Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

The Alters: Plan i przebieg dnia The Alters poradnik, porady

Jak poprawnie zaplanować dzień w grze The Alters? Nasz poradnik zawiera informacje o podziale dnia na najważniejsze stałe części, a także o optymalnym zarządzaniu czasem na pracę, relaks i sen.

Ostatnia aktualizacja: 13 czerwca 2025

Przygotowanie idealnego planu dnia to przepis na sukces w grze The Alters. Na tej stronie poradnika informujemy o znaczeniu godzin dziennych, wieczornych i nocnych w świecie gry. Przygotowaliśmy też wskazówki jak podzielić obowiązki pomiędzy głównego bohatera i jego alterów, by optymalnie zarządzać dostępnym czasem na pracę i odpoczynek.

Początek dnia

  1. Każdy dzień w grze domyślnie rozpoczyna się o godzinie 7:00 - wyjątkiem jest sytuacja, gdy poprzedniego dnia zbyt późno położyliście się do snu (więcej o tym w dalszej części strony).
  2. Gra w momencie rozpoczęcia każdego dnia tworzy nowy automatyczny sejw - więcej informacji i podpowiedzi o zarządzaniu zapisami stanu gry znajdziecie na stronie FAQ Jak zapisywać grę?.

Aktywność w godzinach dziennych

Pierwsze rzeczy, którymi powinniście się zająć, to:

  1. Sprawdzenie stanu zapasów - W szczególności zwróćcie uwagę na filtry radiacyjne oraz papkę. Są to przedmioty zużywane każdego kolejnego dnia i łatwo możecie doprowadzić do ich niedoboru lub wyczerpania.
  2. Wysłanie alterów do pracy - Dla przypomnienia służy do tego zakładka Przydzielone zadania. Starajcie się wybierać obowiązki powiązane z umiejętnościami alterów, by np. zyskać bonusy do szybkości wydobycia czy produkcji. W razie potrzeby zaplanujcie też produkcję w osobnej zakładce. Jest możliwe, że alter wykona obowiązki przed końcem dnia i otrzymacie wtedy powiadomienie, że alter jest wolny. Postarajcie się od razu wybrać mu jakieś nowe zajęcie lub dodać kolejne rzeczy do kolejki produkcji.
  3. Sprawdzenie stanu bazy - To szczególnie ważne w trakcie lub po burzy magnetycznej. Wykrzykniki mogą oznaczać awarie i wysyłajcie do nich Jana technika. Zbadajcie też przy okazji stan zapasów zestawów naprawczych.

Ogólny schemat większości dni powinien wyglądać następująco:

  1. Jan powinien eksplorować planetę oraz budować punkty wydobywcze i pylony - Odblokowanie punktów do wydobycia to Wasz główny priorytet w pierwszych dniach na każdej nowej mapie. Pozwoli to Wam łatwo wydobywać konkretne surowce w zależności od potrzeb. Zajmujcie się też dodatkowo usuwaniem przeszkód, niszczeniem anomalii (unikalny surowiec) i zbieraniem znajdziek.
  2. Alterzy powinni pracować cały dzień w wyznaczonych im miejscach - W przypadku niektórych alterów (np. naukowiec, doktor) powinno to być stałe miejsce pracy. Pozostałych wysyłajcie do tych prac, które są najważniejsze, np. do uzupełnienia zapasów surowca będącego na wyczerpaniu.

Godziny wieczorne i sen

  1. Domyślnie powinniście eksplorować i pracować o godzinie 20:00. Wieczorem trzeba powrócić do bazy żeby uniknąć promieniowania oraz zmęczenia, które może powodować obniżoną wydajność pracy.
  2. Wieczory wykorzystujcie przede wszystkim na rozmowy i interakcje z alterami - do tych drugich może Wam posłużyć m.in. świetlica. Możecie też np. skontaktować się z Ziemią (jeśli jest aktualnie taka opcja) oraz zaplanować niektóre akcje na kolejny dzień i dodać nowe obiekty do kolejek produkcji.
  3. Starajcie się położyć do snu w kajucie kapitana przed 23:00. Jest to istotne, bo udanie się na odpoczynek po 23:00 może opóźnić Wasz start kolejnego dnia. Wynika to z tego, że Jan i jego alterzy potrzebują 8 godzin odpoczynku.

Jakie wydarzenia mogą wpłynąć na plan dnia?

  1. Wasz plan dnia mogą przede wszystkim popsuć burze magnetyczne, które opisaliśmy dokładniej na stronie o unikaniu promieniowania.
  2. Na czas trwania burzy nie możecie wychodzić z bazy i musicie koncentrować się na wykonywaniu czynność wewnątrz niej. Możecie np. wykorzystać ten czas na produkcję w warsztacie, kuchni czy rafinerii, albo na wykonywanie bieżących napraw. Podczas burzy magnetycznej czas pracy może wydłużyć się do 12 godzin i ułatwi to Wam rozwiązywanie powiązanych z nią sytuacji kryzysowych.
  1. Wasz plan dnia mogą też zmienić zbliżające się Słońce i narastające promieniowanie. Możecie się przykładowo dowiedzieć o tym, że do bazy musicie powracać o godzinę wcześniej. Oznacza to, że danego dnia poza bazą będziecie mogli wykonać mniej czynności i wydobyć mniej surowców.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Czy można zatrzymać czas?
  3. Jak uciec przed Słońcem?