The Alters: Czy jest punkt bez powrotu w finale kampanii?
Kiedy pojawia się punkt bez powrotu w grze The Alters? Na tej stronie poradnika ostrzegamy o tymczasowych lub stałych blokadach dostępu do questów i mechanik rozgrywki, a także podpowiadamy jak przygotować się do finału.
Aktualizacja:
Jak przygotować się do zablokowania kluczowych mechanik gry w finale The Alters? Ta strona poradnika skupia się na końcowej części głównej kampanii i dokładnie omawia 2 punkty bez powrotu. Ostrzegamy kiedy mogą one się pojawić oraz jakie funkcjonalności gry mogą zostać tymczasowo lub permanentnie zablokowane. Pozwoli to Wam z wyprzedzeniem wykonać wszystkie najważniejsze czynności.
Na stronie są ogólne spojlery na temat czynności wykonywanych w trzecim akcie kampanii. Nie zdradzamy natomiast informacji na temat wydarzeń fabularnych z finału ani założeń dostępnych zakończeń gry.
Kiedy jest pierwszy punkt bez powrotu?
- W trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego gry możecie doświadczyć dwóch tzw. punktów bez powrotu. Pojawiają się one niezależnie od dokonanych wyborów fabularnych i mogą zablokować niektóre opcje gry. Powinniście się do każdego z nich dobrze przygotować.
- Pierwszego punktu bez powrotu spodziewajcie się w trakcie zaliczania głównego zadania Niebo jest granicą w ramach aktu 3. Musicie najpierw wypełnić cele misji ze zbadania źródeł zakłóceń, skonstruowania fragmentatora i zbudowania modułu materializatora w bazie.
- Otrzymacie kolejny cel misji żeby udać się w wyznaczone miejsce i skontaktować się z Janem naukowcem. Wskazaną lokacją jest końcowa część górnej ścieżki, niedaleko głębokich złóż substancji organicznych - miejsce to pokazują dołączone obrazki.
- Po wciśnięciu klawisza interakcji otrzymacie ostrzeżenie o punkcie bez powrotu.
- Przekroczenie punktu bez powrotu tymczasowo zablokuje wybrane mechaniki gry. Do momentu wypełnienia głównego zadania z rozstawienia fragmentatora nie będą dostępne opcje powrotu do bazy, eksploracji planety, szybkiej podróży i stawiania punktów wydobywczych.
Bardzo ważne jest żeby przygotować się do misji, bo po znalezieniu się na wielkich gałęziach drzewa interalu nie będzie już odwrotu:
- Wyprawę rozpocznijcie w godzinach porannych, najlepiej od razu po rozpoczęciu dnia. Wyeliminuje to ryzyko, że nie starczy Wam czasu żeby dotrzeć na szczyt drzewa interalu.
- Wyprodukujcie zapas baterii do kombinezonu dla Jana. Polecamy stworzyć około 5 baterii. Posłużą one Wam do niszczenia anomalii oraz do wspinaczki (jeśli nie wynaleźliście technologii Darmowa wspinaczka).
- Wyprodukujcie zapas zestawów naprawczych dla bazy. Będzie do niej dochodziło do kolejnych awarii (podobnie jak podczas burz magnetycznych). Mogą nimi zajmować się Wasi alterzy, ale potrzebują właśnie odpowiedniego sprzętu. 10 zestawów naprawczych to zalecane minimum.
Po tym jak Jan rozstawi fragmentator na drzewie i zniszczy barierę pryzmatyczną odzyskacie wszystkie funkcjonalności gry.
W razie niedostatecznych przygotowań lub otrzymania krytycznego napromieniowania wykorzystajcie to, że wyruszyliście na początku dnia. Możecie wczytać ostatni zapis i powtórzyć tylko ostatnie kroki.
Kiedy jest drugi finałowy punkt bez powrotu?
- Drugi punkt bez powrotu jest zdecydowanie ważniejszy, bo permanentnie zablokuje prawie wszystkie główne mechaniki, bez możliwości dalszego zajmowania się nimi.
- Musicie awansować do głównego zadania Ostatnie przygotowania z końcówki aktu 3. W ramach tego questu trzeba ponownie aktywować nadajnik (tym razem efekt będzie pozytywny) żeby wezwać ekipę ratunkową. Pozwoli to Wam zająć się kilkoma mniejszymi zadaniami z dziennika, które dotyczą przygotowań do różnych zakończeń gry. Im więcej tych misji wykonacie, tym więcej opcji na sam koniec kampanii będzie dla Was dostępnych.
- Wyczekujcie pojawienia się nowego celu misji w Waszym dzienniku - Gdy będziesz gotowy, przejdź do konsoli nawigacji bazy. Odwiedźcie w tym celu centrum dowodzenia w bazie. Po interakcji z prawą konsolą otrzymacie komunikat o punkcie bez powrotu.
- Wszystkie kolejne kroki zablokują eksplorację planety, zaliczanie questów i dalsze zarządzanie bazą. Dodatkowo gra przestanie odliczać czas i nie musicie martwić się, jeśli pozostało go już Wam niewiele do przybycia Słońca.
- Musicie przytrzymać opcję dokończ przygotowania, a rozpocznie się ostatnia sekwencja z zaplanowanymi scenami i możliwością wyboru zakończenia.
Zobacz także
0
- The Alters - poradnik do gry
- The Alters: Poradnik do gry
- The Alters: FAQ
- The Alters: Kampania
- The Alters: Jak zapisywać grę i jak uniknąć skasowania sejwów?
- The Alters: Czy można zatrzymać upływ czasu?
- The Alters: Jak uciec przed Słońcem w prologu?
- The Alters: Czy można zawalić zadanie i czy Jan może umrzeć?
- The Alters: Ile jest aktów i czy można powracać do starych lokacji?
- The Alters: Jak użyć skanera i znaleźć złoże substancji organicznych?
- The Alters: Jak użyć czujnika grawitacyjnego na szczycie kanionu?
- The Alters: Tabula rasa czy implanty?
- The Alters: Czy jest punkt bez powrotu w finale kampanii?
- The Alters: Czy jest Nowa Gra Plus?
- The Alters: Jak wejść na drzewo interalu w akcie 3?
- The Alters: Kampania
- The Alters: FAQ
- The Alters: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
jozinzbazin Pretorianin

Moje pytanie jest takie czy demo, które było udostępnione kilka miesięcy temu jest 1:1 prologiem?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.