The Alters: Jak unikać bram energetycznych? The Alters poradnik, porady
Bramy energetyczne to poważna przeszkody z aktu 2 gry The Alters. Z poradnika dowiecie się jak rozwiązać problem wyczerpywania energii kombinezonu przez anomalie, a także czy można zneutralizować bramy energetyczne.
Ostatnia aktualizacja: 18 czerwca 2025
Czy można niszczyć bramy energetyczne z gry The Alters? W naszym poradniku opisaliśmy jedną z bardziej irytujących przeszkód - anomalii występujących w grze. Objaśniamy jak rozpoznawać bramy energetyczne i jak radzić sobie z problemem wyczerpywania energii kombinezonu, jak omijać bramy oraz w jaki sposób zmodyfikować ich domyślne działanie.
- Jak domyślnie działają bramy energetyczne?
- Jak rozwiązać problem bram?
- Badania powiązane z bramami energetycznymi
Jak domyślnie działają bramy energetyczne?
- Bramy energetyczne to nowy typ przeszkód, który zaczniecie napotykać od drugiego aktu kampanii, czyli w trakcie eksploracji rozległego wąwozu. Rozpoznacie je po sporych skupiskach lewitujących kamieni. Kombinezon zacznie też ostrzegać Was o zbliżeniu się do anomalii.
- Przejście przez bramę energetyczną nie zwiększa napromieniowania, ale za to wyczerpuje całą energię kombinezonu Jana. Może to Wam utrudnić dalszą eksplorację, a w szczególności wspinaczkę, która wymaga posiadania energii.
- Nie próbujcie używać luminatora, który pozwala eliminować niektóre inne anomalie. Gra nie pozwoli Wam zniszczyć bramy energetycznej z pomocą tego gadżetu.
Jak rozwiązać problem bram?
- Najprostsze rozwiązanie to posiadanie w zapasie baterii do kombinezonu (do wyprodukowania w warsztacie). Najlepiej jest mieć przy sobie 2-3 takie obiekty i zużyć baterię od razu po minięciu bramy energetycznej.
Wszystkie inne techniki uzupełniania energii opisaliśmy na stronie Jak odnawiać energię kombinezonu?.
- Inna opcja to omijanie bram i szukanie alternatywnych ścieżek. Może Wam w tym pomóc ekran mapy, na którym stopniowo odsłaniane są kolejne obszary. Przykład z obrazka pokazuje inną ścieżkę z dotarcia do obszaru za bramą.
- Dodatkowo wykorzystujcie mechanikę szybkiej podróży. Po drugiej stronie bramy energetycznej możecie zbudować punkt wydobywczy lub postawić pylon podróżny. Pozwoli to Wam polegać na fast travel, by "teleportować się" do miejsca za bramą i zachować energię kombinezonu.
Badania powiązane z bramami energetycznymi
- Po tym jak awansujecie na 4 poziom kubitów możecie uzyskać dostęp do projektu badawczego Odwrócenie bram energetycznych. Wynalezienie tej technologii spowoduje, że bramy energetyczne zaczną Wam pomagać, tzn. w momencie przejścia przez bramę dojdzie do naładowania stroju Jana.
- Niestety wspomniane badania nie są łatwe do odblokowania. Musicie najpierw wynaleźć projekt Ulepszenie kombinezonu II i wymaga on poświęcenia 2 próbek planetarnych. Do momentu uzyskania dostępu do badań korzystajcie z innych metod opisanych powyżej.
Zobacz także