy zazwyczaj braku wejścia do pomieszczenia. Podczas jego przesuwania możliwe wejścia są oznaczone zielonym kolorem (przykład na obrazku). Zadbajcie o to, by co najmniej 1 wejście sąsiadowało z windą, korytarzem lub innym pomieszczeniem, przez które można przejść.
  3. Jan i alterzy nie mogą przechodzić przez niektóre pokoje i dotyczy to przede wszystkim rdzenia. Dodawane pomieszczenie musi mieć wtedy wejście z innej strony.

Najważniejsze pomieszczenia w bazie

Oto zestawienie rekomendowanych pomieszczeń bazy. Część z nich jest dostępna od początku gry, a inne odblokujecie dzięki badaniom i/lub postępom w głównej fabule.

Zostało jeszcze 47% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie