The Alters: Jak unikać bram energetycznych?
Bramy energetyczne to poważna przeszkody z aktu 2 gry The Alters. Z poradnika dowiecie się jak rozwiązać problem wyczerpywania energii kombinezonu przez anomalie, a także czy można zneutralizować bramy energetyczne.
Aktualizacja:
Czy można niszczyć bramy energetyczne z gry The Alters? W naszym poradniku opisaliśmy jedną z bardziej irytujących przeszkód - anomalii występujących w grze. Objaśniamy jak rozpoznawać bramy energetyczne i jak radzić sobie z problemem wyczerpywania energii kombinezonu, jak omijać bramy oraz w jaki sposób zmodyfikować ich domyślne działanie.
- Jak domyślnie działają bramy energetyczne?
- Jak rozwiązać problem bram?
- Badania powiązane z bramami energetycznymi
Jak domyślnie działają bramy energetyczne?
- Bramy energetyczne to nowy typ przeszkód, który zaczniecie napotykać od drugiego aktu kampanii, czyli w trakcie eksploracji rozległego wąwozu. Rozpoznacie je po sporych skupiskach lewitujących kamieni. Kombinezon zacznie też ostrzegać Was o zbliżeniu się do anomalii.
- Przejście przez bramę energetyczną nie zwiększa napromieniowania, ale za to wyczerpuje całą energię kombinezonu Jana. Może to Wam utrudnić dalszą eksplorację, a w szczególności wspinaczkę, która domyślnie wymaga posiadania energii.
- Waszą pierwszą reakcją może być próba użycia luminatora, ale początkowo to nie zadziała. Luminator przyda się dopiero później, po odblokowaniu technologii Odwrócenie bram energetycznych. Opisaliśmy to w dalszej części strony.
Jak rozwiązać problem bram?
- Najprostsze rozwiązanie to posiadanie w zapasie baterii do kombinezonu (do wyprodukowania w warsztacie). Najlepiej jest mieć przy sobie 2-3 takie obiekty i zużyć baterię od razu po minięciu bramy energetycznej.
Wszystkie inne techniki uzupełniania energii opisaliśmy na stronie Jak odnawiać energię kombinezonu?.
- Inna opcja to omijanie bram i szukanie alternatywnych ścieżek. Może Wam w tym pomóc ekran mapy, na którym stopniowo odsłaniane są kolejne obszary. Przykład z obrazka pokazuje inną ścieżkę z dotarcia do obszaru za bramą.
- W unikaniu częstego przechodzenia przez bramy może też Wam pomagać mechanika szybkiej podróży.
- Po drugiej stronie bramy energetycznej możecie zbudować punkt wydobywczy lub postawić pylon podróżny. Istotne jest jednak to, że połączenie nie może przejść przez bramę energetyczną (przykład na obrazku). Musicie poprowadzić wiązkę drogą okrężną i w taki sposób rozstawić pylony żeby brama została ominięta. Po skończeniu prac możecie "teleportować się" do miejsca za bramą i zachować energię kombinezonu.
Badania powiązane z bramami energetycznymi
- Po tym jak awansujecie na 4 poziom kubitów możecie uzyskać dostęp do projektu badawczego Odwrócenie bram energetycznych. Wynalezienie tej technologii spowoduje, że bramy energetyczne będą mogły Wam pomagać, tzn. w momencie przejścia przez bramę będzie mogło dojść do naładowania stroju Jana.
- Niestety wspomniane badania nie są łatwe do odblokowania. Musicie najpierw wynaleźć projekt Ulepszenie kombinezonu II i wymaga on poświęcenia 2 próbek planetarnych. Do momentu uzyskania dostępu do badań korzystajcie z innych metod opisanych powyżej.
- Samo opracowanie technologii odwrócenia działania bram nie wystarczy. Musicie dodatkowo po dotarciu do danej bramy energetycznej użyć luminatora żeby znaleźć i zniszczyć 2 rdzenie. Dopiero od tego momentu przechodzenie przez bramę będzie gwarantowało darmową energię.
Zobacz także
0
- The Alters - poradnik do gry
- The Alters: Poradnik do gry
- The Alters: FAQ
- The Alters: Eksploracja
- The Alters: Jak odblokować szybką podróż?
- The Alters: Jak odnawiać energię kombinezonu Jana?
- The Alters: Jak używać wiertła i niszczyć blokady skalne?
- The Alters: Jak wydobywać rapidium?
- The Alters: Jak unikać promieniowania i burz magnetycznych?
- The Alters: Jak unikać anomalii i jak je neutralizować?
- The Alters: Gdzie znaleźć minerały w akcie 1 i jak rozpocząć wydobycie?
- The Alters: Jakie zastosowanie ma narzędzie uniwersalne?
- The Alters: Gdzie znaleźć próbki planetarne?
- The Alters: Jak unikać bram energetycznych?
- The Alters: Co zrobić z chipem holograficznym i jak zaliczyć zadanie Zielony azyl?
- The Alters: Jakie zastosowanie ma lampa lawowa?
- The Alters: Eksploracja
- The Alters: FAQ
- The Alters: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
jozinzbazin Pretorianin
Moje pytanie jest takie czy demo, które było udostępnione kilka miesięcy temu jest 1:1 prologiem?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






