The Alters: Ile jest aktów i czy można powracać do starych lokacji? The Alters poradnik, porady
Ile jest aktów w grze The Alters? Nasz poradnik objaśnia strukturę głównej kampanii. Dodatkowo dowiecie się czy można powracać na starsze mapy i czy pewne elementy mogą bezpowrotnie przepaść.
Ostatnia aktualizacja: 23 czerwca 2025
Ile aktów jest do rozegrania w grze The Alters? Z naszego poradnika dowiecie się o długości i strukturze kampanii oraz głównego wątku fabularnego gry. Dodatkowo zamieściliśmy informacji o szansach powrotu do map z poprzednich rozdziałów oraz o ryzyku utraty przegapionych sekretów.
Z ilu aktów składa się kampania?
- Główny wątek fabularny gry The Alters rozpoczyna prolog. Rozgrywa się on w mniejszej lokacji i zapozna Was z najważniejszymi mechanikami rozgrywki. Nie należy go lekceważyć, bo wymusi on na Was po raz pierwszy zmierzenie się z limitem czasu i tematem ucieczki przed Słońcem.
- Właściwa kampania składa się z trzech głównych aktów. Akt 1 i akt 2 są tymi zdecydowanie największymi. W ramach każdego z nich do zaliczenia jest masa głównych i pobocznych zadań. Dużo czasu poświęcicie też na eksplorację planety, tworzenie miejsc wydobycia i radzenie sobie z różnymi przeszkodami.
- Trzeci akt jest zdecydowanie krótszy od poprzednich. Prowadzi on już bezpośrednio do jednego z zakończeń głównej fabuły.
Czy można powracać na poprzednie mapy?
Grę skonstruowano w taki sposób, że każdy kolejny rozdział kampanii to nowa lokacja, w której zatrzyma się Wasza mobilna baza i gdzie możecie rozpocząć eksplorację okolicy. The Alters nie pozwala powracać do lokacji z poprzednich aktów. Wynika to z faktu, że bohaterowie nieustannie uciekają przed zabójczym Słońcem, zatrzymując się po drodze w wyniku napotkania różnych przeszkód.
Awans do kolejnego aktu to ryzyko, że pewne rzeczy bezpowrotnie przepadną:
- Zlokalizujcie i zbierzcie wszystkie znajdźki z aktualnej mapy, bo gra nie pozwoli Wam ich zdobyć po opuszczeniu danej okolicy.
- W momencie przygotowywania bazy do podróży mogą zostać zebrane postawione przez Was konstrukcje, a więc przede wszystkim pylony i punkty wydobywcze. Nie ma niestety gwarancji, że wszystkie obiekty zabierzecie ze sobą, bo zależy to od pojemności Waszego magazynu.
- W przykładzie z obrazka zabrakło miejsca na część konstrukcji. Macie wtedy wybór - dobudować magazyny lub zostawić część konstrukcji za sobą. Przepadną wtedy surowce, których użyto do ich zbudowania. Trzeba też będzie zbudować kolejne takie obiekty w warsztacie.
Zobacz także