The Alters: Układ bazy i rekomendowane pomieszczenia The Alters poradnik, porady
Jak rozplanować pomieszczenia bazy w grze The Alters? W poradniku informujemy o zalecanym układzie bazy. Dodatkowo opisaliśmy problem z czerwonym kolorem pomieszczeń oraz przygotowaliśmy listę najbardziej przydatnych konstrukcji w bazie.
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2025
Poprawne rozmieszczenie pomieszczeń mobilnej bazy z gry The Alters może Wam pomóc w sprawnym poruszaniu się po niej i zarządzaniu dostępną przestrzenią. Ta strona poradnika skupia się na temacie układu bazy i przedstawia rozwiązanie częstego problemu z czerwonym pomieszczeniem. Możecie dodatkowo znaleźć zestawienie najlepszych pomieszczeń, które powinny znaleźć się w Waszej bazie.
- Rekomendowany układ bazy
- Jak rozwiązać problem z czerwonym pomieszczeniem?
- Najważniejsze pomieszczenia w bazie
Rekomendowany układ bazy
- Do mobilnej bazy dotrzecie po raz pierwszy podczas prologu i ma ona już wtedy kilka pierwszych pomieszczeń. Proponowany przez grę startowy układ nie jest obowiązkowy i możecie go zmieniać. Gra nie pozwoli Wam na zmianę położenia rdzenia bazy.
- Rekomendowany przez nas pomysł na bazę to 1 lub 2 długie szyby windy. Pozwoli to Wam szybko podróżować pomiędzy różnymi piętrami i wchodzić do pomieszczeń na lewo lub na prawo od szybu. Nie marnujcie miejsca ani surowców na korytarze, tylko stawiajcie kolejne pomieszczenia bezpośrednio obok siebie (oraz obok windy).
- Nie umieszczajcie zbyt daleko często odwiedzanych pomieszczeń, np. centrum dowodzenia. Dobrze byłoby, gdyby znajdowały się blisko windy oraz blisko kajuty kapitana, w której rozpoczynacie i kończycie każdy dzień.
- Przenoszenie pomieszczeń na ekranie bazy jest darmowe. Wykorzystujcie to do lepszego zaplanowania przestrzeni, czy np. dla znalezienia miejsca dla nowego typu pomieszczenia.
- Pamiętajcie, że z czasem rozbudujecie bazę (opisaliśmy to na stronie Jak powiększyć bazę?). Nie przejmujcie się, jeśli na obrzeżach ekranu bazy macie puste pojedyncze sloty. Po tym jak opłacicie upgrade baza zostanie rozszerzona i znajdzie się miejsce na nowe pomieszczenia.
- Zwracajcie uwagę na masę bazy. Jeśli przekroczy ona dozwolone zapasy substancji organicznych, to nie będziecie mogli wyruszyć w podróż na koniec danego aktu. Nie musicie burzyć pomieszczeń. Możecie po prostu zaczekać na wspomnianą wyżej rozbudowę bazy, która powiększy też zbiornik na substancje organiczne.
Jak rozwiązać problem z czerwonym pomieszczeniem?

- W trakcie stawiania lub przenoszenia pomieszczeń możecie natrafić na problem z pomieszczeniem podświetlonym na czerwono. Musicie go rozwiązać, by dane pomieszczenie mogło funkcjonować.
- Opisywany problem dotyczy zazwyczaj braku wejścia do pomieszczenia. Podczas jego przesuwania możliwe wejścia są oznaczone zielonym kolorem (przykład na obrazku). Zadbajcie o to, by co najmniej 1 wejście sąsiadowało z windą, korytarzem lub innym pomieszczeniem, przez które można przejść.
- Jan i alterzy nie mogą przechodzić przez niektóre pokoje i dotyczy to przede wszystkim rdzenia. Dodawane pomieszczenie musi mieć wtedy wejście z innej strony.
Najważniejsze pomieszczenia w bazie
Oto zestawienie rekomendowanych pomieszczeń bazy. Część z nich jest dostępna od początku gry, a inne odblokujecie dzięki badaniom i/lub postępom w głównej fabule.
Zostało jeszcze 47% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie